lpi injectoren vervangen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 15:51 #1086838 door V700 register
lpi injectoren vervangen is gemaakt door V700 register
Is het vervangen van lpi injectoren zelf te doen ; of naar de lpg specialist. Weet dat de injectoren vrij prijzig zijn ; ben benieuwd of het ook een ingewikkelde reperatie is.
Ciao,
Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 15:53 #1315352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren wel ja...
Die injectoren zijn wel prijzig ja, maar ik neem aan dat je de zitting bedoeld?
Die kost rond de 5 euro, inclusief de ringetjes.
Of het te doen is, kan ik je pas vertellen als ik ze binnen heb, moet er ook aan geloven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 17:11 #1315355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom dan
Ik heb een 940 op gas....
 
Waarom moeten die dingen vervangen worden? en wanneer merk je dat dan?
Ik heb geen vergelijking en dit is mijn eerste Volvo op gas... Voor mijn gevoel rijd ie goed maar toch....
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 17:28 #1315359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de zittingen loszitten moeten ze vervangen. Dat kun je voelen, het aluminium kleurige buisje waar de LPi injector vastzit moet muurvast zitten. De injector zit weer enigzins flexibel in de zitting. LPi injectoren gaan soms lekken/nadruppelen. Dit merk je vooral aan het starten: Je moet tot soms wel 20 seconden doorstarten voordat de LPG damp uit de injectoren uit het spruitstuk is. LPi injectoren (de)monteren kun je het beste doen met uitgebouwd inlaatspruitstuk. Om de zittingen te vervangen moeten de injectoren eruit, en ik denk dat dat sowieso niet wil met het spruitstuk in de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 19:01 #1315374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
bij mij zaten ze alleen los en heb ze vast laten zetten bij Leon Mesman in eindhoven, spruitstuk eraf en daarna vastgezet en afgesteld (zelf te a-technisch), goed vakmannen
bij vervanging ben je ong. 150 euro per stuk kwijt (waarom wil je vervangen?)
gr
wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 21:31 #1315396 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic kan
Je kunt de injectoren in principe vervangen zonder het spruitstuk los te halen. Dat is een flink gepriegel (injectoren zitten goed verstopt) en er zitten twee risico's aan: je drukt de injector niet ver genoeg in z'n zitting, is lastig te voelen, waardoor 'ie op een onmogelijk moment weer eruit schiet; je molt  het zwart kunstof buisje in de zitting waar de injector in moet spuiten. Dat ik dat gedaan had, kwam ik overigens pas achter toen ik de zittingen echt goed heb laten vastzetten door Timen. Hij heeft overigens ook een mooi metalen alternatief voor het knullige kunststof piefje.
Aan te raden is dus om het inlaatspruitstuk los te halen en dan de injectoren te vervangen. Daarbij moet ik wel meteen melden dat ik nu, zo'n drie jaar na vervanging, weer in het ergste geval twintig seconden moet starten voordat de motor aanslaat. Het blijft behelpen met zo'n LPI installatie.
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 21:58 #1315405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

FransS schreef : Je kunt de injectoren in principe vervangen zonder het spruitstuk los te halen. Dat is een flink gepriegel (injectoren zitten goed verstopt) en er zitten twee risico's aan: je drukt de injector niet ver genoeg in z'n zitting, is lastig te voelen, waardoor 'ie op een onmogelijk moment weer eruit schiet;

Waarbij de injector vrolijk de LPG-damp je warme motorruimte in vernevelt....Je moet in een onmogelijke houding veel kracht zetten, om te controleren moet je echt in de gleuven van de zitting kijken. Voelen of hij vast zit is niet genoeg, ook bij foute montage voelt het alsof ze goed vast zitten. Geen fail-safe systeem dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 00:07 #1315429 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic fail-safe?

henk 940LPT schreef : Geen fail-safe systeem dus.

<div class="content">Aah, maar de boel vliegt vanzelft wel in de hens, en dan weet je dat fout zat.
:D
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 07:36 #1315437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet

gerryberrie schreef : dan weet je dat fout zat.

Dat zeg je goed... Hein Wolda heeft het meen ik 2x gehad, zonder brand oid. Ik zou toch niet vertrouwen op de goede afloop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 16:35 #1315484 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Snel door
Gelukkig heb je dat hééél erg snel door (op 3 poten loopt een B230 niet echt lekker) en gelukkig zitten de injectoren aan de "koele" kant van de motor. Was het nou een 12 cylinder, dan zou het nog kunnen dat je het niet zo snel door hebt.
LPG ontbrandt volgens mij niet eens zo heel erg makkelijk zonder vonk en het gaat natuurlijk niet over liters LPG.  Maar het is geen fijn idee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD