Urgente vragen en tips LPG inbouw 740 B230K m.j. 1988
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 20:48 #1082950
door V700 register
Urgente vragen en tips LPG inbouw 740 B230K m.j. 1988 is gemaakt door V700 register
Achtergrond.
Ik heb na vele jaren zoeken eindelijk een 740 VAN gevonden, met een redelijke km stand en in goede staat verkerend, klaar voor een tweede leven.
De wagen gaat bedrijfsmatig gebruikt worden en staat op de naam van mijn bedrif, na enkele maanden in een Opel Combo diesel gereden te hebben, en gek te zijn geworden van de enorme klankkast en brullende motor waarbij je boven de 100 moet communiceren middels megafoons was ik meteen verkocht na de proefrit ik deze 740.
De koop was dan ook binnen 10 minuten rond, na de wagen op de brug gezien te hebben en de puntgave bodem te hebben bekeken was het snel beklonken.
Deze wagen is net als alle VAN ( nou ja zeg maar de meeste ) is in wit uitgevoerd met de bekende blauwe GL bekleding....
Toerenteller ( in een GL? ) en c.v. en een aftermarket glazen schuifkanteldak zijn ook aanwezig... net als alle ( ingevulde boekjes ) zelfs het garantiebewijs zat er ook bij ,en gelukking een trekhaak.
Na de nodige lange ritten gemaakt te hebben, naar volle tevredenheid en genietend van de rust die de wagen geeft heb ik besloten er z.s.m. LPG in te laten bouwen.
mijn vragen:
Welke installatie het best te kiezen voor de B230K
Wat te doen met de carburateur naald? ik las iets van de toenmalige Necam oplossing door deze met vacuum te fixeren, maar dat kan je tegenwoordig vergeten...., ik zou indien nodig toch ook wel eens op benzine willen rijden..
Wie heeft de goede tips hiervoor?
Flashlube, is het zinnig in de 230K dit te istalleren? er was ooit een type met tulp achtige kleppen, die bleven heel lang goed, en heeft iemand ervaring met een B230K met flash lube?
m.j. 1988 is het eerste jaar dat alle Volvo's op loodvrij konden lopen, min RON 91.
Ik zou graag en ringtank willen hebben i.p.v. het reservewiel, wat is de grootste tank die er in past? is dat 70L?
Andere tips zijn uiteraard heel welkom. ( voor de LPG inbouw zal ik de wagen voorzien van een nieuwe ontsteking, rotor/verdeler/bougies/bougiekabels...
alvast bedankt
Ik heb na vele jaren zoeken eindelijk een 740 VAN gevonden, met een redelijke km stand en in goede staat verkerend, klaar voor een tweede leven.
De wagen gaat bedrijfsmatig gebruikt worden en staat op de naam van mijn bedrif, na enkele maanden in een Opel Combo diesel gereden te hebben, en gek te zijn geworden van de enorme klankkast en brullende motor waarbij je boven de 100 moet communiceren middels megafoons was ik meteen verkocht na de proefrit ik deze 740.
De koop was dan ook binnen 10 minuten rond, na de wagen op de brug gezien te hebben en de puntgave bodem te hebben bekeken was het snel beklonken.
Deze wagen is net als alle VAN ( nou ja zeg maar de meeste ) is in wit uitgevoerd met de bekende blauwe GL bekleding....
Toerenteller ( in een GL? ) en c.v. en een aftermarket glazen schuifkanteldak zijn ook aanwezig... net als alle ( ingevulde boekjes ) zelfs het garantiebewijs zat er ook bij ,en gelukking een trekhaak.
Na de nodige lange ritten gemaakt te hebben, naar volle tevredenheid en genietend van de rust die de wagen geeft heb ik besloten er z.s.m. LPG in te laten bouwen.
mijn vragen:
Welke installatie het best te kiezen voor de B230K
Wat te doen met de carburateur naald? ik las iets van de toenmalige Necam oplossing door deze met vacuum te fixeren, maar dat kan je tegenwoordig vergeten...., ik zou indien nodig toch ook wel eens op benzine willen rijden..
Wie heeft de goede tips hiervoor?
Flashlube, is het zinnig in de 230K dit te istalleren? er was ooit een type met tulp achtige kleppen, die bleven heel lang goed, en heeft iemand ervaring met een B230K met flash lube?
m.j. 1988 is het eerste jaar dat alle Volvo's op loodvrij konden lopen, min RON 91.
Ik zou graag en ringtank willen hebben i.p.v. het reservewiel, wat is de grootste tank die er in past? is dat 70L?
Andere tips zijn uiteraard heel welkom. ( voor de LPG inbouw zal ik de wagen voorzien van een nieuwe ontsteking, rotor/verdeler/bougies/bougiekabels...
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2010 09:48 #1288720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carb naald omhoog door vacuum
Er zijn meerdere systemen om tijdens het rijden op LPG de naald uit de gasstroom omhoog te brengen, in principe is dit niet zo moeilijk, alle carburateurversies hebben dit probleem. Voor wat betreft de kop, mijn advies laat zitten en check op tijd of je kleppen nog te stellen zijn.
Zeker bij een kop die nog op gewone loodhoudende benzine heeftgereden is er nog een imprint van het lood zie de zetel beschermd. Je zult verbaasd staan over hoe lang zo'n kop het bij normaal gebruik nog volhoudt.
Kijk even op startpaginaLPG naar welke gasboeren er bij jou in de buurt zitten.
Flashlube heb ik hgeen ervaring mee.
Ed
Zeker bij een kop die nog op gewone loodhoudende benzine heeftgereden is er nog een imprint van het lood zie de zetel beschermd. Je zult verbaasd staan over hoe lang zo'n kop het bij normaal gebruik nog volhoudt.
Kijk even op startpaginaLPG naar welke gasboeren er bij jou in de buurt zitten.
Flashlube heb ik hgeen ervaring mee.
Ed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2010 19:53 #1288798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan je die mogelijkheden
Kan je die mogelijkheden eens noemen?
bij voorbaat dank
bij voorbaat dank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2010 17:23 #1289073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vogels autogas in son
daar heb ik een gunstig geprijsde offerte gekregen voor mijn dampgas injectie systeem (eigen systeem van vogels/landi) en laten inbouwen.
Deze mensen zijn importeur van gasinstallaties, leveren ook aan de andere inbouwers en weten volgens mij goed waar ze over praten.
Mijn 940 (B200F) rijdt goed tot nu toe, wel vind ik dat hij iets te snel overschakelt op gas (als de motor nog niet helemaal warm is, de start is altijd op benzine met dit systeem). Met een koude motor, plankgas gevend op gas gaat het soms niet helemaal goed, dan verslikt hij zich (klinkt als een nies). Als de motor warm is rijdt hij prima, zowel op gas als op benzine, geen verschil te merken, ook het overschakelen gaat ongemerkt.
Deze mensen zijn importeur van gasinstallaties, leveren ook aan de andere inbouwers en weten volgens mij goed waar ze over praten.
Mijn 940 (B200F) rijdt goed tot nu toe, wel vind ik dat hij iets te snel overschakelt op gas (als de motor nog niet helemaal warm is, de start is altijd op benzine met dit systeem). Met een koude motor, plankgas gevend op gas gaat het soms niet helemaal goed, dan verslikt hij zich (klinkt als een nies). Als de motor warm is rijdt hij prima, zowel op gas als op benzine, geen verschil te merken, ook het overschakelen gaat ongemerkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2010 11:04 #1289157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, maar een 200F is geen
ja, maar een 200F is geen carburatie, vind maar eers iemand die daarvoor nog de armen uit de mouwen wil steken.
Ik had een jaar om 5 geleden gevraagd bij Autohome in Leiden of ze LPI wilden bouwen in mn 850 T-5.
Antwoord, nou dat wordt een drama hoor, om te beginnen heeft ie al te veel gelopen ( 160K ) en andere belasting van blok.
Wat een stelletje idioten...
Die mensen kunnen alleen maar spul in een nieuwe wagen frommelen, dat zijn geen LPG specialisten in mijn ogen.
Neem Mesman, die flikt het om een Smart op LPG te zetten ( leenwagen ) een Subaru Impreza WRX, etc etc, getunede Volvo 5 cilinder turbo blokken met een extra injector uitrusten etc.
Kijk maar eens op het 850 forum, hele lijsten met Turbo motoren die al jaren op LPG draaien, niets aan het handje..
Ik had een jaar om 5 geleden gevraagd bij Autohome in Leiden of ze LPI wilden bouwen in mn 850 T-5.
Antwoord, nou dat wordt een drama hoor, om te beginnen heeft ie al te veel gelopen ( 160K ) en andere belasting van blok.
Wat een stelletje idioten...
Die mensen kunnen alleen maar spul in een nieuwe wagen frommelen, dat zijn geen LPG specialisten in mijn ogen.
Neem Mesman, die flikt het om een Smart op LPG te zetten ( leenwagen ) een Subaru Impreza WRX, etc etc, getunede Volvo 5 cilinder turbo blokken met een extra injector uitrusten etc.
Kijk maar eens op het 850 forum, hele lijsten met Turbo motoren die al jaren op LPG draaien, niets aan het handje..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam