Zelfinbouw LPG
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 01:14 #1081116
door Gerben Mol
Zelfinbouw LPG is gemaakt door Gerben Mol
Ik kan waarschijnlijk aan een complete LPG installatie komen.
Nou is de vraag:
Hoe doet de 16V het op gas?
Voor zelfinbouw moet je natuurlijk weer naar de RDW om LPG op je kenteken te krijgen.
Ik weet dat de tank niet ouder dan 10 jaar mag zijn, of een druktest moet ondergaan en een goedkeuringscertificaat moet meenemen.
Sommige leidingen mogen niet ouder zijn dan 1 jaar.
Natuurlijk de afstand voor het bevistigen van de leiding.
Heb al veel info kunnen vinden:<a href=" www.rdw.nl/NR/rdonlyres/0DD49DFC-B4B8-49...ouweisen20090817.pdf ">LPG inbouw eisen
3. De beproevingsdatum van de LPG-tank mag nietverder terug zijn gelegen dan 10 jaar.
"6. De fabricagedatum van de flexibele slangen dieworden toegepast in een gedeelte waar de drukhoger is dan 0,2 bar mag niet verder terug zijngelegen dan 1 jaar."
"10. De onderlinge afstand tussen de bevestigingspuntenvan een stalen gasleiding mag ten hoogste 0,60 men van een koperen gasleiding of flexibele leidingof slang ten hoogste 0,40 m bedragen"
Iemand nog suggesties? tips?
Groeten,Gerben
Nou is de vraag:
Hoe doet de 16V het op gas?
Voor zelfinbouw moet je natuurlijk weer naar de RDW om LPG op je kenteken te krijgen.
Ik weet dat de tank niet ouder dan 10 jaar mag zijn, of een druktest moet ondergaan en een goedkeuringscertificaat moet meenemen.
Sommige leidingen mogen niet ouder zijn dan 1 jaar.
Natuurlijk de afstand voor het bevistigen van de leiding.
Heb al veel info kunnen vinden:<a href=" www.rdw.nl/NR/rdonlyres/0DD49DFC-B4B8-49...ouweisen20090817.pdf ">LPG inbouw eisen
3. De beproevingsdatum van de LPG-tank mag nietverder terug zijn gelegen dan 10 jaar.
"6. De fabricagedatum van de flexibele slangen dieworden toegepast in een gedeelte waar de drukhoger is dan 0,2 bar mag niet verder terug zijngelegen dan 1 jaar."
"10. De onderlinge afstand tussen de bevestigingspuntenvan een stalen gasleiding mag ten hoogste 0,60 men van een koperen gasleiding of flexibele leidingof slang ten hoogste 0,40 m bedragen"
Iemand nog suggesties? tips?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 07:42 #1277274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Op alle onderdelen moet het goedkeuringsmerk zitten.
Ook verlangt de RDW bij keuring een bewijsje van de installatie.
Beste kun je even bellen met de RDW.
Wilde zelf 3 jaar terug een 1 jaar oude installatie overzetten, toen niet gekocht, omdat benodigde papieren er niet bijzaten.
Maar ja, zaken veranderen.
Wilde zelf 3 jaar terug een 1 jaar oude installatie overzetten, toen niet gekocht, omdat benodigde papieren er niet bijzaten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 09:44 #1277285
door Gerben Mol
En de inbouw moet voldaan aan ECE 115
"moet het brandstofsysteem voldoen aan de in deze afdeling opgenomen eisen en wordtbeoordeeld volgens de bijbehorende wijze van keuren of voldoen aan en zijn aangebracht overeenkomstigVN/ECE-reglement 115."
Goed ik zal evenn wat verder rondkijken.
Groeten,Gerben</div>
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zelfnibouwe
<div class="content">Ja het ECE 67 keurmerk moet op de tank en de verdamper staan.Ghia schreef : Op alle onderdelen moet het goedkeuringsmerk zitten.
En de inbouw moet voldaan aan ECE 115
"moet het brandstofsysteem voldoen aan de in deze afdeling opgenomen eisen en wordtbeoordeeld volgens de bijbehorende wijze van keuren of voldoen aan en zijn aangebracht overeenkomstigVN/ECE-reglement 115."
Goed ik zal evenn wat verder rondkijken.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 15:01 #1277318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Voor zover ik weet, moet er bij de keuring een goedkeuringscertificaat voor de tank- en de installatie ingeleverd worden en die wordt door de fabrikant slechts éénmaal verstrekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 22:59 #1277361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een 16V doet het prima op
Een 16V doet het prima op gas, voordeel is de hydraulische klepstoters dus je hoeft geen kleppen meer te stellen.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2010 23:13 #1277588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tank: één jaar oud meer niet!
Ik heb zelf gas ingebouwd, maar de tank mag niet ouder zijn dan....één jaar en voorzien zijn van alle bijbehorende papieren. Anders KRIJG JE HEM NIET DOOR DE KEURING!!
Peter van der Wal
Lobbes, gas zelf ingebouwd.....
Peter van der Wal
Lobbes, gas zelf ingebouwd.....
Moderators: Jerry Stam