JLM of Flash-Lube inbouw-vraag

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2010 16:26 #1083798 door guy horn (GAST)
JLM of Flash-Lube inbouw-vraag is gemaakt door guy horn (GAST)
Ik heb de JLM Valve saver kit gekocht. Nu wil ik hem monteren in de motoren ruimte maar er lijkt geen plaats voor te zijn. Het moet namelijk niet hoger dan het gaatje die nog in het spruitstuk geboord moet worden. Anders gaat het spul erin stromen. Wie heeft het al ingebouwd of zelf gebouwd in een Volvo 960? Ik zou graag en paal foto's willen zien. Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2010 23:06 #1294026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had in mijn vorige auto
Ik had in mijn vorige auto (laguna uit 2002, lpg-g3) een flash-lube systeem. Hierbij zat hettankje gewoon weggewerkt onder de plastic kappen, dus onder de inlaat.
Ik dacht dat het systeem "druppelde" en dat er door een vacuüm de "olie" verdampte en de vette lucht naar binnen gezogen werd. De olie is nl. erg dun en daardoor verdfampt het snel. Staat er niets in de inbouwhandleiding?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 13:03 #1294074 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic geen 960

ruspek schreef : Ik had in mijn vorige auto (laguna uit 2002, lpg-g3) een flash-lube systeem. Hierbij zat hettankje gewoon weggewerkt onder de plastic kappen, dus onder de inlaat.
Ik dacht dat het systeem "druppelde" en dat er door een vacuüm de "olie" verdampte en de vette lucht naar binnen gezogen werd. De olie is nl. erg dun en daardoor verdfampt het snel. Staat er niets in de inbouwhandleiding?
 

Je hebt het dus in een andere auto. Jammer.
Voor de duidelijkheid. Er staat in de inleiding: "monteer op een geschikte plek, niet hoger dan..."
Niet hoger om overheveling te voorkomen dus. Vanuit het tankje loopt een slang naar de inlaat-spruitstuk. In de spruistuk wordt een gaatje geboord. Inhet gaatje wordt een holle buisje ingeschroefd, waaraan de slang wordt gekoppeld.
Door de vacuum wordt het smeermiddel de motor ingezogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2010 21:28 #1294274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als je het slangetje dan
En als je het slangetje dan met een bocht (naar beneden, en dan weer omhoog: S-bocht) laat lopen?
Maar wat je zelf al aangeeft: het potje mag niet hoger hangen. Lijkt me toch niet echt een probleem.
Misschien heb je plek waar de veerpoot zit?
Anders even langs een lpg-boer, die willen je vast wel advies geven.
 
groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2010 09:36 #1294468 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Zo maak je een sifon

ruspek schreef : En als je het slangetje dan met een bocht (naar beneden, en dan weer omhoog: S-bocht) laat lopen?
Maar wat je zelf al aangeeft: het potje mag niet hoger hangen. Lijkt me toch niet echt een probleem.
Misschien heb je plek waar de veerpoot zit?
Anders even langs een lpg-boer, die willen je vast wel advies geven.
 
groet

Dan ontstaat er een sifon. De wet van de communicerende vaten blijft van kracht. De vaten blijven verbonden en is er sprake van overheveling.
Langs de LPG- boer gaan is een goed idee. Ik vraag me af of het zal helpen. Wat heeft hij eraan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2010 20:59 #1294647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic garage

guyhorn schreef : Langs de LPG- boer gaan is een goed idee. Ik vraag me af of het zal helpen. Wat heeft hij eraan?

 
Hij heeft er op zich niets aan per direct. Ik heb altijd wel het idee dat lpg boeren (maar ook garages) je best wel willen helpen als je geïnteresseerd bent.
Je komt als liefhebber met een liefhebbersauto. En wie weet kom je er over een aantal jaren wel als klant???
 
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, origineel Zweed
clio 1.4 1992, voor erbij, tja je moet wat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2010 14:08 #1295184 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic 2e kans
Herhaling van de oproep om foto te plaatsen. Wie o wie? (heeft foto's van gemonteerde installatie?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD