vacuumvervroeging ontsteking afkoppelen na LPG inbouw?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 12:21 #1081068 door V700 register
Ik heb LPG ingebouwd in mijn volvo 740 carburateur uit 1985. Hij doet het prima. Ik vroeg me alleen af of ik de vacuumvervroeging moet afdoppen i.v.m. teveel voorontsteking bij halfgas en veel toeren. Dit omdat LPG wat heter verbrand met als gevolg daarvan eventueel (niet hoorbaar) pingelen en kans op motorschade.
Dit is mij ooit in het verleden aangeraden en als ik het mij het goed herrinneren was dat bij een motor van een volvo 140 serie de B20A motor.
Wie weet hier meer vanaf?
Gr,
Harm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 12:37 #1277080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlamfront
De ontbrandingssnelheid in LPG is lager dan die in benzine. Op zich kan wat vervroeging (evenveel als op benzine) geen kwaad volgens mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 13:36 #1277083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen practijk
Mijn auto rijdt al 24 jaar en 740.000 km rond met vacuumvervroeging. Rijdt prima, originele kop zit er nog op.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 13:56 #1277086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Octaangetal
Gewoon laten zoals het is, lpg heeft een hogere klopvastheid dan superbenzine, dus als hij niet pingelt op benzine, dan doet-ie dat zéker niet op lpg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD