Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2011 02:50 #1086049 door V700 register
Wat is er aan de hand? Wie geeft raad? is gemaakt door V700 register
Ik heb een 960 van 1996 sedan Lpi handbak 272000km met Volvoruilmotor 100000km pas 2 maanden en reed ca.4000km inmiddels en heb storing in de watertemperatuurmeter. Bij koude motor contact aan staat de naald van de temperatuurmeter meteen op de helft van de schaal; dacht temperatuursensor in thermostaathuis defect. Heeft 2 draden met stekker, andere sensor al geprobeerd maar doet het ook al niet: ligt dus niet aan de temperatuursensor.
Met losgekoppelde sensor en contact aan staat de wijzer ook in het midden. Heb ook gekeken of er spanning op de draden naar de sensor stond NEE dus: contact uit dan wijzer meteen op nul.
Vialle Lpi: het is nu zo dat als ik op gas rijd schakkelt de motor na ca. 5 km over op gas. Na b.v. 50 km gereden te hebben, gestopt en motor afgezet te hebben en ca. 10 minuten boodschappen gedaan te hebben, weer gestart en dan na 5 km weer over op gas (vind ik erg lang met warme motor). Dan begint de motor te horten en stoten en kan er dan niet meer mee rijden, overschakelen op benzine en dan loopt de motor weer goed en probleemloos. Nog een paar keer geprobeerd maar gas niet goed:horten en stoten. Een uur bij kenisgeweest, op gas gezet en 150 km gereden, geen probleem.
Heb dit nu al een paar keer gehad.
Misschien ligt het aan het temperatuurgedoe ligt en de computer het niet begrijpt. Heb ook nieuwe lambdasondes gemonteerd en het lambdalampje gaat na 300-400km branden, warna ik telkens heb gereset door de accupool los te nemen.
Ik Vind de 960 een fijne auto, maar dit vind ik waardeloos. Heeft iemand goede raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2011 11:08 #1310196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij heb je verschillende problemen, eentje daarvan lijkt me het onderbreekrelais voor de benzine injectoren. Als de installatie over gaat schakelen naar LPG hoort dat relais de benzine injectoren uit te schakelen, als het relais niet goed meer is gebeurt dat niet en krijgt de motor de dubbele hoeveelheid brandstof. Je merkt deze storing vaak nadat je even gestopt bent en met warme motor weer verder wilt rijden, precies op moment van overschakelen naar LPG. Relais vervangen zou je zelf kunnen doen, of laten doen bij een LPG specialist. Relais kost ongeveer € 150, werkloon komt daar nog bij als je het laat doen. Wie weet komt dat lambdalampje daar ook wel vandaan, dus ik zou eerst het relais vervangen en dan naar die sondes kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD