maximum snelheid voor overschakelen LPG-benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 14:54 #1080555 door V700 register
maximum snelheid voor overschakelen LPG-benzine is gemaakt door V700 register
 Ik druk gewoon op t knopje als ik zin heb (of een lege LPG tank) maar tot welke snelheid kan/mag dat eigenlijk. Of is het toerental afhankelijk. Of maakt het geen fluit uit? Ik heb een Vialle AMS systeem met zo'n klein knopje op 't dashboard met rood/groen LED'je.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens met zo'n 120km/u het omgeschakeld van LPG naar benzine om eens te kijken hoeveel verschil in vermogen er is; ik merkte dat toen ie op benzine overging de snelheid beduidend hoger lag (ging net over de 130km/u bij gelijke gaspedaalstand).
ben benieuwd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 15:46 #1273647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet boven de 250 km/u???!!!
Bij de LPi VIALLE maakt het niets uit. 
En het leuke is dat je bij de LPi ook geen prestatieverschil hebt, of in ieder geval niet merkbaar.
Volgens mij kun je ook met een verdamper (of dampgas) gewoon overschakelen als je daar zin in hebt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 16:04 #1273648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht
Bij de oude verdamper installatie in de 240 (met B230F) van mijn broertje werkt het prettig om over te schakelen tijdens een "gas los" moment, bijvoorbeeld als je het gas los hebt gelaten om uit te rollen als je voorrang moet geven oid.
Wellicht schakelt het prettiger/makkelijker over als de motor niet zwaar belast is op moment van overschakelen. Belasting is niet direct gerelateerd aan snelheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 16:10 #1273649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prestatieverschil LPi
Ik heb testen gelezen waarbij op LPi zelfs een hoger vermogen werd gemeten dan op benzine! Heeft te maken met het koelende effect van LPG wanneer dit overgaat van vloeibaar naar gas. Hierdoor wordt het lucht/gasmengsel kouder en "krimpt" het volume. Er kan dan meer mengsel in de verbrandingsruimte stromen. Een soort intercooler effect dus.
Volgens mij maakt het op LPi geen ros uit wanneer je op het knopje drukt. De computer bepaalt zelf wanneer er geschakeld wordt.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 16:17 #1273650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMS ?

Rversteeg schreef : Volgens mij maakt het op LPi geen ros uit wanneer je op het knopje drukt. De computer bepaalt zelf wanneer er geschakeld wordt.

Haha, dat klopt inderdaad. Wel bij een hoger toerental dan stationair. Denk zo rond de 2000rpm. Maar hiermee heeft de topicstarter nog geen antwoord op zijn vraag mbt Vialle AMS.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 17:08 #1273652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jep

henk 940LPT schreef : Bij de oude verdamper installatie in de 240 (met B230F) van mijn broertje werkt het prettig om over te schakelen tijdens een "gas los" moment, bijvoorbeeld als je het gas los hebt gelaten om uit te rollen als je voorrang moet geven oid.
Wellicht schakelt het prettiger/makkelijker over als de motor niet zwaar belast is op moment van overschakelen. Belasting is niet direct gerelateerd aan snelheid.

dat doe ik ook altijd, even iets gas los en dan weer oppakken. Het gaat in mijn geval dus om een Vialle AMS dampgas installatie op een B230F blok, niet om LPi of andere systemen.De auto start standaard op benzine en schakelt dan direct over naar LPG 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC