740 invoeren vanuit Belgie met incomplete lpg installatie wat komt er op het kentekenbewijs?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 00:40 #1084081 door V700 register

Hallo allemaal,
ik ben nog aan het overwegen om een 740 op LPG uit Belgie te kopen. ik koop de auto echter zonder LPG tank  De rest van de installatie blijft er wel inzitten. Als ik de auto dan invoer staat er dan wel of niet LPG op het kentekenbewijs? Of dien ik het LPG er helemaal uit te halen?Kan ik ook zelf weer een tank er inleggen ( niet aangesloten) en naar RDW brengen om lpg om het kentekenbewijs te krijgen?   wie weet hier meer van?
Invoer staat toch los van keuring?

groeten Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 08:13 #1296032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
De kentekenkeuring is alleen een vaststelling van het type auto en/of deze in Nederland mag rijden cq al rijd.  Op je kentekenbewijs zal dan LPG komen te staan.  Laat je echter tevens een APK keuring doen (zou ik zelf dus nooit doen) dan heb je meteen al een afkeuring te pakken omdat de gasinstallatie niet klopt.

Gewoon alleen een kentekenkeuring aanvragen en daarheen tjoekelen met een 1-dagskenteken.  Gratis aan te vragen bij het RDW en op dat kenteken je auto meteen 1 dag verzkeren.

Auto hoeft niet op gas te lopen.  Sterker nog, als je de auto erheen sleept omdat hij helemaal niet loopt, kan de kentekenkeuring ook gewoon plaatsvinden.  Heb dat hier meerdere malen gedaan en nog nooit problemen mee gehad
Succes !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 09:47 #1296045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic adder
Er is echter wél een addertje onder het gras: de belgische lpg installatie voldoet niet zondermeer aan de Nederlandse LPG keuringseisen. Het zou dus kunnen zijn dat de RDW daar moeilijk over kan gaan doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 13:43 #1296068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt helemaal, maar doet niets af en is ook niet van toepassing op de kentekenkeuring, echter wel voor de APK, etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 16:16 #1296081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus

Als ik het goed lees kan ik dus een auto met onvolledige LPG installatie importeren,  eb het kenteken waarop dan toch  LPG word gezet aanvragen bij RDW,
Vervolgens kan ik de auto de auto weer kompleet maken of zelfs een ander installatie erinj zetten en enkel de auto  ter APK aanbieden bij een willekeurige garage?

...Mooi, bedankt voor deze info!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 17:51 #1296089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg markering alleen na goedkeuring installatie
Is het niet zo dat indien je lpg op het nl's kenteken wilt hebben, de RDW de enigste instantie is die de installatie kan goedkeuren VOORDAT er ook maar sprake kan zijn over een registratie MET lpg op hetNederlandse  kenteken ?
In de opeenvolgende jaran is de apk verantwoordelijk over het voertuig en de staat van de lpg installatie.
Anders zou het wel heel makkelijk zijn om rond te rijden met een eigenconstructie / ongekeurde lpg installatie..
Wel geweldig handig ! Dat wel.. De apk keurmeesters kijken niet op nauwelijks naar de instalatie. Ze geloven het wel.
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:49 #1296102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
Ik heb de info uit de hand van de keurmeester van de RDW te Arnhem waar ik was om de 760 te keuren voor kenteken.  Was een goed gesprek, juist omdat ik ook een Belgische Peugeot 504 coupe heb staan met een LPG installatie erin.

Nou schijnt het bij de Peug wat makkelijker allemaal te zijn ivm leeftijd van de auto (is van '74), maar volgens zijn zeggen kon het allemaal heel snel geregeld worden en keken hun alleen maar of de auto ooit in Nederland is geweest / heeft gereden en of het chassisnr uiteraard niet als gejat geregistreerd stond.

Mocht je twijfels hebben, bel anders dan even met ze met 0900-0739

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2010 00:40 #1296125 door Wytze Broerze
Iedere disscussie voorkomen en vooraf even de LPG installatie compleet en werkend maken.
Als ie op het BE kenteken staat neemt RDW hem over. Maar tart ze niet door met een incomplete installatie op bezoek te gaan. Het zijn "ambtenaren in denken" en soms onvoorspelbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2010 05:49 #1296129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rustig an
Je kan de wagen toch eerst ophalen, op je gemakje het LPG verhaal klaar maken, en dan invoeren? volgens mij heb je dan maanden de tijd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2010 20:27 #1296290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te rustig

Mr.Mukkes schreef : Je kan de wagen toch eerst ophalen, op je gemakje het LPG verhaal klaar maken, en dan invoeren? volgens mij heb je dan maanden de tijd!

Terwijl ik vervoer aan het regelen was is ie verkocht aan een ander (Nederlands lid?)
we zoeken weer verder..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC