740 gl op gas zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 00:44 #1082331
door V700 register
740 gl op gas zetten? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb een 740 gl uit 1985 in 2003 goedlopend in de garage gezet met dien verstande dat wanneer hij belastingvrij is deze weer op de weg te zetten. Wel nu dat moment is aangebroken en wil de volvo voor dagelijks gebruik gaan gebruiken. Ik heb de auto onlangs voor het eerst na 7 jaar gestart en na 2 keer proberen liep deze zonder enig probleem. Nu heb ik er een paar meter mee gereden puur om te zien hoe dit verder zou gaan maar tot mijn verbazing ging dit zonder problemen afgezien van het feit dat de remmen wel aanliepen. Nu wil ik de auto gaan gebruiken en tevens wil ik deze op LPG zetten. Nu is mijn vraag of ik hieraan verstandig doe om deze 740 op lpg te zetten. Graag zou ik wat meer info ontvangen van mensen die ook een 740 op LPG hebben laten zetten en wat hun ervaringen hiermee zijn. Het betreft in mijn geval een 740gl uit 1985 met ruim 300.000 km op de teller, heeft in het verleden altijd keurig zijn beurten en onderhoud gehad en heeft ook altijd binnen in de garage gestaan. Zou iemand ook enig idee hebben hoeveel het zou kosten om gas in te laten bouwen.
mvg
Arnold
Ik heb een 740 gl uit 1985 in 2003 goedlopend in de garage gezet met dien verstande dat wanneer hij belastingvrij is deze weer op de weg te zetten. Wel nu dat moment is aangebroken en wil de volvo voor dagelijks gebruik gaan gebruiken. Ik heb de auto onlangs voor het eerst na 7 jaar gestart en na 2 keer proberen liep deze zonder enig probleem. Nu heb ik er een paar meter mee gereden puur om te zien hoe dit verder zou gaan maar tot mijn verbazing ging dit zonder problemen afgezien van het feit dat de remmen wel aanliepen. Nu wil ik de auto gaan gebruiken en tevens wil ik deze op LPG zetten. Nu is mijn vraag of ik hieraan verstandig doe om deze 740 op lpg te zetten. Graag zou ik wat meer info ontvangen van mensen die ook een 740 op LPG hebben laten zetten en wat hun ervaringen hiermee zijn. Het betreft in mijn geval een 740gl uit 1985 met ruim 300.000 km op de teller, heeft in het verleden altijd keurig zijn beurten en onderhoud gehad en heeft ook altijd binnen in de garage gestaan. Zou iemand ook enig idee hebben hoeveel het zou kosten om gas in te laten bouwen.
mvg
Arnold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 08:24 #1284753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke motor zit erin?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 09:46 #1284760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG

Er rijden er genoeg rond op LPG en met een behouden rijstijl heb je amper meer slijtage dan wanneer je enkel op benzine rijd. Kleppen stellen/konroleren op z'n tijd is aan te raden. Je kunt alvorens LPG in te (laten) bouwen even de dikte van de klepstelplaatjes (laten) kontroleren.
LPG installaties zijn er al vanaf 550 euro ( zelf inbouwen) Met waarschijnlijk een carburateur in je 740 zal de maximumprijs bij het laten inbouwen zo rond de 1300 euro liggen is mijn vermoeden. voor die prijsheb je dan wel al een ringtank opplaats van je reservewiel.

Succes Rudiger
Er rijden er genoeg rond op LPG en met een behouden rijstijl heb je amper meer slijtage dan wanneer je enkel op benzine rijd. Kleppen stellen/konroleren op z'n tijd is aan te raden. Je kunt alvorens LPG in te (laten) bouwen even de dikte van de klepstelplaatjes (laten) kontroleren.
LPG installaties zijn er al vanaf 550 euro ( zelf inbouwen) Met waarschijnlijk een carburateur in je 740 zal de maximumprijs bij het laten inbouwen zo rond de 1300 euro liggen is mijn vermoeden. voor die prijsheb je dan wel al een ringtank opplaats van je reservewiel.

Succes Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 10:18 #1284761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmen
... en afgezien van LPG inbouwen: bespaar niet op een remrevisie.
Check de vochtigheid in de remvloeistof en bepaal wat er vervangen moet worden.
Rijden met teveel water in je remvloeistof kan na je je hoofdcilinder, remklauwen etc. kosten.
Ik spreek uit ervaring Succes met belastingvrij sturen.
Joost
Check de vochtigheid in de remvloeistof en bepaal wat er vervangen moet worden.
Rijden met teveel water in je remvloeistof kan na je je hoofdcilinder, remklauwen etc. kosten.
Ik spreek uit ervaring Succes met belastingvrij sturen.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 20:41 #1284820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor
Het is idd geen diesel maar een benzine motor. Als ik mij niet vergis een b230k redblock.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 20:45 #1284821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten bij het inbouwen van een gastank? ik sta open voor tips en trucks
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 20:51 #1284822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kies
Kies bij een sedan voor de grootst mogelijke inhoud, dwars achter de achterbank. Ik heb nu 85 liter (bruto) en aan weerszijden een loze ruimte. Als je een tank kunt vinden met gelijke diameter maar breder (100 liter?) dan heb je een grotere actieradius. Voor normaal gebruik goed genoeg, de boodschappen passen er nog prima bij. Je kunt je volwaardige reservewiel gewoon onder de vloer laten liggen. Nadeel van die ringtanks is dat ze vaak kleiner zijn en dat je nog "iets" (reservewiel, thuisbrenger, reparatieset) in je kofferbak moet meenemen voor het geval je een lekke band zou krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 20:58 #1284824
door V700 register
Een kleppensmeersysteem zoals <a href=" www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.html "> www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.html zou je kunnen overwegen, de keuze maken tussen ringtank op de plaats van je reservewiel met circa 400 km aktieradius of een grote tank in je kofferbak boven de achteras met een aktieradius tot wel 700 km.
Deze laatste beinvloed de wegligging niet zo. Neemt niet weg dat je misschien wel schokbrekers en veren moet aanpassen. Het zijn toch aardig wat kilootjes die er bij komen (tank + inhoud)
Groet, Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic flashlube
 Arnoldk schreef : Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten bij het inbouwen van een gastank? ik sta open voor tips en trucks
Een kleppensmeersysteem zoals <a href=" www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.html "> www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.html zou je kunnen overwegen, de keuze maken tussen ringtank op de plaats van je reservewiel met circa 400 km aktieradius of een grote tank in je kofferbak boven de achteras met een aktieradius tot wel 700 km.
Deze laatste beinvloed de wegligging niet zo. Neemt niet weg dat je misschien wel schokbrekers en veren moet aanpassen. Het zijn toch aardig wat kilootjes die er bij komen (tank + inhoud)
Groet, Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 14:59 #1284957
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 op lpg
Geen probleem, is het k-jettronic of carburateurmotor?
kan overigens beide heel goed.
Ik heb ook een staan, die is overigens te koop.Met vriendelijke groet,
Albert
kan overigens beide heel goed.
Ik heb ook een staan, die is overigens te koop.Met vriendelijke groet,
Albert
Moderators: Jerry Stam