JLM of Flash-Lube inbouw-vraag
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat het systeem "druppelde" en dat er door een vacuüm de "olie" verdampte en de vette lucht naar binnen gezogen werd. De olie is nl. erg dun en daardoor verdfampt het snel. Staat er niets in de inbouwhandleiding?
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Je hebt het dus in een andere auto. Jammer.ruspek schreef : Ik had in mijn vorige auto (laguna uit 2002, lpg-g3) een flash-lube systeem. Hierbij zat hettankje gewoon weggewerkt onder de plastic kappen, dus onder de inlaat.
Ik dacht dat het systeem "druppelde" en dat er door een vacuüm de "olie" verdampte en de vette lucht naar binnen gezogen werd. De olie is nl. erg dun en daardoor verdfampt het snel. Staat er niets in de inbouwhandleiding?
Voor de duidelijkheid. Er staat in de inleiding: "monteer op een geschikte plek, niet hoger dan..."
Niet hoger om overheveling te voorkomen dus. Vanuit het tankje loopt een slang naar de inlaat-spruitstuk. In de spruistuk wordt een gaatje geboord. Inhet gaatje wordt een holle buisje ingeschroefd, waaraan de slang wordt gekoppeld.
Door de vacuum wordt het smeermiddel de motor ingezogen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat je zelf al aangeeft: het potje mag niet hoger hangen. Lijkt me toch niet echt een probleem.
Misschien heb je plek waar de veerpoot zit?
Anders even langs een lpg-boer, die willen je vast wel advies geven.
groet
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Dan ontstaat er een sifon. De wet van de communicerende vaten blijft van kracht. De vaten blijven verbonden en is er sprake van overheveling.ruspek schreef : En als je het slangetje dan met een bocht (naar beneden, en dan weer omhoog: S-bocht) laat lopen?
Maar wat je zelf al aangeeft: het potje mag niet hoger hangen. Lijkt me toch niet echt een probleem.
Misschien heb je plek waar de veerpoot zit?
Anders even langs een lpg-boer, die willen je vast wel advies geven.
groet
Langs de LPG- boer gaan is een goed idee. Ik vraag me af of het zal helpen. Wat heeft hij eraan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
guyhorn schreef : Langs de LPG- boer gaan is een goed idee. Ik vraag me af of het zal helpen. Wat heeft hij eraan?
Hij heeft er op zich niets aan per direct. Ik heb altijd wel het idee dat lpg boeren (maar ook garages) je best wel willen helpen als je geïnteresseerd bent.
Je komt als liefhebber met een liefhebbersauto. En wie weet kom je er over een aantal jaren wel als klant???
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, origineel Zweed
clio 1.4 1992, voor erbij, tja je moet wat
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-