overstap van benzine naar lpg geeft soms problemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2011 22:09 #1089385 door V700 register
Mijn 940 lpi start soms slecht op benzine ; horten en stoten en lambda lampje gaat branden. Maakt ook de overstap naar lpg niet . Na paar keer starten , slaat nl ook af , weer makkelijk aan de praat en schakelt ok over naar lpg. Iemand tips om dit op te lossen ? Bvd.
Ciao,
  Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2011 22:19 #1332781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogstwaarschijnlijk
Hoogstwaarschijnlijk lekke LPi injectoren. Na afzetten van de motor druppelt er nog wat LPG in het spruitstuk. Bij de volgende keer starten veel te rijk mengsel vanwege de LPG damp. Zeker stellen dat ze druppelen, dan vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2011 23:17 #1332791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine/lpg
Klopt die lekken . Start niet vlot maar slaat soms wel aan maar loopt slect op benz.Vaak als je stukje gereden hebt en weer start.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 00:28 #1332797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector pijpje kan ook
Injector pijpje kan ook verstopt zitten. Als je de injector los haalt d.m.v. de borgclip komt er ook een pijpje mee. kan ook zijn dat hij blijft zitten, dan eruit halen en doorspuiten met perslucht. Was bij mijn lpg installatie het geval, liep dan op 3 cilinders en lambda lampje ging branden. Daarna gereset met de accu los en starten op benzine en de storing was weg. Misschien heb je er iets aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 08:31 #1332805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen !

canecorsoeric schreef : Klopt die lekken

Dan zou ik die eerst maar vervangen. Het gaat toch nooit goed worden als je blijft rijden met lekkende injectoren. Als je de injectoren eruit hebt, kun je meteen die pijpjes inspecteren. Makkelijkste is het spruitstuk uit te bouwen, dan kun je de injectoren er het gemakkelijkst weer opzetten/goed controleren of ze goed in de zitting zitten en de clip er juist omheen zit.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
10-10-2011 12:45 #1332826 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ?

henk 940LPT schreef :  Makkelijkste is het spruitstuk uit te bouwen, dan kun je de injectoren er het gemakkelijkst weer opzetten/goed controleren of ze goed in de zitting zitten en de clip er juist omheen zit.

ben ik het toch niet helemaal mee eens  tenminste met de uitbouw. ik heb zaterdag een inlaatspruitstuk losgehaald
heb 2 injectoren los moeten halen om het spruitstuk los te krijgen want zit er mooi een injector(bus) in de weg bij het laatste /achterste moertje.
heeft even wat meer tijd in beslag genomen dan gepland.
Ruben en Henk daarom hebben julie even moeten wachten

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 14:20 #1332834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal precies verwoord
Ik heb het niet precies genoeg verwoord. (her)montage van de injectoren wil het beste als het spruitstuk nog niet ingebouwd is. Bij uitbouwen van het spruitstuk kun je dus best de injectoren eerst verwijderen als dat meer ruimte geeft. Het clipje van de 4e (de achterste) injector zit inderdaad over het tapeind/de moer heen. Ik heb daarom dat clipje aangepast door een stukje van het ene pootje te halen.  

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 17:13 #1332847 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spruitstuk

henk 940LPT schreef : Ik heb het niet precies genoeg verwoord. (her)montage van de injectoren wil het beste als het spruitstuk nog niet ingebouwd is. Bij uitbouwen van het spruitstuk kun je dus best de injectoren eerst verwijderen als dat meer ruimte geeft. Het clipje van de 4e (de achterste) injector zit inderdaad over het tapeind/de moer heen. Ik heb daarom dat clipje aangepast door een stukje van het ene pootje te halen.  

Als ik het spruitstuk er toch af heb dan "verplaats" ik het gat in het spruitstuk in radiale zin. Zodanig dat je met een normale dopsleutel de achterste moer kunt aandraaien. Een beetje handigheid is wel vereist!!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC