Volvo 940 LPG probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:21 #1089530 door V700 register
Volvo 940 LPG probleem is gemaakt door V700 register
Hello@all Ik heb een Volvo 944 bj 1995 met een LPG[/b] G3? installatie die van de fabriek ingebouwd is. Op benzine loopt hij altijd perfekt, Van een koude motor omschakelen op gas ist geen probleem. nadat de motor warm is lijkt het erop dat de motor geen brandstof meer krijgt.
Zodra ik op het omschakelknopje G/B druk loopt hij op benzine weer perfekt. Wederom op gas omschakelen lukt meestal niet meer. Ik heb gemerkt dat dit meestal voorkomt als ik sneller als 80 km/u rijdt.
Ik ben woonachtig in duitsland dus ik kan niet snel even langs de gasboer, wel heb ik hier een Volvo meister die  veel verstand heeft van volvo´s maar met lpg geen ervaring.
Hebben jullie evt. tips waarna hij zou kunnen kijken?

Sonja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:30 #1333916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogstwaarschijnljik
Hoogstwaarschijnlijk het onderbreekrelais van de benzine injectoren. Dat schakelt de benzine injectoren uit als je op LPG gaat rijden. Gebeurt dat niet, dan krijgt de motor teveel brandstof (benzine en LPG tegelijk) en zal afslaan. Op afstand niet absoluut als enige (mogelijke) oorzaak aan te wijzen, maar wel de grootste kanshebber.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:30 #1333917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaag
Dan zecht mijn vermoeden dat je VVerdamper vaag aan het doen is, maja G3 heeft geen verdamper( toch jongens??? ).
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:34 #1333918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan wel
Mijn G3 heeft een verdamper (dus geen pomp). Het dampgassysteem.

Groet,

R.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:39 #1333919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
G3 zegt niets over het merk/type of de onderdelen van LPG systemen. Tis een aanduiding voor een hele generatie LPG installaties met gezamenlijke kenmerken maar verschillende werkingsprincipes. Fiscaal wordt het ook gebruikt als aanduiding voor de indeling in de wegenbelasting. G3 systemen kunnen dus wel een verdamper hebben, bij de dampgasinjectiesystemen. Die systemen hebben geen pomp in de tank. LPi van Vialle is een vloeistof injectiesysteem, zonder verdamper maar weer met pomp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 16:45 #1333920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Hallo bedankt voor jullie antwoorden :)
Dit ist wat ich gevonden heb:<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="613"><tbody><tr height="17"><td class="xl24" style="height: 12.75pt;" height="17">Volvo</td> <td class="xl24">940</td> <td class="xl24">1995 - 1998</td> <td class="xl24">2.3 Turbo</td> <td class="xl24">B230FK</td> <td class="xl24">99</td> <td class="xl24">G3</td></tr></tbody></table>Ik meen ergens te hebben gelezen dat vanaf der fabriek standaart Vialle LPi G3 werd ingebouwd maar zeker ben ik hiervan niet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 17:20 #1333925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt
Dat klopt, Volvo LPi = Vialle LPi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 22:33 #1333962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kiek
Weer wat geleerd over Gas, (ik kook er ook niet op dus weinig ervaring mee),
Maar als hij op gas weigerd te lopen als deze warm is, kan het dan niet zijn dat deze nu bevriest?(heb ik van die USA V8 jongens wel eens gehoord dat dat gebeurt)  want als de boel van binnen redelijk bevriest dan verdampt hij ook niet meer toch of sla ik de plank dan mis.
Tom.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 22:48 #1333964 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic welke
Zou graag eerst willen weten welke gasinstallatie erin zit, dat heb ik nog niet gelezen in dit draadje. Zonder die info is het moeilijk om een richting te geven waar te zoeken.
Probeer anders eens een plaatje te schieten van je motorruimte of zoek even bij google afbeeldingen op LPG verdamper en check ff of dit in de motorruimte te vinden is.
Overigens, G3 is een aanduiding voor derde generatie gassystemen en daarmee krijg je een korting op de mrb omdat je een "milieuvriendelijke" installatie hebt. Er zijn veel verschillende merken en varianten die G3 zijn. Met de aanduiding G3 weet je dus niets over de installatie zelf.
Succes!
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2011 07:10 #1333982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo
Volvo heeft af-fabriek Vialle AMS geleverd op oa de B230FB. Op de B230FK was het standaard af-fabriek "<a href="/node/15348" target="_blank">Volvo LPi</a>". AMS is niet geschikt voor turbo blokken. Eigenlijk is Volvo LPI gewoon Vialle LPi met het verschil dat bij Volvo LPi het lampje niet groen knippert als het systeem zich klaarmaakt om over te gaan op LPG en bij Vialle wel.Dus, voor 99% zeker is het Vialle LPi. Dan geen verdamper, maar wel een onderbreekrelais wat vaker naar voren komt als oorzaak van afslaan op moment van overgaan van benzine naar LPG bij warme motor. Als je wilt checken: Als je gastank achter de achterbank ligt, zit er een aluminium-kleurig deksel boven de tank, in het midden van de auto. Daar staat wat op, onder andere "LPI", als je LPI hebt uiteraard.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC