Bougies en tipje..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 16:22 #1085533
door V700 register
Bougies en tipje.. is gemaakt door V700 register
Een hele goede dag allen,
Welke bougies moet ik hebben voor een betere verbranding in mijn 940LPT? Ik hoorde dat er andere bougies zijn voor een betere loop?
En hij loopt een beetje onregelmatig stationair, soms niet, dan weer wel en dan weer niet.Heeft dit met de bougies te maken of moet de computer dan even opnieuw ingestled worden op zijn stationair toerental?
Welke bougies moet ik hebben voor een betere verbranding in mijn 940LPT? Ik hoorde dat er andere bougies zijn voor een betere loop?
En hij loopt een beetje onregelmatig stationair, soms niet, dan weer wel en dan weer niet.Heeft dit met de bougies te maken of moet de computer dan even opnieuw ingestled worden op zijn stationair toerental?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-02-2011 18:05 #1306720
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic ik neem altijd die van NGK,
ik neem altijd die van NGK, heb gehad dat b2XX motoren niet lekker liepen op die van Volvo zelf! Al zal iedereen hier misschien een andere mening over hebben, dit is puur mijn ervaring
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 00:57 #1308659
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ik neem altijd die van NGK
Borrie heeft gelijk. Die ervaring hebben vrienden van mij en ik zelf ook.
De BP6ES of BPR6ES zijn beide goed. De BP6 is in nog meer verschillende uitvoeringen te krijgen, een catalogus met specificaties staat op de NGK site. Maar het of het verschil in de praktijk merkbaar is...
Dan is er speciaal voor gasmotoren de NGK Laserline serie. Type 4 is voor de Bxxx motoren de goede keus. Of het werkelijk iets uithaalt, de claim is onder andere een langere levensduur. Evenals een hogere portemonneeduur...
De Laserline is er in slechts 8 typen in de verschillende uitvoeringen. Voor de automaterialenboer betekent dit dat het assortiment smaller kan zijn. Die heeft er waarschijnlijk ook het meeste voordeel van...
De BP6ES of BPR6ES zijn beide goed. De BP6 is in nog meer verschillende uitvoeringen te krijgen, een catalogus met specificaties staat op de NGK site. Maar het of het verschil in de praktijk merkbaar is...
Dan is er speciaal voor gasmotoren de NGK Laserline serie. Type 4 is voor de Bxxx motoren de goede keus. Of het werkelijk iets uithaalt, de claim is onder andere een langere levensduur. Evenals een hogere portemonneeduur...
De Laserline is er in slechts 8 typen in de verschillende uitvoeringen. Voor de automaterialenboer betekent dit dat het assortiment smaller kan zijn. Die heeft er waarschijnlijk ook het meeste voordeel van...
- John Haazen
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 08:09 #1308672
door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Denso
Al overwogen om de verdelerkap en rotor te vervangen?Ik heb onlangs Denso Iridium bougies aangeschaft, maar nog niet gemonteerd, dus geen waardeoordeel hierover. Als je op deze site zoekt op “Denso” en dan het draadje “Beste bougie” selecteert, dan kun je er iets meer over lezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 09:02 #1308675
door V700 register
Ik heb ze er in zitten, maar door een combinatie aan problemen kan ik over verbruik en motorloop geen betrouwbare uitspraak doen.Ik ga er weer een setje 'normale' bougies in draaien, om te zien of het iets uitmaakt.
De eerste dag, was ik er dik tevreden mee. Na vervanging moet blijken of ook bij mijn onregelmatige motorlooop de bougies de oorzaak zijn.Is na een nieuwe Lambda trouwens wel aanzienlijk minder geworden.
Beantwoord door V700 register in topic Correctie.
Laserline Iridium LPG4 horen in een Ford focus blok (of gelijkwaardig)Laserline LPG2 bougies zijn speciaal voor de 940 LPT en hebben de juiste maat.Voor de 960 heb je de Laserline LPG3 nodig.Jur schreef : Dan is er speciaal voor gasmotoren de NGK Laserline serie. Type 4 is voor de Bxxx motoren de goede keus. Of het werkelijk iets uithaalt, de claim is onder andere een langere levensduur. Evenals een hogere portemonneeduur...
Ik heb ze er in zitten, maar door een combinatie aan problemen kan ik over verbruik en motorloop geen betrouwbare uitspraak doen.Ik ga er weer een setje 'normale' bougies in draaien, om te zien of het iets uitmaakt.
De eerste dag, was ik er dik tevreden mee. Na vervanging moet blijken of ook bij mijn onregelmatige motorlooop de bougies de oorzaak zijn.Is na een nieuwe Lambda trouwens wel aanzienlijk minder geworden.
Moderators: Jerry Stam