Inbouwen revisie-pomp in LPG tank

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 09:35 #1081885 door V700 register
Inbouwen revisie-pomp in LPG tank is gemaakt door V700 register
Na zo'n 440.000 kilometer in 10 jaar lijkt het er op dat de LPG pomp zeer binnenkort gaat overlijden. De tank+revi-pomp zijn bij aankoop door een Volvo dealer in de buurt van Eerbeek vervangen. Ik moet nu erg vaak overschakelen van zwaar inhoudend en schokkend rijden naar benzine (meteen weer OK) en het lampje dat de tank leeg is gaat erg snel aan, terwijl er maar plaats is voor 20 nieuwe liters.
Nu weet ik dat er ergens (gerevideerde) LPG pompen in de tank kunnen worden ingebouwd; als W terug is van zijn vakantie krijg ik hopelijk een adres in Limburg (dat zo lekker dicht bij Groningen ligt) waar meerdere forumleden goede ervaringen hebben opgedaan. Ook meen ik me te herinneren dat er in Purmerend of daaromtrent een reparateur zit, waarover de meningen heftig en verdeeld waren.
Twee vragen komen nu bij me op: zijn er mede-leden die positieve ervaringen met andere inbouwpomp reparateurs (en dan ook graag een adres en tel.nummer) maar ook; na hoeveel jaar moet een LPG tank gecontroleerd worden door een ijkwezen?
Derde vraag: is er iemand met een recente aanbieding? Kan ik me een beetje daarop richten. Locatie is op zich geen probleem, moet ik er alleen de kilometers bij optellen.
Bedankt voor jullie reakties,
JohnPeter
-die de benzine tank maar vol gaat gooien en een reservetankje meeneemt ;) -

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 13:37 #1282216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter vol?
Zit er een filter in de LPG leiding?
Heb je die al eens vervangen?

Mocht je de pomp willen vervangen dan is het een stuk prettiger om een lege LPG tank open te maken kan ik je vertellen.
Als hij "leeg" is staat er nog steeds druk op.
Even buiten de bebouwde kom afblazen.
Deksel losschroeven. enz enz.
Wat ook een optie is.
Koop op de sloop een complete identieke tank.
Een volle G3 lpi tank (dus met pomp in de tank) kun je eventueel nog leegrijden door hem tijdelijk achter in een G2 auto te leggen en "even" daar aan te sluiten.

Al deze handelingen zijn natuurlijk hoogst illegaal en moet je uitvoeren zonder statische ontladingen asbest onderbroek en geen peuk in de mondhoek.
Alleen een tankswap is redelijk gevaarloos. (nou ja, op je rug na dan) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 14:52 #1282218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog met geen stofdoek
zou ik dat spul aanraken; dat laat ik graag over aan mensen met kennis en ervaring. Ook het overbouwen gaat bij mij niet verder dan het ophalen van een ruiltank!Dat van het filter weet ik niet, waar zou ik dat kunnen vinden?
In Assen zit iemand die een en ander aanbiedt, maar om nou te zeggen dat ik tril van opwinding, nou nee. Daarom mijn vraag om ervaringen daarmee.
Ik heb gehoord van iemand in Limburg (schijnt goed te zijn, maar ik heb zijn info nog niet ontvangen) en een bedrijf in de buurt van Alkmaar, maar de info daarover is niet zo positief. En 450 euro is bijna een ruiltank! 
Even afwachten dus maar; als het helemaal fout gaat in Schotland heb ik gelukkig nog benzine!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 15:25 #1282222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij ken je de inhoud van <a href="/node/29697" target="_blank">deze</a> discussie al (je had daar al in gepost), maar voor de volledigheid nog een keer :) In aangehaalde discussie staan nog 2 linkjes naar andere gerelateerde discussies. Conclusie van revisie was geloof ik (uit mn hoofd) dat de geruchten gaan dat je na revisie snel toch een nieuwe nodig hebt. Over Purmerend was men minder positief dan Limburg, Wytze heeft gegevens over het adres in Limburg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 16:51 #1282236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Discussie
Ik kende (nou ja, herinnerde...) die discussie inderdaad. Maar Wytze schreef me dat hij pas in augustus weer terug is.
Was natuurlijk vooral benieuwd naar ervaringen!
Waarvoor bij voorbaar dank!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 23:19 #1282509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG pomp vervangen Limburg
JohnPeter,
De man waar Wytze het over heeft woont in Weert als je me mailt geef ik zijn telefoonnummer (gevawo@gmail.com)
Ik heb er zelf reeds twee keer een vervangende pomp laten monteren. In twee verschillende auto's overigens. De ene keer had hij de beschikking over een complete tank zodat het geheel werd omgeruild. Voordeel was dat ook de drukbegrenzer en de vlotter (als dat zo heet) nagekeken waren. De tweede keer had hij geen tank en heeft hij de pomp ter plekke in de tank ingebouwd. Hij reviseert de pompen zelf en lost tegelijkertijd eventuele andere LPG-problemen op.
Ik heb ook een collega naar hem gestuurd en ook dat was naar volle tevredenheid.
De man is een vakman; autotechnisch ingenieur. Hij is volgens mij het beste adres en de kosten vallen erg mee en lagen ruim onder de 300 euro.
Gerard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 23:48 #1282512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tjeu!
Er is al een principe afspraak gemaakt, volgende week dinsdag komt er een andere tank + pomp in. Heb hem ook gevraagd of er nog iets anders vervangen moet worden (filter  las ik in een andere post) of misschien iets van flash lube, wat dat dan ook zijn mag ;)
We combineren dan Weert met een paar dagen Limburg, wat van ons uit gezien ook een mooi vakantieland is. Maastricht en het Geuldal, moet mooi kunnen worden.
Dank voor de reacties!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 00:36 #1282518 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dik uur
Hallo JohnPeter

JP Elverding schreef : We combineren dan Weert met een paar dagen Limburg, wat van ons uit gezien ook een mooi vakantieland is. Maastricht en het Geuldal, moet mooi kunnen worden.

Hou er rekening mee, dat het vanaf Weert toch nog wel een dik uur rijden is naar het Geuldal/heuvelland.  Zou je in Camerig (gehucht kort achter cq voor Epen) komen, stop dan vooral bij de ijskraam.  Welke locaties je verder allemaal zeker niet moet overslaan ga ik je niet vertellen, want dan ben ik nog bezig als jij al lang aan het ijs met vers fruit zit.
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 08:15 #1282533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IJs met een zachte G...
Lijkt me lekker; ik ben inderdaad niet zo bekend onder de rivieren maar rekende voor Weert - Maastricht zo'n 3 kwartier; we zullen wel ergens een hotel of B&amp;B zoeken in de buurt en dan de volgende dag richting natuur (mooi weer) of Maastricht gaan (de baas bepaalt...)
Waar staat die ijskraam? Of is Cameriq net zo groot als Meeden en dit het aan de hoofdstraat?
Dank!JohnPeter
PS: leuke B&amp;B tip natuurlijk ook leuk, zeker als de prijzen meevallen!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 00:07 #1282574 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wingbergerhoeve
Hallo JohnPeter
Geen idee hoe groot Meeden is, maar Camerig is niet groot.  Waarschijnlijk is het aantal caravans op de camping in de zomer net zo groot als het aantal huizen in heel Camerig.  De ijskraam kun je niet missen.  Ligt bij de Wingbergerhoeve (die kent zelfs Google Maps, zonder dat je verder iets in hoeft te typen).  En ter plaatse kent iedereen de ijskraam.
Er zijn overigens ook veel hotels en B&amp;B's in het heuvelland.  Met uitzicht op de heuvels.  (En wat verder van de winkels in Maastricht)
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC