gasbougies gemonteerd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas ervaringen heb ik nog niet veel want ze zitten er pas 40km in
Per week rij ik gemiddeld 300km
Vraag gerust wat je wil weten
Ik zal zelf proberen regelmatig informatie te geven
verbruik afgelopen periode op lpg okt 2009=1 op6,66
nov 2009=1 op6,79
dec 2009=1 op7,35
jan 2010=1 op7,12
feb 2010=1 op 6,99
mrt 2010=1 op 7,52
apr 2010=1 op 7,21
mei 2010=1 op 7,51
jun 2010=1 op 7,41
jul 2010=1 op7,45
aug 2010= 1op 7,20
sep 2010=1 op 7,36
okt 2010= 1op 7,20 (tot zaterdag 9 oktober toen lpg bougie gemonteerd)
gemiddeld verbruik over deze periode is 1 op 7,15
okt 2010=1 op 6,98 (met de lpg bougie's)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Belangrijk lijkt het me, te weten welke je gemonteerd hebt, want er zijn toch nog wel wat verschillende merken.peter67 schreef : Vraag gerust wat je wil weten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed om te lezen dat je gasbougies in de praktijk gaat testen. Ik heb ook vaak afgevraagd wat de toegevoegde waarde is van zulke bougies. Met een kilometrage van 300 per week kun je hopelijk snel wat ervaringen gaan vermelden op het forum. Ik ben vooral benieuwd naar de brandstofbesparing, die veel aanbieders van deze bougies claimen.
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
gekocht bij de lpg onderdelen shop via internet
Puur gekocht vanwege de prijs en omdat ze volgens deze website speciaal gemaakt zijn voor lpg motoren
Ik heb namelijk nog niet vernomen dat ngk lpgbougies voor 20 euro per stuk veel zal schelen
Maar dat moet ik bij deze ook nog afwachten
Merk tot nu toe nog weinig verschil
Groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
NGK's vind ik prima, gaan aardig lang mee en de auto rijdt er goed op.
Waarom zou je speciale 'lpg bougies' gebruiken? Natuurlijk begrijp ik dat er een theoretisch verhaal is op te hangen over een efficientere verbranding etcetera, maar wat uiteindelijk telt is toch de praktijkervaring. Bovendien is het moment van vonken daarin volgens mij maatgevend. Als ik dan je gemiddelde verbruik van 1:7,15 zie vind ik dat echt behoorlijk stevig, ervan uitgaande dat je het over gecombineerd gebruik hebt (snelweg / stad) en je niet voortdurend plankgas geeft. Die vlieger (zuiniger door lpg-bougies) gaat dus niet op, denk ik dan. Dus eigenlijk een simpele vraag: waarom zou je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En het enige wat ik dan kan doen is testen in de praktijk
Op de website <a href=" www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...%20aardgasbougies%22 "> www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...%20aardgasbougies%22
vind je meer informatie
En voor32 euro incl verzendkosten was ik klaar
Dat is toch een stuk minder dan 80 euro voor ngk lpg bougie's
Andere leden van de vereniging kunnen hier misschien hun voordeel uit halen
Hoewel ik me ervan bewust ben dat elke 700 of 900 anders is en dat er veel factoren
(nee,niet ons verenigingsblad) meespelen
Ik probeer alleen maar mee te delen wat ik ervaar
Groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
peter67 schreef : Omdat ik ook eens nieuwsgierig was naar wat ze claimde met lpg bougies
En het enige wat ik dan kan doen is testen in de praktijk
Op de website <a href=" www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...%20aardgasbougies%22 "> www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...%20aardgasbougies%22
vind je meer informatie
En voor32 euro incl verzendkosten was ik klaar
Dat is toch een stuk minder dan 80 euro voor ngk lpg bougie's
Andere leden van de vereniging kunnen hier misschien hun voordeel uit halen
Hoewel ik me ervan bewust ben dat elke 700 of 900 anders is en dat er veel factoren
(nee,niet ons verenigingsblad) meespelen
Ik probeer alleen maar mee te delen wat ik ervaar
Groetjes Peter67
Begrijp me niet verkeerd, het is prima om ervaringen te delen. Ik vroeg me alleen af waarom je voor zo'n speciale bougie zou gaan. Jouw verbruikscijfers lezende zijn er geen spectaculaire verbeteringen te zien op het gebied van het verbruik. Dus waar zit 't hem dan in? Het is misschien onterecht, maar zo'n speciale (vaak dure) bougie staat voor mij gelijk aan de wondermiddeltjes die je door je olie en/of benzine kan gooien, en die claimen dan een betere koude start, lager verbruik, etcetera. Heb het idee dat we ons vaak gek laten maten door wondermiddeltjes, terwijl die feitelijk alleen maar extra geld kosten. Vaak dubbel, want voor het middel zelf betaal je vaak fors, maar voor de schade die aangericht kan worden (denk aan de beruchte koelvloeistof-pillen) ben je vervolgens ook geld kwijt.
Maar nogmaals, prima dat je je ervaringen deelt. Stiekem ben ik best nieuwsgierig naar je ervaringen hoor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk staat het iedereen vrij om speciale gasbougies te monteren, maar het moet wel iets speciaals wezen om te zorgen voor een duidelijk beter verbuikscijfer of levensduur.