lpi of dampgas ?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 22:29 #1087057 door V700 register
lpi of dampgas ? is gemaakt door V700 register
Aline en ik hebben een huis in Sintjansklooster heb gekocht en dat brengt met zich mee dat ik meer kilometers ga rijden met mijn b200ft uit 1995. Deze bevalt mij zeer goed dus overweeg om er gas in te bouwen.Van de evolutie van diesel en benzinemotoren ben ik redelijk op de hoogte maar de ontwikkeling van lpg systemen is helemaal aan mij voorbij gegaan. Als ik het goed heb zijn er twee lpg-systemen  namelijk lpi (met pomp in de tank) en vgi (dampgas).
Kan iemand  de voor- en nadelen van deze systemen benoemen?
Welk systeem kan het beste "meegroeien" met vermogenstoename door tuning?
Alvast bedankt en groet van Wilfred
b200ft,vx3,16t,2,5"simons(nog niet gechipt)
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2011 22:41 #1316810 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Woon je in het oosten?
Zeker <a href="/node/37688">deze </a>niet gezien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 09:23 #1316843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kort.
Maar krachtig; dampgas injectie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 09:39 #1316846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Ook als je niet zou willen tunen dan zou ik denk ik dampgas adviseren. Heb er geen ervaring mee, maar wel met Vialle LPi. Dat heeft toch een paar nadelen: kleinere actieradius omdat je de tank niet leeg kunt rijden en injectoren die los gaan zitten. Rot relais zul je niet zo veel last van hebben omdat Vialle een ander type inbouwt tegenwoordig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2011 12:09 #1316863 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic dampgas graag
Ook ik zeg dampgas.  Ik heb een paar jaar geleden een 940 turbo blok met tartarini dampgas installatie ingebouwd in een 245 turbo en dat liep perfect.  Daarna de boel verkocht en de nieuwe eigenaar is de boel gaan tunen met andere turbo, nokkenas, chips etc.  Ik schat toch wel zo'n 230 pk en het loopt allemaal nog prima op dampgas.  Ik ben zelf ook aan het zoeken hoe ik wat sneller kan met mijn 745, maar ik wil er zeker een dampgasinstallatie in hebben.  En dan het liefst een van BS-autotune, maar prijzig en als je het zelf doet een hele uitdaging.  Maar de installatie van Chris met VSI-injectoren is ook een zeer goede optie.
 
succes met je keuze.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 12:29 #1316865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bs-autotune
Ik heb zelf ook de spullen van Jeroen bosma in mijn auto's zitten, maar lastig is het niet. Zeker het slave systeem niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 12:36 #1316866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk ,daar heb ik wat
Kijk ,daar heb ik wat aan...
"it's gonna be dampgas" nou maar hopen dat ik met ca 1800 euro er mee weg kom.
Mannen bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
19-05-2011 12:53 #1316867 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic dampgas
is er met dampgas ook G3 mogelijk?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 12:59 #1316868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, dampgas injectie vrijwel altijd volgens mij.
Regels zijn sinds 1-1-2002 (dacht ik) veranderd waardoor je niet meer aan de "G3-typegoedkeuring" van blok + installatie vastzit. Die "G3 typegoedkeuring" werd met de oude regeling de importeur aangevraagd, die meestal maar één combinatie deed. Voor de 940 was dit de LPT met Vialle LPi, wat (mede) verklaart waarom je die combinatie zo veel ziet.
Nu komen zowat alle lambda-geregelde LPG installaties in aanmerking dacht ik, bijv met Prins VSI is G3 geen probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
19-05-2011 13:25 #1316869 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic nieuw
waarom krijgen 1996er 940 met een vialle LPI geen G3 op kenteken?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD