940 Estate LPG automaat gisteren gekocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2011 19:31 #1086645
door V700 register
940 Estate LPG automaat gisteren gekocht is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw. Aanleiding van mijn aanmelding is de koop van een 940 Estate met LPg....
Ik hoop hier veel te mogen leren en lezen.
Ik heb echter een paar vragen:
Wij hebben de auto gekocht op zaterdag 23 april. De auto heeft 269.000 km gelopen. Het is een 2.3 I.C. automaat. We hebben in een proefrit de auto binnenstebuiten gekeerd. Hij rijd super lekker en precies wat we er van verwachten. We hopen er vele km mee naar Italie te kunnen maken.
We hebben wel een gok genomen, de km stand staat dus op 260.000. Motor loopt als een zonnetje, de airco slaat niet aan maar dat vinden wij allebei ( mijn vrouw en ik ) geen probleem. Ik heb genoeg tips gelezen hoe ik die moet testen hier op het forum.... Waarvoor mijn dank.
Van de historie van de km weten we verder niets dan vanaf 2008. Ik ben nog aan het uitzoeken waar de meeste km in zijn gaan zitten, van wie de auto is geweest en hoeveel eigenaren deze heeft gehad. Inmiddels op MP een cd besteld met het werkplaatshandboek van de Volvo.
De gasinstallatie is van Vialle. Volgende maand in Haarlem laat ik de omputer ombouwen naar een G3 installatie, nu is het een LPi. Dus dat scheelt weer in de wegenbelasting.
Tussen de 2500 rpm en de 3000 rpm wil de auto op gas nog wel eens rommelig lopen. Wie heeft hier ervaringen mee? Ik hoop dat ze ook bij de gasspecialist dit kunnen uitleggen.
Verder zit er een speciale kop op, voor gas....
Heerlijke auto en hoop er zeker nog 10 jaar in te mogen toeren...
Tips wat betreft gas, automaat en wat al niet meer zijn erg welkom...
Jasper...
Ik ben hier nieuw. Aanleiding van mijn aanmelding is de koop van een 940 Estate met LPg....
Ik hoop hier veel te mogen leren en lezen.
Ik heb echter een paar vragen:
Wij hebben de auto gekocht op zaterdag 23 april. De auto heeft 269.000 km gelopen. Het is een 2.3 I.C. automaat. We hebben in een proefrit de auto binnenstebuiten gekeerd. Hij rijd super lekker en precies wat we er van verwachten. We hopen er vele km mee naar Italie te kunnen maken.
We hebben wel een gok genomen, de km stand staat dus op 260.000. Motor loopt als een zonnetje, de airco slaat niet aan maar dat vinden wij allebei ( mijn vrouw en ik ) geen probleem. Ik heb genoeg tips gelezen hoe ik die moet testen hier op het forum.... Waarvoor mijn dank.
Van de historie van de km weten we verder niets dan vanaf 2008. Ik ben nog aan het uitzoeken waar de meeste km in zijn gaan zitten, van wie de auto is geweest en hoeveel eigenaren deze heeft gehad. Inmiddels op MP een cd besteld met het werkplaatshandboek van de Volvo.
De gasinstallatie is van Vialle. Volgende maand in Haarlem laat ik de omputer ombouwen naar een G3 installatie, nu is het een LPi. Dus dat scheelt weer in de wegenbelasting.
Tussen de 2500 rpm en de 3000 rpm wil de auto op gas nog wel eens rommelig lopen. Wie heeft hier ervaringen mee? Ik hoop dat ze ook bij de gasspecialist dit kunnen uitleggen.
Verder zit er een speciale kop op, voor gas....
Heerlijke auto en hoop er zeker nog 10 jaar in te mogen toeren...
Tips wat betreft gas, automaat en wat al niet meer zijn erg welkom...
Jasper...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2011 20:34 #1314077
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom!
Hallo Jasper,
Welkom hier!
Lijkt me een leuke wagen, we zijn hier trouwens dol op foto's, dus als je een foto hebt...!
Zo'n gok is dat trouwens niet, met 260.000, dat is pas net ingelopen!
De meeste Volvo's zitten velen malen hoger (Zie bv ons <a href="/node/28337">KM standen</a> topic)
Veelal zitten ze rond de 3 of 4 ton, en hoger.
Mijn eigen wagens zitten ook bijna allemaal boven de 4 ton.(Zie mijn onderschrift)
Lijkt me dus dat je nog vele KM's kunt maken!
Volgens mij zitten er trouwens al standaard geharde kleppen in, dus een "speciale kop"? nog nooit van gehoord, meestal is het af-fabriek al perfect en hoeft er niet gerotzooid te worden met kleppen.
Op LPG hebben de redblocks wel vaak last van kantelende zuigers, klinkt trouwens erger dan het is, kan helemaal geen kwaad en de motoren worden er erg oud mee, maar bij koude motor klinkt ie als een Diesel.
Daar kan je kantelende zuigers aan herkennen.
Misschien is de wagen aan een beurtje toe, even de onsteking nakijken, en desnoods vervangen, mogelijk dat ie daardoor wat rommelig loopt (bougies,bougiekabels, verdeelkap..etc)
Check trouwens ook even de ATF (automaat) olie wat voor kleur die heeft, een goede tip als je lang van de automaat wilt genieten, en de schakelgangen wat soepeler wilt heben, is flushen, ofwel de automaatbak doorspoelen met ATF olie, dit moet om de zoveel duizend KM en houd je bak in top conditie, maar dit word erg vaak vergeten - niet gedaan, wat de automaatbak niet ten goede komt.
De olie moet mooi roze-rood zijn en helder, dus niet bruin of smoezelig of zwart.
Veel plezier met de wagen gewenst!
Groeten,Gerben
Welkom hier!
Lijkt me een leuke wagen, we zijn hier trouwens dol op foto's, dus als je een foto hebt...!
Zo'n gok is dat trouwens niet, met 260.000, dat is pas net ingelopen!
De meeste Volvo's zitten velen malen hoger (Zie bv ons <a href="/node/28337">KM standen</a> topic)
Veelal zitten ze rond de 3 of 4 ton, en hoger.
Mijn eigen wagens zitten ook bijna allemaal boven de 4 ton.(Zie mijn onderschrift)
Lijkt me dus dat je nog vele KM's kunt maken!
Volgens mij zitten er trouwens al standaard geharde kleppen in, dus een "speciale kop"? nog nooit van gehoord, meestal is het af-fabriek al perfect en hoeft er niet gerotzooid te worden met kleppen.
Op LPG hebben de redblocks wel vaak last van kantelende zuigers, klinkt trouwens erger dan het is, kan helemaal geen kwaad en de motoren worden er erg oud mee, maar bij koude motor klinkt ie als een Diesel.
Daar kan je kantelende zuigers aan herkennen.
Misschien is de wagen aan een beurtje toe, even de onsteking nakijken, en desnoods vervangen, mogelijk dat ie daardoor wat rommelig loopt (bougies,bougiekabels, verdeelkap..etc)
Check trouwens ook even de ATF (automaat) olie wat voor kleur die heeft, een goede tip als je lang van de automaat wilt genieten, en de schakelgangen wat soepeler wilt heben, is flushen, ofwel de automaatbak doorspoelen met ATF olie, dit moet om de zoveel duizend KM en houd je bak in top conditie, maar dit word erg vaak vergeten - niet gedaan, wat de automaatbak niet ten goede komt.
De olie moet mooi roze-rood zijn en helder, dus niet bruin of smoezelig of zwart.
Veel plezier met de wagen gewenst!
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam