Welk systeem in een '96 940 2.3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 21:54 #1081725 door V700 register
Welk systeem in een '96 940 2.3 is gemaakt door V700 register
Nu ben ik nieuw hier en heb al behoorlijk wat posts doorgespit maar heb toch een vraag mbt een volvo die ik aan wil schaffen.
Ben vanavond voor een proefrit met de betreffende volvo op pad geweest en voor mijn gevoel was alles redelijk goed in orde. Het is een automaat en rijd prima.
Nu zag ik dat het kenteken G vermeld en geen G3. Ik kon onder de motorkap ook niet echt een naam van een gas installatie ontdekken. Eerlijk gezegd ook niet echt een idee waar ik op moet letten.
Heb in de papieren die bij de auto zitten gekeken en vond daar een boekje met de beschrijving van Volvo over het gassysteem. Nu is mijn vraag heeft Volvo in die tijd een bepaald merk als standaard ingebouwd en kan ik er vanuit gaan dat omdat er een V in het chass.nr staat dat het verkrijgen, na aanpasssing en betaling, dan het G3 op het kenteken mogelijk is.
Op het dashboard zit een vierkant blokje zonder niveau aanduiding. Het brandstof nivea ging omhoog toen ik op benzine overschakelde, maar op gas bleef het metertje helemaal op leeg staan.
Is dit een storing of normaal? Kan me voorstellen dat eea niet zo nauwkeurig werkt op gas tov benzine, maar zou volgens mij wel moeten werken.
Ga ervan uit dat de kenners voldoende info hebben om me te kunnen vertellen welk systeem dit is.
Ben onder voorwaarde accoord met de man maar heb aan gegeven nog te willen informeren wat betreft de G3 optie.
Ik lees het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 22:22 #1281393 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic KEnteken
Heb je het kenteken?
Even hier invullen:https://ovi.rdw.nl/
En dan weet je of er LPG G3 of niet op zit.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 22:54 #1281399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle
Waarschijnlijk is het een 2,3 LPT (Low Pressure Turbo) en dus een B230FK motor en dan is er voor Volvo een Vialle Lpi installatie ingezet.
Dat is een LPG-injectiesysteem, en de extra computer daarvoor zit dan aan de linkerkant van de auto net achter de koplamp (Aluminium huis).
Er zit dan een electrische pomp in de LPG-tank en extra injectoren onder in het inlaatspruitstuk. (De benzine-injectoren zitten bovenop het spruitstuk.)

Prima systeem in combinatie met de turbo, (met een onterecht slechte naam) en het zorgt ervoor  dat je auto net zo goed presteert op LPG als op benzine.
De auto start altijd op benzine en na verloop van enige tijd schakelt hij over op LPG.
Alleen de pomp in de tank kan stuk gaan en dan moet je aan een revisiepomp of een andere tank. Zoek hier maar eens verder op Lpi of Vialle, of één van de andere steekwoorden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 23:03 #1281401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb idd het kenteken even
Ik heb idd het kenteken even ingevoerd en zag dus dat het geen G3 vermelding had.
Vandaar de vraag hier om welk systeem het hoogst waarschijnlijk zou gaan, omdat ik indien moegelijk die G3 aanpassing wel zou willen.
Heb de div posts over de voors en tegens vd systemen gelezen. En ook van het stuk kunnen gaan vd pomp. 
Vraag was eigenlijk alleen of iemand met zekerheid het type vd installatie weet.
Heb trws wel een aluminium huis gezien net achter de koplamp. Maar daar stond geen Vialle op. Ook geen ander merk. 

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-07-2010 00:53 #1281425 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Even foto maken en posten van bestuurders kant
van de motorruimte en je krijgt het antwoord.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 08:05 #1281428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V
Bij mj staat er op de Lpi computer een "V"" ingegoten. Van Vialle dus.
Op dit forum kun je vinden wat het ombouwen naar G3 dan zou moeten kosten.

Een paar foto's zouden inderdaad helpen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 09:20 #1281435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja
foto's waren handig geweest.
Heb ik natuurlijk niet gemaakt. En de auto staat jammer genoeg niet in de buurt.
De kosten had ik uiteraard al gevonden. Zou voor rond de €500,- moeten lukken.
Kan ik er niet vanuit gaan omdat er een origineel Volvo boekje/brochure bij zit met de werking en beschrijving van het systeem dat het Vialle is en dus G3 mogelijk zou moeten zijn?
Of heeft Volvo in '96 met meerdere gas systemen zaken gedaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 09:42 #1281439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mesman
Net even met firma Mesman gebeld en de medewerker daar zei dat ik er hoogstwaarschijnlijk een Vialle systeem inzit en deze om te zetten is naar G3.
Kosten zijn zoals hier vermeld €485,- en ben er een uurtje tijd aan kwijt. Ze verzorgen de Vialle terugstuur en papierwinkel. En moet dan zelf de RDW afhandeling regelen.
Ik denk dat ik eruit ben, mits iemand nog op of aanmerkingen heeft, dan lees ik dat natuurlijk graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2010 22:13 #1281705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de moeite
waard zou ik zeggen, dat bedrag heb je er binnen een jaar alweer uit middels je mrb.

als je hem koopt willen we natuurlijk wel foto's zien hé

gr alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 17:27 #1281810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterk

alexvanbemmel schreef : waard zou ik zeggen, dat bedrag heb je er binnen een jaar alweer uit middels je mrb.

Binnen 1 jaar lijkt me erg sterk, maar binnen 1.5 a 2 jaar is wel realistisch. Volvo LPi is Vialle LPi, ik heb ook zo'n boekje en daar staat echt "Volvo LPi" op. Zie <a href="/node/15348" target="_blank">hier</a> de scan. Ombouw naar G3 kon onder de oude regels vanaf modeljaar '95, volgens mij maakt dat modeljaar nu (met aangepaste regels) niet zoveel meer uit. Ik heb overigens een 940 van modeljaar '98 met een W in de VIN. Een V in de VIN is lijkt me modeljaar "97 ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC