Vialle LPI diagnose, tussentijdse uitslag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Enfin, duurde nogal, omdat soms een kastje wel te vinden was, maar de software niet, maar bij aankoop van dit kastje, kreeg ik na ontvangst ook een link naar de originele Vialle software, bij de prijs inbegrepen.
Vandaag lag het op de mat, in een dag of 4 vanuit Polen voor 6 euri verzonden.
Wat krijg je voor de afgetikte 69 euro?
Een niet werkende USB verlengkabel (jammer, maar goed, ik heb er zat dus dat is het minste probleem)Een kastje van 2 dik, en 8 bij 6, met opschrift van de maker.Een aansluitkabel met 4 mini-AMP-tjes, met een tekeningetje hoe je hem moet aansluiten.Een gebruiksaanwijzing in het EngelsEen garantiebewijs, met datumstempel en handtekening van de makerEn dus de links naar de software.
Eenmaal geinstalleerd en aangesloten, zie ik met draaiende motor, dit:
De gegevens uitgelezen uit de computer, het type LPE en datum van levering.
Voor de algemene diagnose is er dit overzicht:
Hierin zie je afhankelijk van het type LPE onder andere de gegevens zoals getoond (en bij nieuwere typen kun je met een schuifbalk je LPi pomp ipv op 500 RPM op 1000 RPM zetten (ik zie het nut niet, behalve de test of dat wel werkt natuurlijk)
In bovenstaande afbeelding zie je meer informatie toegspitst op de injectoren.Vreemd vind ik wel, dat ik overal zie, dat mijn benzine injectoren meedraaien, waar ik niet echt iets van begrijp.
Dan is er nog deze, die wel geinig is.Je ziet bij 12:04:05 dat de installatie stationairlopend van benzine naar gas omschakelt.Daarnaast kun je maximaal 8 grafieken tonen, te kiezen uit een lijstje van 35 mogelijkheden.Deze werken afhankelijk van het type LPE
En last but not least kun je vanaf de software de LPI omschakeling doen en een reset uitvoeren van de LPE-EEprom.
Oh, en helemaal als last, ook nog de schema's van de onderstaande LPE's, altijd weer handig....

De conclusie voorlopig, is dat je niet kunt aanpassen, dus voor diagnose is het prima geschikt (vooropgesteld dat je de gegevens correct kunt interpreteren) en voor wijzigingen heb je een authorisatiecode nodig, waar ik nog naar op zoek ben.
Wordt denk ik dus vervolgd
Wat ik al wel vermoed, is dat de LPE ooit vervangen is, door een type wat niet in mijn auto hoort omdat ik duidelijk 4 injectors heb en de software zegt dat het er maar 2 zijn (zie de eerste afbeelding)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
2 cilinders op LPG is een beetje gek (heb je de LPE van een End

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 henk 940LPT schreef : Apart dat die van jou wel bij stationair toerental overschakelt. Als ik start en alleen stationair laat lopen kan ik wel een hele dag wachten, hij schakelt bij mij alleen bij hogere toeren over. Iets boven de 2000rpm dacht ik.
Dat is grappig ja, dat viel me al eens eerder op.Als ie stationair loopt, voor een second of 10, en ik tot 2500rpm gas geeft, schakelt ie over op LPG.Dat het zo terinlang duurt 'smorgens, ligt er dus blijkbaar aan, dat ik in de ochtend met koude start de eerste 2 kilometer niet boven de 2500rpm uit kom, rijdend.Op zich ook wel weer netjes...

Welke LPE heb jij ook alweer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 39
Dat ie de benzine injectoren aangeeft klopt toch? Ze worden onderbroken maar de signalen blijven wel komen omdat ie die nodig heeft om een en ander om te rekenen.
En de LPi injectoren worden toch per twee aangestuurd?
Ik heb ookit eens een schema gepost hier waar dat ook uit blijkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik.Ik moet zeggen dat het schema wat er bij de software zat, echt superduidelijk is, vlekkeloos en geheel compleet, tevens laat het zien, dat er geen 2, maar 4 'groepen' zijn, en ze dus apart aangestuurd worden.Wytze schreef : Ik heb ookit eens een schema gepost hier waar dat ook uit blijkt.
Vreemd vind ik het wel, dat ie hieronder dus maar 1 bank van 2 cilinders weer zou geven, niet?
Dus, ik ga maar es op zoek naar een G3 LPE van recentere datum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een G3 LPE, sorry, weet het nu even niet beter. Kan wel even in de papieren kijken vanavond/morgen ochtend.Overigens herken ik de schermen wel, ik heb die ook gezien bij mijn LPG specialist.Baseman schreef : Welke LPE heb jij ook alweer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom denk je dat ? Ik ben zo eigenwijs om te denken dat ze wel onderbroken worden namelijkJerry schreef : Ik weet bijna zeker dat de benzine injectoren niet echt onderbroken worden maar datde spanning zo word verlaagt dat ze niet meer werken.

@Bas nog een vraag: Is het nog gelukt om die benzine injectoren bij het uitlezen "uit" te krijgen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het helaas enorm druk gehad, en er geen tijd voor gehad.De stekker zit er nog in, met een straatspeeldag zondag en de voorbereidingen voor de barbeque met de straat, zie ik het er het weekend ook niet van komen.henk 940LPT schreef : @Bas nog een vraag: Is het nog gelukt om die benzine injectoren bij het uitlezen "uit" te krijgen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goeie planning die straat BBQ (geweldig mooi weer), geniet er van en drink niet te veel Ennuh, ik volg dit draadje met grote interesse.Baseman schreef : Ik heb het helaas enorm druk gehad, en er geen tijd voor gehad.De stekker zit er nog in, met een straatspeeldag zondag en de voorbereidingen voor de barbeque met de straat, zie ik het er het weekend ook niet van komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.