advies B230e
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 19:32 #1089844
door V700 register
advies B230e is gemaakt door V700 register
hallo,
Is het vestandig om in een volvo 740 gle met een B230E motor bj 1986 met 305000 km een lpg installatie in te laten bouwen.
ik lees geregeld dat de b230e daar niet zo voor geschikt is ???.
Welke installatie is goed?.heb nu een aanbieding van een vialle met een flashlube systeem met een ring tank voor 1350 euro.
het inbouwen duurt 2 dagen.
grt mac.
Ik heb nu een prijs gehad van een omvl istal. met de tank achter de stoel voor 1150 euro.
wat is en goed.
leef je droom en droom niet je leven.
Is het vestandig om in een volvo 740 gle met een B230E motor bj 1986 met 305000 km een lpg installatie in te laten bouwen.
ik lees geregeld dat de b230e daar niet zo voor geschikt is ???.
Welke installatie is goed?.heb nu een aanbieding van een vialle met een flashlube systeem met een ring tank voor 1350 euro.
het inbouwen duurt 2 dagen.
grt mac.
Ik heb nu een prijs gehad van een omvl istal. met de tank achter de stoel voor 1150 euro.
wat is en goed.
leef je droom en droom niet je leven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 22:03 #1335954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nope
Ik doe zelf niet, wilde mijn auto in eerste instantie ook ombouwen maar zie er toch van af. Een goede backfire en met een beetje pech is de luchtweger van je k jettronic krom. Het schijnt dat je redelijk gemakkelijk een nieuwere motor kan plaatsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 20:28 #1336093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Die luchtweger is inderdaad kwetsbaar. Er schijnt een manier te zijn om m open te zetten (met een motortje oid) zodat hij minder snel/minder beschadigt bij een bacfire. Verder heb ik wel eens fijnmazige filtertjes/gaasjes gezien die een backfire kunnen doven, weet echter niet hoeveel die je inlaatlucht beperken. Ik weet niet bij welke installaties bovenstaande werkt, volgens mij meerdere installaties.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 20:49 #1336104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b230E op lpg
Er is ook een luchtwegerschijf die een aantal grote ronde gaten heeft en aan de aanzuigzijde een rubber schijf er tegenaan gemonteerd.
I.g.v. een backfire kan de overdruk makkelijker de schijf passeren en dus minder kans op vervorming.
Overigens heb ik zelf een jaar rondgereden met een 240 230E, voorzien van een lpg installatie. Alles gaat prima zolang je de klepspeling en het onstekingstijdstip goed op orde houdt. Als extra veiligheid had ik zelf een hendel gebogen en gemonteerd in het luchtinlaatkanaal welke de luchtwegerschijf omhoog duwde.Ik reed toch alleen maar op lpg dus die hendel kon constant de schijf naar boven gedrukt houden.
I.g.v. een backfire kan de overdruk makkelijker de schijf passeren en dus minder kans op vervorming.
Overigens heb ik zelf een jaar rondgereden met een 240 230E, voorzien van een lpg installatie. Alles gaat prima zolang je de klepspeling en het onstekingstijdstip goed op orde houdt. Als extra veiligheid had ik zelf een hendel gebogen en gemonteerd in het luchtinlaatkanaal welke de luchtwegerschijf omhoog duwde.Ik reed toch alleen maar op lpg dus die hendel kon constant de schijf naar boven gedrukt houden.
Moderators: Jerry Stam