940 B230FK slaat regelmatig af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 17:05 #1082353
door V700 register
940 B230FK slaat regelmatig af is gemaakt door V700 register
Hallo,
na een geslaagde vakantie aan de zuid franse kust, begon op de laatste dag van onze vakantie onze 940 (1995 B230FK motor) opeens raar te doen.
Hij viel gewoon uit onder het rijden. Toerenteller meteen naar nul. Maar voor dat we stilstonden begon hij spontaan ook weer te lopen.
Dit heeft zich enkele malen herhaald totdat we helemaal stilstonden. Na 2 of 3 keer starten liep hij weer. Met horten en stoten zijn we uiteindelijk toch thuis gekomen (1150 km).
Thuis bleef het probleem zich voordoen. Uiteindelijk ANWB gebeld. Deze constateerde ernstig gecorrodeerde contacten op de stekker van de BDP sensor en adviseerde deze te vervangen.
Dit heb ik vandaag gedaan, origineel van de Volvo dealer (45 euro incl. btw), echter zonder resultaat. Ook als hij uitvalt op de snelweg terwijl hij nog uitloopt in de versnelling ligt de toerenteller op nul en spontaan springt de motor weer aan en de toerenteller naar zijn juiste aanwijzing.
Iemand toevallig een tip?
met vriendelijke groet,
Erik
na een geslaagde vakantie aan de zuid franse kust, begon op de laatste dag van onze vakantie onze 940 (1995 B230FK motor) opeens raar te doen.
Hij viel gewoon uit onder het rijden. Toerenteller meteen naar nul. Maar voor dat we stilstonden begon hij spontaan ook weer te lopen.
Dit heeft zich enkele malen herhaald totdat we helemaal stilstonden. Na 2 of 3 keer starten liep hij weer. Met horten en stoten zijn we uiteindelijk toch thuis gekomen (1150 km).
Thuis bleef het probleem zich voordoen. Uiteindelijk ANWB gebeld. Deze constateerde ernstig gecorrodeerde contacten op de stekker van de BDP sensor en adviseerde deze te vervangen.
Dit heb ik vandaag gedaan, origineel van de Volvo dealer (45 euro incl. btw), echter zonder resultaat. Ook als hij uitvalt op de snelweg terwijl hij nog uitloopt in de versnelling ligt de toerenteller op nul en spontaan springt de motor weer aan en de toerenteller naar zijn juiste aanwijzing.
Iemand toevallig een tip?
met vriendelijke groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 17:16 #1284894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm
Geen Vialle LPi installatie he ? Je schrijft het niet dus ik ga er vanuit van niet, maar als je het wel hebt kan de oorzaak daar in liggen. Wellicht een kapot relais voor de brandstofpomp, dat grote witte relais ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 17:40 #1284902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onwaarschijnlijk, maar...
ik heb hetzelfde ooit gehad met de vorige 940 LPT: de centrale kabel op de verdeler zat niet goed vast! Kun je wel even naar zoeken!
Anders misschien een breuk in dezelfde kabel?
Anders misschien een breuk in dezelfde kabel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 17:57 #1284903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedoel je de kabel van de
Bedoel je de kabel van de verdeler kap naar de bobine?
gr, Erik
gr, Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 18:00 #1284904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry, vergeten.
Ik heb wel
Sorry, vergeten.
Ik heb wel een Vialle G3 installatie. Vorig jaar in laten bouwen. Weet echter niet of het een LPi betreft.
Maar hoe verklaar je dan het wegvallen van de toerenteller?
Gr, Erik
Ik heb wel een Vialle G3 installatie. Vorig jaar in laten bouwen. Weet echter niet of het een LPi betreft.
Maar hoe verklaar je dan het wegvallen van de toerenteller?
Gr, Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 18:11 #1284905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Vialle G3 in een turbo is Vialle LPi. Bij de oude LPi installaties werd een onderbreekrelais gebruikt dat na een aantal jaren niet goed functioneert. Wat er dan gebeurt is dat de benzine injectoren ook brandstof gaan inspuiten terwijl ook LPG ingespoten wordt (normaal gesproken blokkeert het onderbreekrelais het inspuiten van benzine bij rijden op LPG). De motor loopt dan op 2 brandstoffen en verzuipt. Ik heb ook een wegvallend toerental gehad, heb ook een LPT met LPi en een handbak. Je voelt opeens dat je auto niet meer aangedreven wordt. Je rolt gewoon door op gewicht maar als je de koppeling intrapt gaat het toerental naar nul. Bij mij bleek het oude onderbreekrelais de oorzaak. Had het eigenlijk alleen na een warme start, op moment van overschakelen naar LPG. Ik verwacht overigens niet dat bij een nieuwe installatie al binnen een jaar een slecht relais de oorzaak is. Bovendien is Vialle overgeschakeld op een nieuw type dat beter zou moeten zijn. Het oude type relais is na ruim 10 vaak wel aan zn eind, de nieuwe typen gaan (hopelijk) langer mee. Maar, nu we weten dat er ook LPG in je auto zit, treedt het alleen op op LPG, of alleen op benzine, of op zowel LPG als benzine ? De regel is eerst op benzine goed, dan op LPG gaan kijken. Vialle LPi gebruikt delen van het benzine systeem, als dat al niet goed is kan LPi nooit goed werken.
EDIT
Discussie verplaatst van "algemeen techniek" naar "lpg".END EDIT
EDIT
Discussie verplaatst van "algemeen techniek" naar "lpg".END EDIT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 18:45 #1284908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controleer
Controleer brandstofpomprelais, ook het contacslot zou de boosdoener kunnen zijn, dan zou je moeten weten of er naast de toerenteller nog meer uitvalt (dimlicht bijvoorbeeld).
Gr,
Philip
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 19:51 #1284915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
het gebeurt zowel
Hallo,

het gebeurt zowel op benzine als op LPG.
gr, Erik

het gebeurt zowel op benzine als op LPG.
gr, Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2010 19:57 #1284916
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan een fout bij onderdelen die zowel op benzine als LPG gebruikt worden. Oa ontsteking, benzine ECU.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 08:37 #1284947
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo erik ,ik zou dat witte
hallo erik ,ik zou dat witte brandstofpomp relais maar vervangen of eruit halen en open maken en de soldeer punten even door solderen, dit heel vaak het probleem bij dit soort klachten heb het zelfde probleem gehad,zelf het relais eruit gehad en doorgesoldeert,probleem nog niet meer terug gekomen,relais zit trouwens achter de asbak,voor het geval je dit niet wist.
groet willem
groet willem
Moderators: Jerry Stam