Volvo 940 1994 op LPG G2 of G3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net een hele mooie Volvo 940 2.0i GL INJECTION gekocht van 1994. De auto heeft slechts 73.000 km gelopen en is aantoonbaar dealeronderhouden (het onderhoudsboekje zit erbij, hij heeft net een grote beurt gehad en de distributieriem is vervangen).
Nu overweeg ik de inbouw van een LPG-installatie en vraag mij af:
Kan deze auto op G3 of komt hij daar niet voor in aanmerking?
Hebben leden nog tips voor mij wat betreft LPG en onderhoud?
michielockeloen schreef:Dank voor alle reacties, ik heb de Gebroeders van Orsouw in Eindhoven gemaild, die vroegen naar het kenteken om te kunnen zeggen of G3 mogelijk is, ik wacht hun reactie even af.
Overigens is het Chassisnummer: YV1944273R1172868, kenteken 48-KZT-8
Iemand schreef op deze site dat G2 en G3 elkaar in kosten uiteindelijk niet veel ontloopt, ik dacht toch dat G3 veel goedkoper was?
Ik zal ook wel eerst even in de auto gaan rijden, hij loopt nog gewoon op benzine, om hem te leren kennen, voor dat ik er LPG in zet.
Groetjes, Michiel Ockeloen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
940 met modeljaar letter T en later kunnen legaal op G3.Informeer eens bij Lean Mesman, of je met een nieuwe installatie ook in aanmerking komt voor G3 op kenteken (erin schroeven kan altijd, het gaat er om wat de RDW er mee doet.)
Ik heb toen ik mijn 94er had, bij 5 man nagevraagd, allen gecertificeerd, maar omkeuren kon niet.
<strike>Wat voor installatie heb je er eigenlijk in zitten?</strike>Niet goed gelezen.
Maar bel eens met Lean Mesman, in Eindhoven dacht ik, of Vogels in Best.Die zijn kundig genoeg om je te adviseren.
Volgens mij rijden er twee leden met een G3 in een 740 rond, ook op kenteken, dus het kan wel, in theorie, bij nieuwe inbouw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad meer dan 300 euro.Ik kijk net en ik moet je zeggen, ik schrik er van.henk 940LPT schreef : (meer dan 300 euro per jaar korting bij G3 tov G2).
Ik betaal ineens 1580 euro per jaar voor die bak voor de deur, en met G3 1152 euro. Dat scheelt nu zelfs meer dan 425 euro.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft meneer nog GEEN lpg installatie.
Dus bedoelt meneer NIEUW inbouwen.
en de wagen heeft ook maar 73.000 KM dus dan al LPG ingebouwd erop lijkt mij erg klein.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand schreef op deze site dat G2 en G3 elkaar in kosten uiteindelijk niet veel ontloopt, ik dacht toch dat G3 veel goedkoper was?
Ik zal ook wel eerst even in de auto gaan rijden, hij loopt nog gewoon op benzine, om hem te leren kennen, voor dat ik er LPG in zet.
Groetjes, Michiel
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">In inbouw misschien wel gelijk, maar in maandlasten niet, G3 is stukken goedkoper in maandlasten dan G2michielockeloen schreef : Dank voor alle reacties, ik heb de Gebroeders van Orsouw in Eindhoven gemaild, die vroegen naar het kenteken om te kunnen zeggen of G3 mogelijk is, ik wacht hun reactie even af.
Groetjes, Michiel
Erg handig: de VIN decoder:http://www.volvo700vereniging.nl/CN20061288/www/?q=node/646
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even onderhandelen over de prijs zou ik zeggen (diverse offertes aanvragen) en het voordeel wordt nog groter.
Het verschil in wegenbelasting is zoals hier al gezegd aanmerkelijk en verder is je auto makkelijker weer te verkopen.
Maw, ook in afschrijving vind je de meerwaarde terug.