Vialle vloeistof-injectie LPG-inbouw, Mesman: "geen onderhoud nodig, wellicht ook geen koprevisie nodig" Kan dat kloppen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 08:19 #1272946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flashlube
Je kan de voordelen afwegen tegen de nadelen en dan lijkt het me niet zo moeilijk.Zonder flashlube haald de cilinderkop van een redblock minimaal 300.000km op lpg en hetkan ook zomaar 400.000 zijn.Met flashlube moet de cilinderkop van een redblock er ook rond die km standen af omdat dan vaak de koppakking begint te lekken.Altans dat gebeurd bij erg veel redblocks zo rond die km stand en bij veel andere motoren ook.Dus zonder flashlube bespaar je geld en het is beter voor het milieu.En wat er niet op zit kan ook niet stuk toch .Verder zou ik een verdamper instalatie nemen waarme je op lpg kunt starten.Die zijn er bij mijn weten ook met g3 goedkeuring.Dat is goedkoper in de aanschaf.Scheelt benzine kosten.Beter voor het milieu omdat starten op benzine met koude motor erg slecht is voor het milieu.En minder onderdelen die stuk kunnen gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:03 #1272949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke

Jerry schreef : Verder zou ik een verdamper instalatie nemen waarme je op lpg kunt starten.Die zijn er bij mijn weten ook met g3 goedkeuring.

Dat is een goede optie. Kan me even geen installatie voor ogen halen die zowel G3 is en op benzine start. En ik dacht altijd dat op benzine starten één van de eisen was om G3 te krijgen. Maar ik zit er wel vaker naast, dus stellig beweren durf ik het niet. Blijf ik niewsgierig naar de installatie die het beide heeft. Vialle AMS ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:18 #1272971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg g3

henk 940LPT schreef :

Jerry schreef : Verder zou ik een verdamper instalatie nemen waarme je op lpg kunt starten.Die zijn er bij mijn weten ook met g3 goedkeuring.

Dat is een goede optie. Kan me even geen installatie voor ogen halen die zowel G3 is en op benzine start. En ik dacht altijd dat op benzine starten één van de eisen was om G3 te krijgen. Maar ik zit er wel vaker naast, dus stellig beweren durf ik het niet. Blijf ik niewsgierig naar de installatie die het beide heeft. Vialle AMS ?

Henk de Volvo 440 die ik nu er tijdelijk bij heb is van 1995 en heeft een  G3 lpg ook op kenteken en start altijd zelf op benzine en schakelt daarna over op LPG , dus die installatie's zijn er dus wel , is door Volvo ook zo geleverd op deze Volvo 440 van bj  1995 en is er in 1996 ingebouwd volgens papieren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:29 #1272972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine
Maar je wilt toch juist dat de auto op benzine start? Want anders gaat je hele benzine systeem eraan, droogt uit, vuil zet zich af, benzine wordt oud, etc etc.... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:36 #1272974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Op benzine starten is een nadeel.
Benzine veroudert niet zo snel, idem uitdroging.
Eén keer in het kwartaal een keer een stukkie met benzien is ok.
Enige nadeel, doordat je niet rondtuft met een volle tank, maar zo´n 20 lit, roest door condens (mits geen kunsstoftank)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 11:11 #1272976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry
Sorry, verkeerd geformuleerd in mijn posting hierboven. G3 start volgens mij altijd op benzine. Is niet te wijzigen, en ik dacht altijd dat installaties die je ook op LPG kunt starten geen G3 vermelding kunnen krijgen. Ik kan me in ieder geval geen installatie bedenken die op gas start en G3 heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 09:12 #1273115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Volgens mij had dat iets te maken met de uitstoot.
Om op LPG te kunnen starten heb je een overdaad aan lpg nodig, dit was bij de carb. versies niet erg, aangezien daar ook zeeën met benzine doorheen gejakkerd werden.
Met een injectiesysteem wordt het verhaal dan wat anders, op benzine starten zal een gem. totaal beter uitstoot bij opwarmfase geven.
Anders zou ik het ook niet weten waarom men anders op benzine zou willen starten, tja, of injectiess. koeken bij geen gebruik helemaal vast????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 13:50 #1273141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine
het starten op benzine is ook noodzakelijk omdat bij extreem lage temperaturen starten op LPG niet mogelijk is. Althans, het is wel mogelijk met de goede afstelling, maar dan loopt de motor weer beroerd als ie warm is. Daarom schakelt de motor ook op temperatuur over naar LPG.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 16:33 #1273163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extreem lage temperaturen?
En bij extreem lage temperaturen bedoel je -40 of zoiets?Lpg verdampt gewoon bij -30 en geeft geen start problemen als de verdamper en de ontsteking goed staan en in goede staat zijn.Er zijn genoeg oude amazones en andere oude auto,s die prima de hele winter op lpg starten.Ik kan trouwens ook geen enkele lpg g3 instalatie vinden die gewoon fijn op lpg kan starten dus wat dat betreft zit Henk er nu even niet naast denk ik .Wel erg jammer omdat je bij starten op benzine erg veel benzine verstookt als de boel koud is en het slijt ook nog sneller.G3 staat dus niet echt voor schoon maar meer voor voordelige wegenbelasting denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:18 #1273196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mengsel
<p style="line-height: 18px; font: normal normal normal 12px/normal Georgia; margin: 0px">Ik heb me ooit eens laten vertellen dat lpg in een verdamper anders verdampt als het -14 is, als bij kamertemperatuur. Dan klopt je mengselafstelling dus niet meer, wat natuurlijk prima aan te passen is, maar dan loopt hij weer slecht bij +20 graden. Maar wellicht is dit alleen bij oude gassystemen en regelt de lamda het mengsel bij, bij moderne motoren?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC