Is er nog plaats voor een 3e bankje na inbouw van een LPG tank
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er nog plaats voor een 3e bankje na inbouw van een LPG tank op de plaats van het reservewiel? Het gaat om een 940 estate. Heefrt iemand dit al hier? Zo ja met welke tankinhoud?

Groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat er hier op de site een foto van stond, maar kan hem niet vinden.
Op Volvo-forum.nl schreef ik er dit over:
Dat wil zeggen, het past erin, je kunt hem vastschroeven, je kunt er zelfs op zitten (met minder dan 35 kg, dacht ik) maar opklappen ho maar. Dat laatste was natuurlijk geen verrassing. Bovenstaande foto, toont het bankje, in gemonteerde stand (behalve de gordels, maar dat geloof ik wel) Het mechanisme is niet zo, dat ie lekker makkelijk losklikt (wat op zich prima is) dus even snel verwijderen als je hem niet nodig hebt, lukt ook niet. Ik was nieuwsgierig of het mogelijk was de bank wel in te klappen en een verhoogde laadvloer te maken, maar dat lukt ook niet, omdat het bankje simpelweg niet inklapt. Ik kan ook het bankje omhoog brengen (maar dat lijkt me niet erg veilig) en de bevestiging ervan verhogen, icm een verhoogde laadvloer, maar helaas zijn de beugels waar de leuning in hoort aan de auto gelast. Ik dat dat die los zou den zijn. Evengoed, geen oplossing dus. Dat weten we dan ook weer.... Overigens, dat dunnige van dat bankje valt best mee hoor. Ik heb hem gewassen (de bekleding dus) en onder de bekleding zitten naar stevige platen voor de hoofdsteun, ook een laag schuim en een geribbelde achterplaat. Ik weet niet of je de bank van een sedan wel eens van de achterkant bekeken hebt? Dat spul dus. en voor degene waarbij de laadvloer niet volledig vlak sluit: Je moet de twee verstevigingsprofielen verwijderen die op de beide kleppen zitten, dan past het prima. Staat in de handleiding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes.

- V700 register
- Nieuw lid
-
weet niet waar de kids dan de beentjes laten maar vermoedelijk zit er een ringtank die net zoveel plek inneemt als het originele reservewiel.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Echter als je het bankje monteert zoals het moet, zit de klep achter het bankje in opengeklapte toestand.
Inderdaad lijkt het erop dat er dan geen ruimte meer is voor de beentjes van de kleintjes, wat vrij oncomfortabel is.
Ook de band aan de zijkant monteren lijkt me niet erg bevorderlijk voor hun uitzicht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom heb ik het extra bankje toendertijd uit de 960 gehaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
....maar zoals Paul ook al aangeeft, kan dit bankje enkel rechtop en is het inklapbare er wel vanaf.Wat wel kan, is de zitting verwijderen, de leuning past wel gewoon op de gastank onder de afdekplaat.alexvanbemmel schreef : <a href=" www.autotrader.nl/auto/kopen/Volvo/960/2...mp;total=4&pos=3 " target="_blank">deze heeft G3 én een derde bankje (zie de foto's)
Er staat trouwens natuurlijk niet voor niets geen foto bij, van de achterbak met ingeklapte bank.......
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bedenk dat een LPG tank op die plek het gat niet mooi vierkant afdekt. Leg je iets op de tank, zodat de kids niet met hun voetjes in allerhande vreemde en pijnlijke bochten terecht kunnen komen, dan is de enige optie dat ze zo ongeveer de hele reis de benen strekken of optrekken. Wat me overigens niet prettig lijkt.
En als je het uitzicht naar achter gewend bent van een estate, valt dat met omhoogstaande bank wel heel erg tegen.groetjesMathy (Die zich afvraagt, waar zou die bolvormige deuk in de kunststof schrotenwand, waar z'n auto meestal voor staat, toch van komt en het vreemd vindt dat die precies ter hoogte van z'n trekhaak zit.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor alle info! Als ik het goed begrijp kan het wel maar kun je daarna het bankje niet meer dichtklappen. Dat houd dus ook in dat je ook de laadruimte niet meer optimaal kunt benutten ?! In dat geval zie ik af van plaatsing van dat 3e bankje, de buurkinderen zullen dan helaas met eigen vervoer moeten ...
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, 100 punten.rudiger schreef : Bedankt voor alle info! Als ik het goed begrijp kan het wel maar kun je daarna het bankje niet meer dichtklappen. Dat houd dus ook in dat je ook de laadruimte niet meer optimaal kunt benutten ?! In dat geval zie ik af van plaatsing van dat 3e bankje, de buurkinderen zullen dan helaas met eigen vervoer moeten ...
Groeten Rudiger