Inhouden op LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 22:46 #1079997 door V700 register
Inhouden op LPG is gemaakt door V700 register
Hoi forumgangers, ineens is mijn 940 Estate LPT op gas begonnen met inhouden. Ik reed vanochtend naar een klant in nijmegen, geen enkel probleem. In de middag start ik de auto en hoor hem iets onregelmatiger lopen als normaal. Na het overschakelen op LPG merk ik dat de motor inhoud. Bij gasgeven en op hogere snelheden houdt de auto echt aanmerkelijk in, vergeleken met benzine. Vreemd, want dat had hij vanochtend nog niet.
Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd ; De vier LPI zekeringen vooraan bij de accu, de bougiekabels en bougies, de gasinjectoren. Een van de injectoren, de voorste zit een beetje los, dit is al langer zo maar ik moet er nog steeds iets aan doen. Deze heb ik vastgezet met een ijzerdraadje en wat vloeibare pakking om te kijken of dat het was. Nu, jullie begrijpen het al. Deze zaken waren het in ieder geval niet. De computers uitgelezen met het bekende kastje, geen storingen. alles geeft 1-1-1 terug.
Wat zou ik als volgende nu kunnen controleren ???
 Groet,
 Benno
940 Estate 1996 LPT op gas G-3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 23:12 #1270589 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vriespijpjes

benno schreef : Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd ; De vier LPI zekeringen vooraan bij de accu, de bougiekabels en bougies, de gasinjectoren. Een van de injectoren, de voorste zit een beetje los, dit is al langer zo maar ik moet er nog steeds iets aan doen. Deze heb ik vastgezet met een ijzerdraadje en wat vloeibare pakking om te kijken of dat het was. Nu, jullie begrijpen het al. Deze zaken waren het in ieder geval niet. De computers uitgelezen met het bekende kastje, geen storingen. alles geeft 1-1-1 terug.
Wat zou ik als volgende nu kunnen controleren ???
 Groet,
 Benno
940 Estate 1996 LPT op gas G-3

Zijn de vriespijpjes nog wel heel? Het  zou kunnen dat er eentje gebroken is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2010 09:28 #1270608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ik dat gemakkelijk
Kan ik dat gemakkelijk controleren of wordt het al weer wat moeilijker dan. Ik heb wel veel ervaring met sleutelen aan van alles maar bitter weinig kennis of ervaringen met LPG. Ik weet dus ook niet zo goed hoe dat aan te pakken.

groet,

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 23:44 #1271298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inlaatspruitstuk losnemen
en met een spiegeltje de pijpjes die erin aanwezig moeten zijn controleren. Overigens een andere goede mogelijkheid (van Timen geleerd): als je een lpi systeem hebt van vialle wil het omschakelrelais wel eens de geest geven. Was bij mij het geval. In mijn geval betekende dat in eerste instantie dat ik op lpg niet meer flink door kon trekken zonder horten en stoten (dan weer wel, dan weer niet) en vervolgens begon de auto waardeloos te lopen op benzine (lambdalampje ging zelfs aan). Even zoeken op dit forum voor wat meer info.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC