940 loopt op LPG en benzine tegelijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2011 17:52 #1086159
door V700 register
940 loopt op LPG en benzine tegelijk is gemaakt door V700 register
Hallo,
ik ben er ahter gekomen dat mijn 940 LPT LPG op zowel benzine als LPG loopt, na een aantal keren zonder benzine te hebben gestaan...
Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen, want zo is het niet leuk meer..
ik ben er ahter gekomen dat mijn 940 LPT LPG op zowel benzine als LPG loopt, na een aantal keren zonder benzine te hebben gestaan...
Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen, want zo is het niet leuk meer..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2011 18:00 #1310935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt
Hoogstwaarschijnlijk heb je een LPi installatie ? Die starten namelijk altijd op benzine en de eerste paar honderd meter / km looptie ook nog op benzine. Ook al brandt het lampje op de knop meteen na starten al continu groen. Die koude starts nemen natuurlijk wat benzine waardoor je tank ongemerkt leeg kan raken. Daar is niets aan te doen, dus gewoon regelmatig benzine tanken. Als je motor verder normaal loopt, draait hij niet op 2 brandstoffen tegelijk, en is het benzine verbruik verklaard met het starten op benzine. Op 2 brandstoffen gelijk looptie heel beroerd of gewoon niet, kan ik je vertellen.
Laat altijd minimaal een 10-15 liter in je benzinetank zitten om overmatige slijtage aan je benzinepomp te voorkomen. De benzinepomp draait altijd mee, ook bij rijden op LPG.
Laat altijd minimaal een 10-15 liter in je benzinetank zitten om overmatige slijtage aan je benzinepomp te voorkomen. De benzinepomp draait altijd mee, ook bij rijden op LPG.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 23:06 #1311163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG relais
Hallo,
Ik herken het probleem. De relais vervangen van LPG en ook de zekeringen bij de accu. Deze zijn onbeschermd tegen vuil. Zeker even schoonmaken.
Het probleem met dubbel verbruik gehad bij een LPG met verdamper met een 2.3 motor. Liep giga beroerd. Vervanging relais en probleem weg.
Bij de LPi en 2.3 motor de zekeringen gedaan bij de accu. Deze zijn onbeschermd tegen vuil. Zeker even schoonmaken en check op corrosie.
Succes,
Jeen
Ik herken het probleem. De relais vervangen van LPG en ook de zekeringen bij de accu. Deze zijn onbeschermd tegen vuil. Zeker even schoonmaken.
Het probleem met dubbel verbruik gehad bij een LPG met verdamper met een 2.3 motor. Liep giga beroerd. Vervanging relais en probleem weg.
Bij de LPi en 2.3 motor de zekeringen gedaan bij de accu. Deze zijn onbeschermd tegen vuil. Zeker even schoonmaken en check op corrosie.
Succes,
Jeen
Moderators: Jerry Stam