3x prijsopgave inbouw 740 sedan B230F (is nu ingebouwd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 17:03 #1089542 door V700 register
Ik heb bij 3 verschillende gas inbouwers een prijsopgave gevraagd:
Allemaal met 2 jaar garantie, melding RDW, montage  en incl btw
  • 1e  is bij Schouten in Heerenveen. €1425,00 met  
een OMVL installatie met benzine start en met een 70 liter cilindertank bij achterbank
  •  2e is bij Olijve autogassystemen in Assen €1100,00 met een OMVL installatie en een inhoud van 60 liter bij de achterbank
meerprijs Vialle verdamper €160,00
  • 3e Brouwer LPG Hoogeveen € 1250,00 met een Omvl69 Installatie met een 69 liter tank op de plaats van het reservewiel of een 70ltr tank bij de achterbank

Ik heb via mijn werk ook nog een adres gekregen en krijg daar morgen een prijs opgave van Richtprijs telefonisch was € 1100 maar weet nog niet welke tank en type
 Uiteraard moet de plaats van de tanken ook nog worden bepaald. Het mooiste zou zijn achter je benzine klep maar daar is denk ik niet genoeg ruimte.
 Graag jullie op en aanmerkingen wat verstandig is om te doen.
 Bijvoorbeeld meerprijs Vialle is dat beter?

Uiteindelijk bij Brouwer laten inbouwen 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 17:08 #1334031 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Berty
Bert,
Gewoon een simpel compleet verdamper setje kopen om zelf in te bouwen voor 500 euro.
Dan bouw ik hem wel voor je in! naar de RDW toe voor keuring en klaar.
Als eenmaal LPG op kenteken staat, kan je desnoods nog, via de 2ehands markt een heel andere set erin schroeven voor een veel lagere prijs.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 17:26 #1334034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3?

Bert N schreef : Landi lpg G3 installatie? 

Je krijgt een 740 toch niet op G3 gekeurd? Dacht dat alleen vanaf MY '92 ofzo kon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 17:30 #1334035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Als het een injectie motor betreft alleen genoegen nemen met een Gas injectiesysteem.
Dus ook veel duurder.
Met een carburateur motor is het natuurlijk wel mogelijk om zo'n OMVL te gebruiken.
Verder zou ik geen cilindertank achter de achtebank willen want dan ben je de toegang tot je achterklepslot kwijt. Ik heb een cilindertank van 75 liter.
Veder heb ik een Prins VSI injectiesysteem laten inbouwen, wel voor 2200 maar dan heb je ook wat. De V6 heeft LH jetronic injectie.
Is ook 10% zuiniger en dat betaald uiteindelijk terug.
Groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 17:30 #1334036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
maar heeft het dan nog andere voordelen. Lijkt mij niet en g2 is voldoende en de auto is al belastingvrij

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 18:58 #1334042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb toevallig een tijdje
Ik heb toevallig een tijdje geleden wat mailtjes gestuurd, meeste is niet echt in de buurt voor je denk ik, dit waren de goedkoopste die goed aangeschreven zouden staan:
Orsouw:
OMVL VenturiHallo sedan 1100 euro met een 70l tank stationcar 1250 euro met 76 l ring tankt prijs is incl  btw en rdw keuring inbouwtijd 1 dag
Vogels:Voor deze auto zijn twee soorten ins mogelijk een is een omvl venturi systeem (met een goede werking maar een klein risico op backfire) prijs van inbouw bedraagt 1150 euro inc btw Ook is er een gas inj systeem leverbaar  waarvan de prijs 1600 euro inc btw bedraagt Inbouw duur bedraagt 2 dagen evt kosten voor een leenauto zijn 10 euro Voor meer info kunt u altijd tel contact opnemen  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 19:27 #1334045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mening of technische noodzaak

Pirelli schreef : Als het een injectie motor betreft alleen genoegen nemen met een Gas injectiesysteem.
Dus ook veel duurder.
Met een carburateur motor is het natuurlijk wel mogelijk om zo'n OMVL te gebruiken.

Dat snap ik niet helemaal ? Is dat jouw smaak/mening of zou dat om technische redenen moeten ?Een injectieblok zonder turbo kan prima op een verdamper/G2 installatie rijden. Hoeft helemaal geen LPG injectie (vloeibaar/dampgas) te zijn. Pas bij een turbo moet je aan LPG injectie gaan denken. LPG injectiesysteem geeft misschien wat meer comfort, zeker geen vermogensverlies en wellicht een wat gunstiger verbruik. Keerzijde is wel dat de aanschaf flink duurder is (denk dat je dat op verbruik niet zomaar terugverdient) en na een aantal jaren de storingen wat complexer kunnen worden.Bovenstaande is absoluut niet aanvallend/persoonlijk bedoeld, mocht het zo overkomen, maar ik wilde hier wel even over doorvragen :)Schouten is zeker niet goedkoop, maar ik heb wel gemerkt dat hij wel zn uiterste best doet om je te helpen bij problemen en dan niet op het kwartier (of half uur) kijkt. Bij problemen met de leverancier (in mijn geval Vialle) staat hij aan jou kant om te kijken wat er qua coulance mogelijk is. Schouten is ook het dichtst bij de deur (als ik het goed herinner ??), dat kan dus ook een voordeel zijn. Paar keer op benzine heen en weer naar Assen of Hoogeveen is ook niet gratis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 19:41 #1334047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omvl

De OMVL G2 in mijn B230F voldoet uitstekend, behoudens enkel gremlins na uitbouw en weer inbouw.
De installatie werkt door middel van een stappenmotor en millenium computer redelijk milieuvriendelijk.
Neemt niet weg dat na verwijdering van de stappenmotor en het installeren van een "gewone" stelschroef met aansluitend een nauwkeurige handmatige afstelling de motor nóg beter en soepeler loopt!
Mét stappenmotor haalde ik echter 1 op 9, zonder stappenmotor nu 1 op 8,4!
Vulopening zit achter het wegklapbare nummerbord, klein cosmetisch nadeel is dat in de kofferbakruimte de achterste bekledingsplaat ( die tussen de achterlichten) net effe wat minder goed inklikt.

gRoeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 20:32 #1334052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reflectorplaat

rudiger schreef :  Vulopening zit achter het wegklapbare nummerbord, klein cosmetisch nadeel is dat in de kofferbakruimte de achterste bekledingsplaat ( die tussen de achterlichten) net effe wat minder goed inklikt.
gRoeten

Ik heb wel een reflector plaat, zou het dan nog kunnen? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 20:34 #1334053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessant

rudiger schreef : De installatie werkt door middel van een stappenmotor en millenium computer redelijk milieuvriendelijk.
Neemt niet weg dat na verwijdering van de stappenmotor en het installeren van een "gewone" stelschroef met aansluitend een nauwkeurige handmatige afstelling de motor nóg beter en soepeler loopt!
Mét stappenmotor haalde ik echter 1 op 9, zonder stappenmotor nu 1 op 8,4!
gRoeten

ga de inbouwers even navragen wat ze gebruiken  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC