740 invoeren vanuit Belgie met incomplete lpg installatie wat komt er op het kentekenbewijs?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo allemaal,
ik ben nog aan het overwegen om een 740 op LPG uit Belgie te kopen. ik koop de auto echter zonder LPG tank De rest van de installatie blijft er wel inzitten. Als ik de auto dan invoer staat er dan wel of niet LPG op het kentekenbewijs? Of dien ik het LPG er helemaal uit te halen?Kan ik ook zelf weer een tank er inleggen ( niet aangesloten) en naar RDW brengen om lpg om het kentekenbewijs te krijgen? wie weet hier meer van?
Invoer staat toch los van keuring?
groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon alleen een kentekenkeuring aanvragen en daarheen tjoekelen met een 1-dagskenteken. Gratis aan te vragen bij het RDW en op dat kenteken je auto meteen 1 dag verzkeren.
Auto hoeft niet op gas te lopen. Sterker nog, als je de auto erheen sleept omdat hij helemaal niet loopt, kan de kentekenkeuring ook gewoon plaatsvinden. Heb dat hier meerdere malen gedaan en nog nooit problemen mee gehad
Succes !
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik het goed lees kan ik dus een auto met onvolledige LPG installatie importeren, eb het kenteken waarop dan toch LPG word gezet aanvragen bij RDW,
Vervolgens kan ik de auto de auto weer kompleet maken of zelfs een ander installatie erinj zetten en enkel de auto ter APK aanbieden bij een willekeurige garage?
...Mooi, bedankt voor deze info!
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de opeenvolgende jaran is de apk verantwoordelijk over het voertuig en de staat van de lpg installatie.
Anders zou het wel heel makkelijk zijn om rond te rijden met een eigenconstructie / ongekeurde lpg installatie..
Wel geweldig handig ! Dat wel.. De apk keurmeesters kijken niet op nauwelijks naar de instalatie. Ze geloven het wel.
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou schijnt het bij de Peug wat makkelijker allemaal te zijn ivm leeftijd van de auto (is van '74), maar volgens zijn zeggen kon het allemaal heel snel geregeld worden en keken hun alleen maar of de auto ooit in Nederland is geweest / heeft gereden en of het chassisnr uiteraard niet als gejat geregistreerd stond.
Mocht je twijfels hebben, bel anders dan even met ze met 0900-0739
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Als ie op het BE kenteken staat neemt RDW hem over. Maar tart ze niet door met een incomplete installatie op bezoek te gaan. Het zijn "ambtenaren in denken" en soms onvoorspelbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mr.Mukkes schreef : Je kan de wagen toch eerst ophalen, op je gemakje het LPG verhaal klaar maken, en dan invoeren? volgens mij heb je dan maanden de tijd!
Terwijl ik vervoer aan het regelen was is ie verkocht aan een ander (Nederlands lid?)
we zoeken weer verder..