Inhouden bij specifiek toerengebied
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2010 01:44 #1083646
door V700 register
Inhouden bij specifiek toerengebied is gemaakt door V700 register
Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een Volvo 940 Estate met een B230FK motor voorzien van een Vialle gasinstallatie.
De auto liep eestens niet goed op benzine en gas. De auto is inmiddels voorzien van een nieuwe distributieriem - rotor - verdelerkap - bougies NGK (0,
en kabels - LMM.
Tijdens deze werkzaamheden was de massakabel losgemaakt. Na proefrijden blijkt de auto goed op benzine te lopen. Echter na goed op bedrijfstemperatuur te zijn gekomen (ca. 20 minuten autobaan) gebeurd het volgende. Vanaf een toerental van ca 2200 tot 3000, houd de auto in bij goed gas (lpg)geven. Bij langzaam gas vermeerderen of vaste snelheid geen inhouden? Stationair geen (900)problemen... Echter bij afzetten motor hoor je heel kortstonding een rateltje (nadieselen, 2 sec.).
De 4 zekeringen nagekeken bij de accu en verbindingen gecheckt. Wel heb ik het idee dat de garagehouder de motor onlangs heeft afgespoten. Heel fijn...
Kan de klachten veroorzaakt worden door de lambasonde (lampje heeft onlangs 1x geknipperd) of de knock-sensor?
Probeer via deze weg nog wat ideeën op te doen; alvorens richting een gasspecialist te moeten vertrekken.
Weer iets om je tanden op stuk te bijten.
Groet en veel plezierige kilometers gewenst, Erwin
De auto liep eestens niet goed op benzine en gas. De auto is inmiddels voorzien van een nieuwe distributieriem - rotor - verdelerkap - bougies NGK (0,

Tijdens deze werkzaamheden was de massakabel losgemaakt. Na proefrijden blijkt de auto goed op benzine te lopen. Echter na goed op bedrijfstemperatuur te zijn gekomen (ca. 20 minuten autobaan) gebeurd het volgende. Vanaf een toerental van ca 2200 tot 3000, houd de auto in bij goed gas (lpg)geven. Bij langzaam gas vermeerderen of vaste snelheid geen inhouden? Stationair geen (900)problemen... Echter bij afzetten motor hoor je heel kortstonding een rateltje (nadieselen, 2 sec.).
De 4 zekeringen nagekeken bij de accu en verbindingen gecheckt. Wel heb ik het idee dat de garagehouder de motor onlangs heeft afgespoten. Heel fijn...
Kan de klachten veroorzaakt worden door de lambasonde (lampje heeft onlangs 1x geknipperd) of de knock-sensor?
Probeer via deze weg nog wat ideeën op te doen; alvorens richting een gasspecialist te moeten vertrekken.
Weer iets om je tanden op stuk te bijten.
Groet en veel plezierige kilometers gewenst, Erwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2010 07:41 #1292922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda
Het lampje met het lambda teken duidt op een verkeerd mengsel (te arm of te rijk), niet op een fout van de sonde zelf. Voor de duidelijkheid: Probleem treedt alleen op LPG op, bij benzine totaal geen problemen ? Om welke LPG installatie gaat het ? Volvo/Vialle LPI of een andere installatie ? Als het LPI is, moet het wel op de tank staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2010 09:00 #1292926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storing
Hallo Henk,
Bedankt voor je snelle reactie.
Op benzine geen problemen meer. Voorheen wilde hij vanaf 120 km/h niet echt vlot doortrekken. Dat is voorbij.
Op LPG enkel na goed op temperatuur te zijn niet willen doortrekken tussen de 2 en 3 duizend toeren.
Op de tank staat niets. Heb na wisselen van de LMM geconstateerd dat de auto zowel op benzine als LPG beter oppakt. Enkel op gas (zie bovenstaande) inhouden.
Heb ca. 10 minuten (na reset) op benzine gereden (spelend met gaspedaal) gereden en daarna overgeschakeld op LPG.
Stationair en bij vast toerental of snelheid geen problemen.
Oh ja, op de tank vind ik niets over LP1.
Bedankt voor je snelle reactie.
Op benzine geen problemen meer. Voorheen wilde hij vanaf 120 km/h niet echt vlot doortrekken. Dat is voorbij.
Op LPG enkel na goed op temperatuur te zijn niet willen doortrekken tussen de 2 en 3 duizend toeren.
Op de tank staat niets. Heb na wisselen van de LMM geconstateerd dat de auto zowel op benzine als LPG beter oppakt. Enkel op gas (zie bovenstaande) inhouden.
Heb ca. 10 minuten (na reset) op benzine gereden (spelend met gaspedaal) gereden en daarna overgeschakeld op LPG.
Stationair en bij vast toerental of snelheid geen problemen.
Oh ja, op de tank vind ik niets over LP1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam