Wat kost mijn auto per jaar en wanneer ga ik voor LPG of benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 09:24 #1083710 door V700 register
Ik heb in een attached excel sheet een overzicht gemaakt wat kost mijn auto nou per .... kilometer per jaar. Je kunt voor je eigen situatie velden aanpassen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 10:24 #1293311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig
Beste Anno,
Handig tabel, ik heb hem opgeslagen op mijn harde schijf voor toekomstig gebruik.
Één vraagje nog; hoe komt de waarde in de kolom gebruik tot stand? Is dat bv. 1 op 9 of 1 op 7,2 etc.?
Bedankt voor het werk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 11:37 #1293323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk dat je dat zelf in moet vullen. Weet je het niet (je hebt een auto op het oog maar geen ervaring met het model) dan even rondvragen, bijvoorbeeld op het forum. Als je tegen het omslagpunt zit, zou ik denk ik voor LPG gaan.Op het tweede tabblad staan rechts nog een paar tabelletjes met getallen. Waar heb je die voor gebruikt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 11:42 #1293324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat was dat ook al weer
Die had ik even weg moeten halen, maar nu ik hem weer zie tabel van 4 jaar geleden heb ik geprobeert met een cijfer een keuze te kunnen maken tussen de ene en andere auto. 

groet
Anno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 12:42 #1293326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel opzetje.
Simpel opzetje, maar werkt inderdaad prima.
Wat ik me wel avraag, is of je niet beter kunt gaan onderzoeken of je die 600 euro verzekering niet wat kan drukken (wat verhoudingsgewijs niets uit maat, natuurlijk), want ik betaal net iets meer dan de helft.
Welke provincie woon je trouwens, of is die 780 minstens een belastinggroep hoger dan de mijne (940 estate LPT)?Ik betaal momenteel 392 euro per kwartaal, scheelt ook nogal.
Anyway, wellicht is het aardig eens te zien, of we een gecombineerd overzichtje kunnen maken, ik was er namelijk ook al eens aan begonnen, maar dan ietsje uitgebreider.<h2 class="title"><a href="../../node/27269">Ontwerp onderhoudskostenoverzicht in Excel (update 17-8-2009)</a></h2>Dat selecteren van een voertuig met een puldown menu, of zelfs gewoon een selectiemenu waar je elke baksteen in kan zetten, is geen probleem, op het opzoekwerk na.Men noemt mij wel eens een Excel-wizzard, geen idee of dat iets over mij zegt, of over de spreker, maar als ik je ergens mee kan helpen, graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 14:22 #1293343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excel

Baseman schreef : Men noemt mij wel eens een Excel-wizzard, geen idee of dat iets over mij zegt, of over de spreker, maar als ik je ergens mee kan helpen, graag.

Ik zou graag de klepstel-tab en diesel-tab niet willen zien als ik een V90 selecteer ;-)
Jemig, respect hoor voor de sheets. Ben zelf ooit docent geweest Excel dus kan weten hoeveel werk het is!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2010 11:09 #1293400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarde
Beste Henk en Anno,
Dat ik in de kolom verbruik mijn eigen verbruikswaarden in moet vullen, en dat ik die waarden zelf moet moet meten, vermoedde ik al. Mijn vraag is eigenlijk wat is de vertaling van de waarde die jij in deze kolom invult, hoe is deze tot stand gekomen?
Is het bij voorbeeld zo, dat als ik 1 op 7 verbruik, ik als waarde 7 invul? Of bv, zoals je tegenwoordig wel ziet het verbruik bij 100 km? Dus het verbruik is bv. 10 liter per 100 km en dan vul ik 10 in?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC