overzetten motorblok en LPG installatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2011 11:54 #1088509
door V700 register
overzetten motorblok en LPG installatie is gemaakt door V700 register
Hallo,
over een paar weken ga ik de motor van mijn 960 vervangen. Het donorblok heeft niet om LPG gereden, het huidige blok dus wel, we moeten dus e.e.a. overzetten. Zijn er leden die hier ervaring in hebben en evt. nog handige tips kunnen geven. Ook tips voor het overzetten van het blok zijn welkom. e.e.a. gaat plaats vinden in het weekend van 10 en 11 september te Arnhem bij de stichting behoud klassiekers Arnhem.
met vriendelijke groet Tom van Otterloo
over een paar weken ga ik de motor van mijn 960 vervangen. Het donorblok heeft niet om LPG gereden, het huidige blok dus wel, we moeten dus e.e.a. overzetten. Zijn er leden die hier ervaring in hebben en evt. nog handige tips kunnen geven. Ook tips voor het overzetten van het blok zijn welkom. e.e.a. gaat plaats vinden in het weekend van 10 en 11 september te Arnhem bij de stichting behoud klassiekers Arnhem.
met vriendelijke groet Tom van Otterloo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2011 12:04 #1326486
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stichting behoud klassiekers Arnhem
Hoi Tom,
Is dat bij de voormalige V44?
Daar ben ik ook lid van, maar ik weet niet dat ze daar helpen met het vervangen van een motorblok.
Sleuteldagen dat weet ik maar vertel mij eens je geheim.
groeten john van Ginkel
Is dat bij de voormalige V44?
Daar ben ik ook lid van, maar ik weet niet dat ze daar helpen met het vervangen van een motorblok.
Sleuteldagen dat weet ik maar vertel mij eens je geheim.
groeten john van Ginkel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2011 12:16 #1326490
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi John,
het is aan de
Hoi John,
het is aan de kade, ik weet niet of dat voorheen V44 was. Voor alle duidelijkheid zij gaan het niet doen, we huren de ruimte en faciliteiten maar het werk doen we zelf. Ze maken ons natuurlijk wel wegwijs en geven evt. wat advies.
Groet Tom.
het is aan de kade, ik weet niet of dat voorheen V44 was. Voor alle duidelijkheid zij gaan het niet doen, we huren de ruimte en faciliteiten maar het werk doen we zelf. Ze maken ons natuurlijk wel wegwijs en geven evt. wat advies.
Groet Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2011 18:20 #1326524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen V44
De V44 heet tegenwoordig Volvo Klassieker Vereniging, en Ed van der Zee, die ook lid is van die club heeft een sleutelruimte/stallingplek gerealiseerd en daar een stichting van gemaakt, waar je brug, gereedschap en hulp kunt huren.
Zie <a href=" www.sbkarnhem.nl/klassiekers/ "> www.sbkarnhem.nl/klassiekers/
Zie <a href=" www.sbkarnhem.nl/klassiekers/ "> www.sbkarnhem.nl/klassiekers/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 14:04 #1326580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt helemaal. Die sleutel
Klopt helemaal. Die sleutel en stallingsruimte ligt in Arnhem vlak bij De Steeg waar ik woon. Ik heb zojuist het donorblok opgehaald in Uden. 10 en 11 spetember gaat we het overzetten. Als iemand nog tips heeft en ervaring die hij/zij wil delen dan hoor ik het graag. Mijn 2 "monteurs"zijn zeer ervaren maar hebben nog nooit een volvo onderhanden gehad. Tevens moet LPG overgezet worden. Als iemand daar nog info of nuttige tips over heeft hoor ik het eveneens graag.
groet
Tom
groet
Tom
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 15:00 #1326585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ALS
Als het om LPi gaat, en de donor heeft nog het oude onderbreekrelais dan zou ik bij inbouw in de goede wagen een nieuw relais monteren. Het oude type relais is klein, het nieuwe heeft ongeveer de grootte van een pakje sigaretten. Als je toch in de originele bedrading moet solderen, dan maar liever meteen met een goed relais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 15:30 #1326589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er zit een G3 installatie
er zit een G3 installatie in. Deze is anderhalf jaar geleden nieuw geplaatst merk Vogel. Voorheen had de motor alleen benzine gereden. De donor heeft alleen benzine gereden.
In iedergeval bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter dat je LPG gewoon kan afkoppelen (inspuiting).
In iedergeval bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter dat je LPG gewoon kan afkoppelen (inspuiting).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 15:34 #1326590
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijkomend LPG
Denk je wel even om het vrijkomende LPG ? Je kan daar koude-verbrandingswonden van krijgen als dat op je huid komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 16:14 #1326594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vogels is dampgasinjectie
Ik neem aan dat je de verdamper laat zitten en daar komt wat vloeibaar gas vrij als je de leiding los maakt die naar de tank loopt.
Vogels is mooi spul. heb ik ook op mijn motorfiets "ingebouwd".
Vogels is mooi spul. heb ik ook op mijn motorfiets "ingebouwd".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2011 19:33 #1326609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar gaan we zeker aan
daar gaan we zeker aan denken, kan echter nooit kwaad om het nog maar een keer te vermelden, dank je wel.
Tom
Tom
Moderators: Jerry Stam