760 V6 inhouden op gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 14:18 #1081975
door V700 register
760 V6 inhouden op gas is gemaakt door V700 register
Hallo ongeveer anderhalf jaar geleden is mijn Volvo 760 opgas gezet. Hij loopt echt heel mooi en rijd ook prima alleen het verlies aan vermogen is mijn inziens te groot. Ik weet niet of er andere hier zijn die ook een v6 op gas hebben. Het is trouwens gewoon een G1. Het is logies dat je vermogens verlies heb als je op gas rijd en het is ook nog een automaat dus dat klopt allemaal wel maar het is net of hij op z’n tenen loopt als je hem intrapt hij moet echt werken en zodra je hem op benzine gooit dan speelt i er mee, en kost het geen enkele moeite. Ik heb hem al meerdere keren afgesteld. Hij loopt ongeveer 1 op 6 . Ik zit er aan te denken om er een 4 cilinder in te hangen 2300 automaat is er iemand die hier ervaring mee heef wat betreft het vermogen? Grt Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 14:23 #1282672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De non-turbo B230 blokken hebben op benzine al minder vermogen dan de V6, zelfs op gas. Als je daar een G1 installatie op bouwt zakt dat nog verder. Veel beter zal het daar dus niet van worden. De turbo B230 blokken kunnen hetzelfde (of meer) vermogen halen maar die zijn ivm de turbo niet geschikt voor een G1 installatie. Dat moet je naar Vialle LPi, Prins VSI, Landi LSI of andere moderne LPG injectiesystemen. Zo'n blok, incl LPG installatie, zal wel prijzig worden denk ik. 1 op 6 is niet slecht voor een V6, op LPG. Bij afstellen is ook CO gecontroleerd ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 22:26 #1282709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V6 op gas
Hoi Thom,
Zelf rijdt ik al 4 jaar met een V6 op gas. Verbruik nu is 1 liter per 6 kilometer, het kan anders, ik verdenk de verdamper ervan niet goed afgesteld te zijn. twee jaar terug reed ik niet onder de 1 op 7 tot zelfs bijna 1 op 8 bij rustig rijden op de snelweg.
Het hogere verbruik is ontstaan na het vervangen van de koppakking. Sindsdien heb ik last gehad van inhouden en dus een veel hoger verbruik. Nieuwe verdamper, andere tank, inhouden is nu over, hoger verbruik nog niet.
Ik heb wel al een dampgas injectiesysteem klaarliggen maar nog geen tijd gehad er wat mee te doen.
GRoet
Zelf rijdt ik al 4 jaar met een V6 op gas. Verbruik nu is 1 liter per 6 kilometer, het kan anders, ik verdenk de verdamper ervan niet goed afgesteld te zijn. twee jaar terug reed ik niet onder de 1 op 7 tot zelfs bijna 1 op 8 bij rustig rijden op de snelweg.
Het hogere verbruik is ontstaan na het vervangen van de koppakking. Sindsdien heb ik last gehad van inhouden en dus een veel hoger verbruik. Nieuwe verdamper, andere tank, inhouden is nu over, hoger verbruik nog niet.
Ik heb wel al een dampgas injectiesysteem klaarliggen maar nog geen tijd gehad er wat mee te doen.
GRoet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2010 11:56 #1282732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thom,
Het lijkt er op dat er iets niet in orde is met het LPG systeem.... Die V6 moet gewoon vlot doortrekken zonder problemen! Breng hem eens weg naar Carlo Schmidt in Gemert of zo... PS: laat het LPG niet alleen afstellen bij stationair toerental en verhoogd toerental in zijn "vrij" (N)... Van zodra je de keuzehandel in D zet, op de rem trapt en flink gas geeft zie je de lambda waarde soms flink omhoog lopen (veel te arm mengsel en dus vermogensverlies).
Robert
Robert
Moderators: Jerry Stam