LPG stottert bij accellereren, of bij een lichte bocht naar links
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2011 23:39 #1089786
door V700 register
LPG stottert bij accellereren, of bij een lichte bocht naar links is gemaakt door V700 register
Sinds een paar dagen stottert de 940 als ik op LPG (G3) rij. En flink ook. Maar alleen wanneer ik accellereer, of op constante snelheid wanneer ik licht naar links stuur. Ik hoef maar een beetje aan het stuur (naar links) te trekken het het schokken begint al. Op benzine geen enkel probleem. Bij constante snelheid rechtdoor ook geen enkel probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 07:14 #1335532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte
Waarschijnlijk een slechte kabel of stekkerverbinding in het LPG systeem. Als het Vialle LPi is (G3 zegt niets over merk/type installatie) kun je eens onder het deksel op de tank kijken. Zit vast met een sterwiel ("handvat") om gemakkelijk open te kunnen maken. Je moet geen boutjes los hoeven maken. Daaronder zitten ook nog een aantal stekkertjes.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 10:02 #1335550
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Pomp
De druk van de LPI-pomp zal wel te laag worden.
Bij het acceleren heb je meer brandstof nodig.. Bij een linkse bocht gaat de rotor van de rechtsdraaiende !!! pomp ook naar links en zal wel langs de statorwand schuren. De pomp heeft dan minder capaciteit Het lagerje van de pomp zal wel te veel speling hebben.
Bij het acceleren heb je meer brandstof nodig.. Bij een linkse bocht gaat de rotor van de rechtsdraaiende !!! pomp ook naar links en zal wel langs de statorwand schuren. De pomp heeft dan minder capaciteit Het lagerje van de pomp zal wel te veel speling hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 13:50 #1335573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rechts
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 14:07 #1335575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 14:12 #1335578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren
Heren, kunnen we het een beetje on-topic houden ? Dank u.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2011 22:21 #1335669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan zal ik kijken of het
Dan zal ik kijken of het filter wel schoon is en of er geen draden los hangen. Je geeft aan dat als je ietsje naar links stuurt hij al begint te stotteren. Ik zal dan denken aan wat Timen zegt of ergens bedrading dat niet deugdelijk vastzit. (of ergens sluiting maakt) Misschien bij de schakelaar benzine / lpg? laatste tijd achter het dashboard geweest? OF kabelbreukje of relais kapot. of......of.....
In ieder geval succes met zoeken. Ik weet niet hoe het zit maar kan je het systeem op foutcodes uitlezen?
In ieder geval succes met zoeken. Ik weet niet hoe het zit maar kan je het systeem op foutcodes uitlezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 15:31 #1335865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG stottert bij accellereren / lichte bocht naar links
3 x rechtsom is linksaf ja ik weet het. Helaas is 3 x 130 euro benzine niet hetzelfde als 1 x 40 euro LPG
Ik ga dus toch nog even zelf rondneuzen. En bij twijffel breng ik 'm naar de vakman.
Ik zoek trouwens nog een nieuw adres voor onderhoud in omgeving Haarlem. Iemand nog advies wat dat betreft?
gr, Niels
--Volvo 940 Estate Polar 2.3 Limited Edition '98 G3 305.000km (2011)
Ik ga dus toch nog even zelf rondneuzen. En bij twijffel breng ik 'm naar de vakman.
Ik zoek trouwens nog een nieuw adres voor onderhoud in omgeving Haarlem. Iemand nog advies wat dat betreft?
gr, Niels
--Volvo 940 Estate Polar 2.3 Limited Edition '98 G3 305.000km (2011)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 16:21 #1335882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rondgeneusd...
...maar kan zelf niets vinden, maar ben niet gehinderd door enig verstand van LPG-installaties. Ik kan zo gauw geen merk of type vinden maar m'n reservewiel zit in een grote blauwe Vialle hoes > logisch dus...
Ik hoop op jullie advies voor een goed adres (met tijd!) om er naar te laten kijken. Regio Haarlem it is.
Ik hoop op jullie advies voor een goed adres (met tijd!) om er naar te laten kijken. Regio Haarlem it is.
Moderators: Jerry Stam