stationair op drie poten na lange rit (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verdere mogelijk belangrijke zaken: toerenteller naald springt heel soms wat op en neer. Hééél soms tijdens het rijden op de snelweg een heel minuscuul momentje van inhouden.
Mijn bougies en kabels zijn nagenoeg nieuw. Kleppen pas gesteld. BDP sensor nog vrij nieuw en onlangs schoongemaakt.
Betreft Volvo 940 B230FK (LPT) op LPG (G3), bouwjaar 1997.
Suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Nieuwe lambdasonde en hij liep ineens weer strak op 4 pootjes, ook na een langere rit.
Groeten,Gerben
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Heb er toen eentje gemonteerd van een sloper waarbij er nog een behoorlijk wat witte pasta ertussen zat. Uiteraard wel meteen nieuwe koelpasta tussen gesmeerd. Voila, weg probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chris B schreef : bij mij heb ik me tijden geergerd aan kleine hikjes en een licht wiebelend toerentellernaaldje. Vanalles geprobeerd niets hielp, totdat ik de eindtrap van de onststeking vervangen heb. (Tegen schutbord, linksvoor, stukje boven de accu) Van de eindtrap bleek alle koelpasta weg te zijn. Kan me voorstellen dat deze ook aanleiding kan geven tot grotere storingen.
Heb er toen eentje gemonteerd van een sloper waarbij er nog een behoorlijk wat witte pasta ertussen zat. Uiteraard wel meteen nieuwe koelpasta tussen gesmeerd. Voila, weg probleem.
That makes sense. Ding wordt dan dus kennelijk te heet, vooral na langere rit.
Die koelpasta heb ik ooit weleens gezien bij een computerzaak, of is er een andere manier om dat te verkrijgen?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Succes, hopelijk is dit de oplossing voor je euvel. Groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb met belangstelling jouw posting en de antwoorden daarop gevolgd. Bij mijn 940 uit 1997 op lpg heb ik dezelfde problemen: licht wiebelende toerenteller, soms tijdens het rijden ineens een soort hikje en na een lange rit onregelmatig lopen. Ik vraag me af of het aanbrengen van nieuwe koelpasta inderdaad de oplossing is geweest. Loopt jouw auto nu nog steeds zonder de eerdere problemen? Kun je misschien een foto posten van de plek waar die eindtrap nu precies zit, dan weet ik waar ik moet gaan kijken.
Groeten en alvast bedankt,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-