Koelvloeistof verdwijnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 12:58 #1079856
door V700 register
Koelvloeistof verdwijnt is gemaakt door V700 register
In mijn 945 Polar 2.3T met Prins VSI ben ik op de terugweg van vakantie tegen het probleem aangelopen dat de koelvloeistof verdwijnt. Alle slangen lijken goed, ik kan geen lekkages constateren, ook geen nattigheid op de vloer bij de bijrijder. Op het moment dat de verwarming niet meer werkt is ook LPG al uitgeschakeld. De verdamper vertoonde al langer het vreemde verschijnsel dat deze spontaan overgaat op benzine (onregelmatig met grote regelmaat). Verdamper reeds laten meten maar er waren geen storingen geregistreerd.
Zou een kapotte verdamper de oorzaak kunnen zijn van het verdwijnen van koelvloeistof of is het de koppakking. De auto start koud wel maar loopt in het begin erg onregelmatig (ontsteking???). Pas naar enkele minuten loopt de motor beter.
Ik wil graag de oorzaak vast kunnen stellen maar voor de verdamper is dat, lijkt mij, wat lastig, maar volgens mij moet ik daar wel beginnen.
Graag jullie reactie(s)
Gert
Zou een kapotte verdamper de oorzaak kunnen zijn van het verdwijnen van koelvloeistof of is het de koppakking. De auto start koud wel maar loopt in het begin erg onregelmatig (ontsteking???). Pas naar enkele minuten loopt de motor beter.
Ik wil graag de oorzaak vast kunnen stellen maar voor de verdamper is dat, lijkt mij, wat lastig, maar volgens mij moet ik daar wel beginnen.
Graag jullie reactie(s)
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 13:05 #1269788
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Koelvloeistof verdwijnt
Gert,
Start de auto misschien op 3 cylinders ? Als je het onderwerp 'koelvloeistof verdwijnt' als zoekopdracht gebruikt op de website zul je veel bruikbare tips zien. Ik hoop het beste en niet de koppakking want daar wordt je niet vrolijk van!
Start de auto misschien op 3 cylinders ? Als je het onderwerp 'koelvloeistof verdwijnt' als zoekopdracht gebruikt op de website zul je veel bruikbare tips zien. Ik hoop het beste en niet de koppakking want daar wordt je niet vrolijk van!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
15-03-2010 18:43 #1269823
door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic koppakking
Ja als je koelvloeistof nergens uitloopt is de kans op lekke koppakking zeer groot.Zelf 2 keer eerder mee gemaakt in een Fort Escort en een BMW.Heb je geen problemen met starten? Vast slaan tijdens straten en zo. Dat had ik wel omdat een van me cilinders vol vloeistof stond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 19:19 #1269826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdamper defect..............
Wanneer is jou installatie erin gekomen?
Zo rond juli 2008 is er een serie verdampers met een freesfout uitgeleverd.
Vrij plotseling bijna je hele inhoud koelvloeistof weg en overschakelen naar benzine waren bij mij ook aan de orde.
Inmiddels een nieuwe verdamper gekregen.
Terugschakelen naar benzine kan komen door een te hoge druk in de injectorrails doordat er vloeibaar gas "doorslaat" en expandeert (wat ook opgaat voor het koelsysteemzijdige deel).
Bij 3.5 bar ga je dan over op benzine en kan je de eerste 10 minuten niet terugschakelen. Dit is overigens ook een afstellingsprobleem voor de LPT/HPT motoren met een verhoogde turbodruk.
Vrij kleine marge en niet alle inbouwers weten hier raad mee.
Groet,
Erik
Zo rond juli 2008 is er een serie verdampers met een freesfout uitgeleverd.
Vrij plotseling bijna je hele inhoud koelvloeistof weg en overschakelen naar benzine waren bij mij ook aan de orde.
Inmiddels een nieuwe verdamper gekregen.
Terugschakelen naar benzine kan komen door een te hoge druk in de injectorrails doordat er vloeibaar gas "doorslaat" en expandeert (wat ook opgaat voor het koelsysteemzijdige deel).
Bij 3.5 bar ga je dan over op benzine en kan je de eerste 10 minuten niet terugschakelen. Dit is overigens ook een afstellingsprobleem voor de LPT/HPT motoren met een verhoogde turbodruk.
Vrij kleine marge en niet alle inbouwers weten hier raad mee.
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
15-03-2010 20:50 #1269841
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Of het is toch je verdamper
Die gewoon wel goed werkt, maar waarvan het scheidingsmembraan kapot is en je dus koelvloeistof verbrandt, wat niet zo lekker werkt....
Had dit ook, plots uitvallen van de installatie, zeer moeilijk starten daarna, ook op benzine veel moeite. Na revisie al weer een 2-3000 km nergens meer last van.
Doe er je voordeel mee!
Groet
Peter
Had dit ook, plots uitvallen van de installatie, zeer moeilijk starten daarna, ook op benzine veel moeite. Na revisie al weer een 2-3000 km nergens meer last van.
Doe er je voordeel mee!
Groet
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam