LPG inbouw met gebruikt materiaal nog mogelijk

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-04-2011 00:44 #1086573 door Wytze Broerze
LPG inbouw met gebruikt materiaal nog mogelijk is gemaakt door Wytze Broerze
jaren geleden bouwde ik in elke wagen die ik had zelf LPG in
Dat hoeft niet meer omdat ik ze incl koop nu.
Edoch nu henb ik een 1986 7 serie die ik wel weer zelf wil inbouwen.
Slangen leidingen etc moet nieuw.
Maar wat kan nu gebruikt en hoe oud mag het zijn?
Is dat simpel te beantwoorden of juist erg complex?
Ervaringen recent?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 08:36 #1313690 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Vogels autogas
Vogels autogas in Son levert zelfbouwpakketten en handelt na (zelf)inbouw de keuring voor je af. Of ze dit ook doen met installaties waarbij je zelf gedeeltelijk gebruik maakt van gebruikte onderdelen weet ik niet.
Ik heb namelijk al een tijdje de wens om een andere gasinstallatie zelf in te bouwen en ze hebben mij erg goed geholpen met oriënteren en het voorzien in informatie. Het wachten is alleen nog op het geld om het te kunnen doen...
<a href=" www.vogelsautogas.nl "> www.vogelsautogas.nl
Ik kan je overigens ook nog een tip geven waar je absoluut uit de buurt moet blijven, pb me anders dan maar even.
gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 08:51 #1313692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vond ik op internet, ben ook geintresseerd...
Lpg eisen
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het kan voorkomen dat u alleen een compleet typegoedgekeurde installatie mag inbouwen, dit is echter afhankelijk van bouwjaar en milieucode, omdat u dit niet aangeeft kan ik u geen sluitend antwoord geven.
Voor voertuigen (ongeacht de datum eerste toelating) welke na 26 september 2001 worden
voorzien van een LPG installatie moeten voldoen aan de nieuwe toelatingseisen voor LPG. Dit
houdt in dat:
De volgende LPG-onderdelen moeten voldoen aan ECE-Reglement nr. 67 en moeten zijn voorzien
van een identificatiemerk (ingebouwd en gekeurd na 26-9-2001 beginnend met 67R-01):
a. de LPG-tank;(overleggen tankcertificaat) b. de 80% vulklep voorzien van terugslagklep c. de niveau-indicator; d. de veerveiligheid; e. de automatische afnameklep voorzien van doorstroom-begrenzer; f. de gasdichte kast; g. de verdamper/drukregelaar, al dan niet gecombineerd; h. de automatische afsluitklep; i. de flexibele gasslang die wordt toegepast in een gedeelte waar de druk hoger is dan 0,2
bar; j. de vulaansluiting; k. de terugslagklep; l. de leidingontlastklep. m. de gasregeleenheid; n. het inspuitstuk; o. de LPG-filtereenheid, met uitzondering van de LPG-filtereenheid die in de LPG-tank wordt
gemonteerd; p. de druk- of temperatuursensor; q. de LPG-brandstofpomp. r. de elektronische regeleenheid, bij een voertuig, i.g.g. na 1-1-2002; s. de overdrukvoorziening; t. de spanning-doorvoerbus (brandstofpomp); u. de service-aansluiting.
Indien de LPG-brandstofpomp in de LPG-tank is aangebracht moet het identificatiemerk van de
LPG-brandstofpomp en de aanduiding "PUMP INSIDE' op de identificatieplaat van de LPG-tank
zijn ingeslagen.
Na 26-9-2001 moeten LPG-onderdelen zijn voorzien van een goedkeurmerk volgens aanpassing 01 van ECE-reglement 67 (E* 67R-01****). Tevens moet bij de LPG-tank altijd een (kopie van
een) goedkeuringscertificaat worden overgelegd. Het certificaat moet zijn ondertekend en alle
pagina's moeten zijn afgestempeld.
Bovenstaande betreft de grootste wijzigingen. Voor een volledig overzicht van alle
wijzigingen verwijzen ik u naar een erkend LPG-installatiebedrijf.
lpg_regelgeving.
De inbouw van een LPG installatie is aan eisen gebonden,deze zijn echter te uitgebreid en te
complex om per mail te beantwoorden. Deze eisen zijn verwoord in een LPG boek welke is te bestellen door � 24,95 (FL. 55,00) over
te maken op girorekeningnummer 50 75 05 onder vermelding van LPG regelgeving. Na ontvangst
van betaling krijgt u het boek thuisgezonden. Ook kunt u bij een erkend LPG inbouwbedrijf informatie verkrijgen.
Kosten
De kosten van keuring lpg-inbouw van een personen- of bedrijfsauto zijn � 55,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-04-2011 00:43 #1313778 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Misschien iets gedateerd Rudiger.
Er wordt nog gesproken over guldens.
Maar ik heb nog effe zitten spitten en hier staat alles. Actueel en zeer uitgebreid.<div><a href="wlmailhtml:{11D12F43-33A0-432A-9D24-4018443467D3}mid://00000196/!x-usc:http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/LPG/Regelgeving/Regelgeving%20LPG%20-%20LPG-inbouweisen.pdf" title=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/LP...0LPG-inbouweisen.pdf "> www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/LP...0LPG-inbouweisen.pdf
Klip en klaar vind ik. Alle details staan er in en de meeste zijn nog gelijk aal die van 25 jaar terug.
De inslag van  ECE x67xx is dus de eis en slangen mogen niet ouder zijn als 1 jaar.
De rest kan dus allemaal gebruikt worden geregeld als die ECE 67 keurmerk maar aanwezig is en natuurlijk onbeschadigd goed werkend. LPG tanks tot 10 jaar oud ook geen probleem.
Ik was laatst op een sloop en daar stonden bijvoorbeeld een paar rond 70 liter onderbouwtanks. Ga ik dus nog even naar kijken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC