LPG-ringtank afgekeurd door de RDW
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik in de starttopic lees is het 'm dat wel ja.
Als je je auto de eerste keer op lpg wilt laten keuren (oftwel de lpg-keuring) dan gelden er andere (lees strengere) eisen mbt de installatie. Als die er éénmaal inzit kraait er geen haan meer naar.
Waarom niet gewoon de lpg-inbouw-boer de rdw perikelen laten regelen?
Of is het eigen inbouw?
Misschien kan je in de buurt een lpgboer vinden die het alsnog wil controleren en rdw wil verzorgen?
succes in ieder geval
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Simpel gezegd: als je LPG op het kenteken laat zetten, mag de tank(keuring) niet ouder zijn dan 10 jaar. Met APK heeft dat niets te maken, daar wordt niet naar de tankeuringsdatum gekeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerste 'keuring/toelating'.
Wist niet eens dat ze zo oud mochten zijn.
Dan, bedankt voor de tip.
Wilde zelf een installatie gaan inbouwen, kan ik mooi een oude tank nemen.
Maar, ehhh, moets je voor de tank ook geen papiertje hebben?
Dus alles er in mikken (netjes en veilig gemonteerd, met juiste nummertjes, slangen niet ouder dan 1 jaar etc.) en naar de RDW??
- G. Los
-
- Premium lid
-
Lobbes schreef : Volgens mij heb ik meerdere malen met een tank ouder dan 10 jaar de APK gehaald, nooit bij de RDW. Daar heb je voor een gewone keuring toch niets te zoeken??
EDIT: ik snap hem: hij gaat voor een nieuwe toewijzing LPG op kenteken??
Peter
Lobbes gas (zelf ingebouwd...)
Ja, het gaat om een wijziging brandstof: B naar LPG.
En dan kijken ze ook naar de tank ivm leefdtijd. Mijn tank was van april 2001 , dus hij was op moment van keuren 10,5 jaar uit. Regels zijn regels denk ik dan, volgens mij heeft het niets meer met veiligheid te maken. Voor de apk maar het denk ik niet uit hoe oud een lpg-tank is zolang er maar niets beschadigd(slangen bv) is.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Ecleo schreef : Niet eens goed gelezen.
Eerste 'keuring/toelating'.
Wist niet eens dat ze zo oud mochten zijn.
Dan, bedankt voor de tip.
Wilde zelf een installatie gaan inbouwen, kan ik mooi een oude tank nemen.
Maar, ehhh, moets je voor de tank ook geen papiertje hebben?
Dus alles er in mikken (netjes en veilig gemonteerd, met juiste nummertjes, slangen niet ouder dan 1 jaar etc.) en naar de RDW??
De papieren die je voor je tank nodig hebt worden de tankdocumeneten genoemd en kun je onder DOWNLOADS op de volgelsautogas.nl - site bekijken en uitprinten.
De tank mag dus niet ouder zijn dan 10 jaar op moment van lpg-keuring.
Inbouwvoorschriften vind je op dezelfde site.
Gr. Gideon
- G. Los
-
- Premium lid
-
Ik heb woensdag een 2e-hands ringtank gekocht bij een auto-demontagebedrijf.
Er zat een 77 liter tank in en de nieuwe tank is helaas maar 55 liter. Jammer want de grote tank beviel mij wel maar het is niet anders. Nu gelukkig legaal rondrijden op lpg. Dan volgende week nog een nieuwe apk en dan ben ik helemaal tevreden(al een maand te laat....)
Donderdag oude tank eruit gehaald en vervolgens nieuwe tank erin gezet. Alle aansluitingen zaten op de goede plek dus het was allemaal zo voor mekaar. Daarna lek-controle gedaan met zeepsop en ook dat was goed.
En nu maar eens brainstormen over de inbouw van een 940 LPT-motor/automaat in een volvo 740 carburateur uit 1986. Misschien heb ik jullie inbreng nog nodig, maar dan in een nieuw draadje.
Gr. Gydo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gydo, ik ben er ook over aan het brainstormen geweest. Draadje is nog niet zo heel lang geleden. Ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw ideën. Als je het zover hebt weil ik graag op de hoogte gehoiuden worden. Ik heb het (nog) niet gedaan ivm dagelijkse auto en te druk met andere dingen. (en winter natuurlijk)Gydomatra schreef : En nu maar eens brainstormen over de inbouw van een 940 LPT-motor/automaat in een volvo 740 carburateur uit 1986. Misschien heb ik jullie inbreng nog nodig, maar dan in een nieuw draadje.
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, eigen Zweedse import
clio 1.4 16V, privilége voor de boodschapjes
- G. Los
-
- Premium lid
-
Leuk te horen dat andere mensen ook deze ideeen hebben!ruspek schreef :
Gydo, ik ben er ook over aan het brainstormen geweest. Draadje is nog niet zo heel lang geleden. Ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw ideën. Als je het zover hebt weil ik graag op de hoogte gehoiuden worden. Ik heb het (nog) niet gedaan ivm dagelijkse auto en te druk met andere dingen. (en winter natuurlijk)Gydomatra schreef : En nu maar eens brainstormen over de inbouw van een 940 LPT-motor/automaat in een volvo 740 carburateur uit 1986. Misschien heb ik jullie inbreng nog nodig, maar dan in een nieuw draadje.
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, eigen Zweedse import
clio 1.4 16V, privilége voor de boodschapjes
Ik heb even gezocht naar dat draadje, maar kon even niets vinden. Zou je het tevoorschijn kunnen toveren?
Wat ik eigenlijk wil is een complete setup maken voor inbouw in de 740 (1986) Dus eigenlijk plug en play en in een dag het hele zaakje omwisselen. Natuurlijk wel een hoop voorbereidingen doen maar tijdens die voorbereidingen kan je volvo gewoon doorrijden. Maar ik heb nog zoveel vragen zonder antwoorden , dus ik hoop dat ik met medewerking van hier er uit ga komen. Het zou leuk zijn als er een soort van complete handleiding zou komen mbt inbouw B230fk/t icm autom./M90. Voor liefhebbers , en gemaakt door liefhebbers.
Misschien staat zoiets ook al op de grote buitenlandse forums.
Ik ga zondag wel even het een en ander op papier zetten als ik rijd heb.