gas uitbouw 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 21:07 #1081112
door V700 register
gas uitbouw 760 is gemaakt door V700 register
Ik moet voor een vriend een gas installatie uitbouwen voor een volvo 760 automaat.Installatie is van 2003
Deze auto heeft een injektie systeem Ik weet niet welk type.
Ik ben zelf diesel man (mercedes) dus van benzine motoren en gas motoren geen verstand .
Wat moet ik stap voor stap doen dat hij goed op benzine kan rijden.
Ik wil het netjes doen.
Deze auto heeft een injektie systeem Ik weet niet welk type.
Ik ben zelf diesel man (mercedes) dus van benzine motoren en gas motoren geen verstand .
Wat moet ik stap voor stap doen dat hij goed op benzine kan rijden.
Ik wil het netjes doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 21:21 #1277239
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Beetje lastig te zeggen zo eigenlijk. Gewoon ergens bij een onderdeel van de LPG installatie beginnen met demonteren en alles wat daar aan vast zit demonteren. Uiteraard stoppen met demontage op de plaatsen waar je bij de originele onderdelen aan komt. Dat is/wordt een kwestie van inschatten denk ik. Vaak zie je dat vanuit de LPG installatie onderdelen van het LPG systeem "tussen" de orginele delen zijn ingebouwd of dat de orginele delen zijn doorgeknipt (vooral kabels, slangen) om de LPG onderdelen daartussen te kunnen zetten. LPG onderdelen verwijderen en de originele verbinding herstellen. Vandaar ook de tip om vanuit de LPG installatie te beginnen. Ik zou aanraden om vooraf goed te kijken welke onderdelen vervangen of hersteld moeten worden. Bij een LPG-injectiesysteem zullen ergens injectoren gemonteerd zijn. Als je die verwijdert blijven gaten over die afgedicht moeten worden. Hetzelfde kan ik me indenken van het koelwatersysteem/de slangen als er ook een verdamper in zit. Bereid die reparaties voor of regel vooraf vervangende onderdelen als je wilt voorkomen dat je niet de auto kunt rijden omdat je LPG systeem half uitgebouwd is en je op zoek bent naar moeilijk vindbare, goede onderdelen. Als je weet welk merk/type installatie het is kunnen we je misschien helpen met type-specifieke weetjes, waar op te letten of foto's van onderdelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 21:24 #1277241
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het
Als het heel toevallig een Vialle LPi installatie is met een 100ltr tank met goede pomp ben ik wel geinteresseerd in de tank en kan/wil ik evt. wel een dag helpen met uitbouw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 12:54 #1277309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic psssshhhhtttttt

Letten jullie wel op dat ontsnapt LPG voor lelijke brandwonden kan zorgen? Niet teveel met je neus erboven hangen als de leidingen nog niet leeg zijn en handschoenen aantrekken!

sleutel voorzichtig, groet, Rudiger
Letten jullie wel op dat ontsnapt LPG voor lelijke brandwonden kan zorgen? Niet teveel met je neus erboven hangen als de leidingen nog niet leeg zijn en handschoenen aantrekken!

sleutel voorzichtig, groet, Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 17:42 #1277323
door V700 register
Was hier zelf al wel van op de hoogte omdat ik het al eens heb mee mogen maken. Zonder brandwonden gelukkig
Overigens, die brandwonden zijn eigenlijk vrieswonden omdat het verdampende LPG warmte aan de omgeving onttrekt. Effect is wel ongeveer gelijk. Dus niet denken "als ik het LPG niet aansteek hoef ik niet bang te zijn voor brandwonden"
Beantwoord door V700 register in topic psh
Goede tip !rudiger schreef : Letten jullie wel op dat ontsnapt LPG voor lelijke brandwonden kan zorgen? Niet teveel met je neus erboven hangen als de leidingen nog niet leeg zijn en handschoenen aantrekken!
Was hier zelf al wel van op de hoogte omdat ik het al eens heb mee mogen maken. Zonder brandwonden gelukkig

Moderators: Jerry Stam