LPG Berekening

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2011 14:52 #1088018 door V700 register
LPG Berekening is gemaakt door V700 register
LPG inbouwen of niet, is een vraag die natuurlijk speelt voor mijn nieuwe 940. Ik denk dat het wel de moeite waard is na hier wat rondgespit te hebben op het forum. Over de berekening trof ik een aantal postings aan. Via de site van Van Orsouw kwam ik op de <a href=" www.lpg-id.nl/home.cfm " target="_blank">LPG-id site terecht, met een uitstekende calculator waar ook onze 940's in staan en de mogelijkheid je gewenste afschrijvingsperiode aan te geven. Voor mij, met mijn kilometrage, dus de moeite waard, nu nog alleen de inbouw inplannen.
Zie <a href=" www.lpg-id.nl/home.cfm " target="_blank">hier de link naar de site voor eenieder die ook die berekening wil maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 08:55 #1322990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alwer zo'n grandioze
Alwer zo'n grandioze prutsberekening!
Je start op benzine en rijdt daarop totdat de boel een beetje op temperatuur is. Dus je hebt nog een aardige kostenpost op benzine. Die wordt 'voor het gemak' maar vergeten in de berekening. Waardeloos dus.
Buiten dat is het trouwens toch wel al snel de moeite waard op op LPG te gaan rijden. Onze Volvo's rijden er prima op.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
11-07-2011 10:03 #1322999 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic Alweer zo'n grandioze prutsberekening!
3083-3700KM word aangegeven voor mijn 940.
nu de eerste balans opgemaakt (half jaar balans)
in 6700km heb ik de benzine tank (70 liter) leeg.
wegenbelasting klopt niet helemaal volgens de berekening.
deze zou 25 euro zijn maar is in werkelijkheid 34 euro (wel dezelfde gewichts schaal)
uiteindelijk zonder afschrijving van de installatie (zat al in de auto)
kom ik uit op een omschakelpunt van 6100km per jaar.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 20:17 #1323043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat maakt het alleen maar interessanter
Dank Alexander en Jan, ik begrijp dat een algemene berekening op het internet nooit exact is. Maar het helpt wel en als je dat aanvult met ervaringscijfers dan bevestigd mij dat ik morgen van Orsouw maar eens moet bellen voor een prijsopgaaf. Ik lees hier goede resultaten over dat bedrijf en ben zelf regelmatig in Eindhoven, dus dat moet te combineren zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 18:04 #1323234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb nog wel ergens een Excel bestandje
Aangezien ik tot oktober 2010 een gemiddelde van 600-700 km per week reed had ik een Excel bestandje waarin ik alle kosten (aanschaf, tanken, LPG inbouw, onderhoud, verzekering, etc) bijhield. Mocht er interesse zijn, laat dan even weten. Volgens mij had ik op ervaring het starten op benzine meegenomen, op basis van een gemiddeld aantal ritten per week. Uiteindelijk komt er dan een kostenplaatje per gereden kilometer uit.
Ik zal het proberen op te zoeken en misschien is er een plekkie waar ik het kan uploaden. Waarschijnlijk zullen er betere zijn, maar ik vond het goed werken. Als er interesse is hoor ik het wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC