pomp in de lpg tank

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 12:24 #1082865 door V700 register
pomp in de lpg tank is gemaakt door V700 register
Mijn 940 lpt met lpi uit 1998 met een 4 ton op de teller rijdt niet altijd lekker op lpg. Bij stoppen voor een verkeerslicht wilíe weleens afslaan. Verder sosms wat stoterig bij optrekken. De lpg specialist geeft aan dat de pomp in de tank een 1 tot 1 1/2 ton mee gaat ; zit hier ruim overheen ;-). Vervangen geeft hij aan reken op een 1000,- eurootjes. Wat zijn  jullie ervaringen met de pomp in de tank ???? welke klachten ?? Rijdt verder prima.
 
Ciao Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 13:37 #1288162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meedere oorzaken
Het zou inderdaad de pomp kunnen zijn, maar ook andere zaken, zoals je luchtmassameter.
Mijn probleem was dat ik bij snelle scherpe bochten (bv klaverblad met 100 km/u) een enorm vermogensverlies had; is te wijten aan een loshangende pomp-pakking of zo iets in de tank.
Een ander probleem was zagen en afslaan bij stationair; is destijds opgelost door de rotor, distributeur en kabels te vervangen. (Volvo-garage had voor 400+ euro een LMM omgewisseld, maar dat had geen effect)
Andere problemen kunnen de massa naar de LPG computer zijn, de LPG computer zelf of de schakelaar die de brandstof injectoren aanstuurt.
Kortom, enig omwisselen van componenten kan handig zijn. Alternatief voor een ruiltank en pomp van 1000 euro is het laten revideren; scheelt een hoop geld, je kunt er mazzel mee hebben en nog twee ton extra kunnen rijden.
(Mijn pomp ging ongeveer 400.000 kilometer mee!)
Succes!JohnPeter
Die bovenstaande kennis/ervaring heeft opgedaan bij T&T ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 16:16 #1288174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je de tank niet altijd leegrijdt maar een 10 liter erin laat en dan tankt schijn je de 3-3.5 ton te kunnen halen. Bij leegrijden heeft de pomp geen smering en koeling en slijt sneller. Ik zit op 170dkm inmiddels, met mijn pomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 18:24 #1288183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er worden zat wagens
Er worden zat wagens gesloopt met lpg, wellicht zit er eens een pomp als jde jouwe tussen?
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 18:26 #1288184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens
Overigens, als je moet vervangen,  en je hebt een sedan met tank dwars achter de achterbank: Overweeg de 100 liter tank (ipv de standaard 85 liter tank). Schijnt te passen en vergroot je actieradius.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 20:22 #1288197 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Sterker nog.......
die past en het is geweldig dat ik met mijn s90 slechts iedere 600 km aan de gaspomp hoef te staan.
 
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 12:09 #1288254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contacten
Ik denk dat de meeste lpi problemen veroorzaakt worden door slechte contacten.En ik bedoel niet niet de contacten met het garage bedrijf of de lpg specialist .Als je alle losse onderdelen uitwisselt heb je ook de meeste stekker verbindingen een keer los en vast gehad.Dit is vaak al genoeg om te zorgen voor een net even betere verbinding en het probleem is soms weer opgelost.Kosten zijn dan een nieuw onderdeel waar van de stekker gecorrodeerd was.Ik zou dus eerst eens alle stekker verbindingen die je tegen komt onder de kap even nakijken en of inspuiten.Kost niet veel en lost veel problemen op voor dat ze er zijn.Mijn lpt op lpi stottert ook af en toe met overschakelen van benzine naar gas en dat is voor mij weer een teken dat ik alle stekker verbindingen even moet inspuiten.De stekker verbinding van het overschakel relay is bij mij ook gecorrodeerd en moet eigenlijk vervangen worden maar ja als ik hem ff ingespoten heb is hij weer een paar maanden probleemloos.Als ik de originele pomp nog heb dan gaat die al 370000km mee maar ik kocht de auto met 270000 op de teller dus zeker weten doe ik het niet.Ik rij de tank ook nooit leeg vanwege de verhalen over schade aan de pomp.Beter voorkomen dan genezen toch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 21:59 #1288305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contacten
Onze 940 ook dit soort problemen, met Jerry eens. Toen de 4 zekeringen bij de accu vervangen waren en schoongemaakt de overige onderdelen, geen problemen meer. Bij onze 940 was het zekeringen kastje open voor allerlei invloeden van buitenaf. Haal voor de zekerheid de min pool eraf zodat alles zich gaat resetten qua motormanagement.
Succes,
Jeen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 22:27 #1288308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealerinbouw

Jeen V90 schreef : Onze 940 ook dit soort problemen, met Jerry eens. Toen de 4 zekeringen bij de accu vervangen waren en schoongemaakt de overige onderdelen, geen problemen meer. Bij onze 940 was het zekeringen kastje open voor allerlei invloeden van buitenaf.

Is volgens mij een kenmerk van inbouw bij een Volvo dealer.
Bij inbouw door een LPG specialist wordt een BMW zekeringhouder gemonteerd, echter zonder de rubber mof aan de onderzijde zoals BMW wel in de set levert (zie ook <a href="../../../node/23350" target="_blank">deze</a> informatiepagina). Ik heb deze BMW zekeringhouder gezien in de rode 780 met LPi van Hedwig. Levert dus ook onbeschermde verbindingen op. Navraag bij mijn LPG specialist leerde dat de BMW zekeringhouder gewoon als Vialle onderdeel geleverd kan worden voor ongeveer € 75, ik denk incl. kabelboom (maar zoals gezegd zonder de mof). Bij BWM kan je deze set voor ongeveer 30 euro bestellen, een <a href="/node/23364" target="_blank">groupbuy</a> hiervoor is echter stukgelopen op het niet kunnen vinden van de juiste AMP's om de kabels aan te krimpen en in het kunststof te steken. BWM kon mij er niet aan helpen (wel een aantal soorten besteld).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 22:43 #1288314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat
je niet piepelen voor 1000 euro, mocht uiteindelijk de pomp toch kapot zijn vind je via google of marktplaats genoeg adressen die het voor 350 euro oplossen.
Je krijgt dan een nieuwe pomp en kan weer vooruit.
 
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD