LPG-tank raadsel / sorry verkeerde inhoud vermeld
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2011 20:10 #1087838
door V700 register
LPG-tank raadsel / sorry verkeerde inhoud vermeld is gemaakt door V700 register
Op de buitenkant van de tank (op plaats reservewiel van estate) staat 78 liter. De LPG-boer geeft de fiscus 67 liter door. Wie moet ik nu geloven? Het LPG-schakelaartje op het dashbord met de vier groene lampjes gedraagt zich alsof de effectieve inhoud 53.3 liter is.
Het meterje op de tank geeft nu 40% aan. Ik heb 180 km gereden. Bij 53.3 liter betekent dat 1:6,7 (slik), en anders is het 1:5,7 (shit). Is zo'n metertje op de tank eigenlijk wel nauwkeurig?
Bvd,
R.
Het meterje op de tank geeft nu 40% aan. Ik heb 180 km gereden. Bij 53.3 liter betekent dat 1:6,7 (slik), en anders is het 1:5,7 (shit). Is zo'n metertje op de tank eigenlijk wel nauwkeurig?
Bvd,
R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2011 22:11 #1321776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, bij mij niet.
Ik rijd al enkele jaren lpg en verbaas me maar niet meer. Na enkele maanden reken je een gemiddelde uit (bij mij was dat inderdaad 1: 6,7). Op een gegeven moment weet je wel hoeveel km je ongeveer kunt rijden op je tank.
Maar afhankelijk van de pomp, het weer en weet ik veel tank ik de ene keer meer dan de andere keer en schijn ik ook plots (soms) meer te rijden dan anders. Met Lpi let ik echter wel altijd goed op het "tank leeg lampje". Dan gelijk switchen. En meer dan 280 km op de dagteller zonder dat lampje vertrouw ik niet, dus dan switch ik ook.
Maar afhankelijk van de pomp, het weer en weet ik veel tank ik de ene keer meer dan de andere keer en schijn ik ook plots (soms) meer te rijden dan anders. Met Lpi let ik echter wel altijd goed op het "tank leeg lampje". Dan gelijk switchen. En meer dan 280 km op de dagteller zonder dat lampje vertrouw ik niet, dus dan switch ik ook.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2011 22:28 #1321778
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic grote tank
Als jouw tank, gemonteerd op de plaats van het reservewiel 87 liter meet, is hij wel erg groot. Ik heb er nu een tank van 76 liter in liggen en daarmee is de ruimte vrijwel gevuld. Op sommige plaatsen krijg je er nog geen vinger meer tussen. Dus ik vraag me af hoe ze er een 87 liter tank ingekregen hebben.
Mijn verbruik met een B230FK en een Vialle LPI installatie was gemiddeld 1:8,5. Wel relatief veel snelweg. Met alleen stadtverkeer zal het verbruik wel hoger zijn.
Het metertje met de groene ledjes is overigens niet echt betrouwbaar. Het heeft geen lineair verloop en is alleen maar een soort indicatie. De dagteller kun je beter inschatten hoever je nog kunt komen.
Mijn verbruik met een B230FK en een Vialle LPI installatie was gemiddeld 1:8,5. Wel relatief veel snelweg. Met alleen stadtverkeer zal het verbruik wel hoger zijn.
Het metertje met de groene ledjes is overigens niet echt betrouwbaar. Het heeft geen lineair verloop en is alleen maar een soort indicatie. De dagteller kun je beter inschatten hoever je nog kunt komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2011 14:40 #1321841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bruto
De bruto-inhoud van de kroketjes op de plek van het reserverwiel is in mijn baksteen 70 liter. Daar gaat 5 tot 10 % vanaf waarmee ik op een netto-inhoud van pakweg 53 tot 55 liter kom. Omdat ik voor koeling van de pomp altijd minimaal tien liter over wil houden rij ik ongeveer 350 kilometer met een gasvulling.
Gemiddeld rij ik 1:7,5 a 1:8.
Gemiddeld rij ik 1:7,5 a 1:8.
Moderators: Jerry Stam