Technische hulp gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2011 22:40 #1086098
door V700 register
Technische hulp gezocht is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een mooie 940 station 1996 met een vialle lpi installatie die af en toe hort en stoot op lpg, daarnaast af en toe binnenin lpg ruikt en ook benzine verbruikt zonder op benzine gereden te hebben, ook het lamba lichtje brand continue, op benzine rijdt hij als een zonnetje, verbruik op lgp is 1:8, kortom een lastig probleem,
Op deze forum vele tips en oplossingen voor dit probleem die lopen van nieuwe bougies, nieuwe verdamper, nieuwe relais tot een nieuwe tank en inspuiters.
Aangezien ik niet technisch ben, kom ik hier niet direct uit. Vraag: wie weet iemand uit de buurt van Tiel die mij kan helpen met de diagnose ?
Bedankt
Groet,
Wouter Verweij
mobiel 06 2939 8618
Ik heb een mooie 940 station 1996 met een vialle lpi installatie die af en toe hort en stoot op lpg, daarnaast af en toe binnenin lpg ruikt en ook benzine verbruikt zonder op benzine gereden te hebben, ook het lamba lichtje brand continue, op benzine rijdt hij als een zonnetje, verbruik op lgp is 1:8, kortom een lastig probleem,
Op deze forum vele tips en oplossingen voor dit probleem die lopen van nieuwe bougies, nieuwe verdamper, nieuwe relais tot een nieuwe tank en inspuiters.
Aangezien ik niet technisch ben, kom ik hier niet direct uit. Vraag: wie weet iemand uit de buurt van Tiel die mij kan helpen met de diagnose ?
Bedankt
Groet,
Wouter Verweij
mobiel 06 2939 8618
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2011 22:49 #1310480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic start op benzine
Met Vialle LPI start je altijd op benzine, dat weet je? Dat verklaart wellicht je benzineverbruik. En 1 op 8 op lpg, daar zouden sommige forumleden hier aardig jaloers op zijn.
Bouke (ook forumlid) sleutel ook aan andere bakstenen, woont in Slijk-Ewijk, dat is niet zo heel ver van Tiel, volgens mij.
Bouke (ook forumlid) sleutel ook aan andere bakstenen, woont in Slijk-Ewijk, dat is niet zo heel ver van Tiel, volgens mij.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2011 22:55 #1310481
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Netjes
1 op 8 is inderdaad gewoon netjes op LPG, bij starten rijd je eerst zoveel meter op benzine, kan je verbruik verklaren.
Wat ook mogelijk is is dat je LPG/Benzine omwissel relais kuren heeft.
Dan zal ie soms op Benzine en LPG tegelijk gaan lopen, dit veroorzaakt natuurlijk een flink gestotter en verbruikt benzine.
Dat het lambda lampje brandt wijst erop dat er een foutief mengsel de motor ingaat, mogelijk omdat hij afentoe op 2 brandstoffen tegelijk gaat lopen (veels te rijk)
Als je even 10 minuten een accu pool van je accu loshaalt word de ECU gereset en zal het lambda lampje uitgaan.
Test dan even uit, of hij bij ALLEEN op benzine rijden aangaat, of dat ie alleen aangaat bij LPG, of alleen bij gestotter.
Groeten,Gerben
Wat ook mogelijk is is dat je LPG/Benzine omwissel relais kuren heeft.
Dan zal ie soms op Benzine en LPG tegelijk gaan lopen, dit veroorzaakt natuurlijk een flink gestotter en verbruikt benzine.
Dat het lambda lampje brandt wijst erop dat er een foutief mengsel de motor ingaat, mogelijk omdat hij afentoe op 2 brandstoffen tegelijk gaat lopen (veels te rijk)
Als je even 10 minuten een accu pool van je accu loshaalt word de ECU gereset en zal het lambda lampje uitgaan.
Test dan even uit, of hij bij ALLEEN op benzine rijden aangaat, of dat ie alleen aangaat bij LPG, of alleen bij gestotter.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2011 23:13 #1310484
door V700 register
Ik heb de uitlees-electronica voor de LPi installatie, Volvo systeem tester, rij zelf ook LPG LPi en schat mezelf wel in als redelijk kundig op dat vlak.
Stuur maar een berichtje.
Beantwoord door V700 register in topic Dichtbij?
Den Bosch dichtbij genoeg?wverweij schreef : Vraag: wie weet iemand uit de buurt van Tiel die mij kan helpen met de diagnose ?
Ik heb de uitlees-electronica voor de LPi installatie, Volvo systeem tester, rij zelf ook LPG LPi en schat mezelf wel in als redelijk kundig op dat vlak.
Stuur maar een berichtje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2011 22:58 #1310596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voelt goed
het blijft leuk om te merken dat leden elkaar willen helpen, bemerk soms dat we elkaar vliegen af willen vangen c.q. grof zij in onze reply's, niet doen dus
Moderators: Jerry Stam