lpg 1:6.5 wie denkt er mee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 14:28 #1078964 door V700 register
lpg 1:6.5 wie denkt er mee is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Dit is al vaak besproken op het forum Meest al gaat het dan over uitwisseling van wie nog zuiniger kan rijden. Maar goede adviezen kan ik niet vinden.
Wie denkt er mee om mijn 940 automaat op g3 met automaat en airco zuiniger t elaten rijden. Minder gas geven, automaat,airco en bandenspanning, alleen met wind mee rijden, ken ik al. Die gebruiken wel iets, maar er moeten toch nog andere oplossingen zijn als er ook identiek auto's rondrijden met een verbruik van 1:8 .....
Andere computer? nieuwe injectoren, stroom??? 
Wie heeft er een goed idee. 
groeten Ad 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 14:45 #1263636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naast
Naast een aantal zaken die je niet kunt veranderen (verliezen door automaat bijv) en gedrag (airc0 aan/uit, bandenspanning, bandenmaat, lengte van de ritten) kan het natuurlijk zijn dat er technisch iets niet in orde is. Dat zou denk ik tot uiting moeten komen in de uitlaatgassen. Maw: met een meting zou kunnen/moeten blijken of je mengsel nu te rijk is of niet. Ik zou eerst uitzoeken of dat het geval is, zo ja, dan kun je nog gaan zoeken waarom. Maar, weet je zeker dat jouw referentie van 1:8 betrouwbaar is ? Zelfde blok en exact dezelfde bak ? In hoeverre verschillen bandenmaat en -type (winterband, zomerband, energysaver) en gedrag (lengte van de ritten, snelweg/stadsverkeer/provinciale wegen en snelheid op die wegen ivm lockup bij automaat) ?Ik haal over een heel jaar gemiddeld ongeveer 1:8.8. Met B230FK met standaard turbodruk en handbak. Ouwelullenrijstijl en op werkdagen 2x een ritje van 25km over voornamelijk snelweg bij 130 km/u. 4 seizoenbanden in maat 195/65/R15 op 2.4 bar. LPi injectoren zijn niet lek omdat mijn 940 binnen 2-3 seconden aanslaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 16:55 #1263645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe
Misschien nieuwe dagteller ... ?
Km kloppen verder?
Ander tankstation geprobeerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 18:07 #1263648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde
Tank in ieder geval bij dezelfde pomp, dan zit je niet met verschillende instellingen van pompen. Ik denk overigens dat de verschillen niet groot zijn, maar het is wel een onbekende variabele. Kijk voor de grap ook eens naar de drukmeter in de LPG zuil. Ik doe het wel, in 's zomers staat deze duidelijk boven de 10, met dit weer er duidelijk onder. Ik noteer het overigens niet. Verschil zal wel te maken hebben met samenstelling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 19:09 #1263655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede afstelling
Een goede afstelling is een must. Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? Als die te strak staan stroomt het ook lekker door.
Luchtfilter nog lekker fris? 
Lossen de remblokken wel goed? Wanneer heb je de remmen voor het laatst lekker gangbaar gemaakt? 
Verder tank je nu winter-LPG en daar zit veel meer propaan in. Butaan doet het niet zo best bij deze temperaturen.
Bovenop het feit dat je winter-LPG tankt is de lucht nu (bij 0 graden buiten) zo'n 7% zwaarder dan bij 21 graden.
Verder zou ik er niet al te zwaar aan tillen.
Ik dacht ooit lekker goedkoop G3 te gaan rijden. ik had een "dure" 940 G2.
Maar op het laatste moment kwam ik een V90 op G3 tegen en heb die gekocht.
Blijkt dat ding zo zwaar te zijn dat ik nu nog meer betaal dan voor mijn oude 940 G2.
Maar het zoeft wel.
Ik geloof iets van 1 op 7 ofzo. 
Nee, doe mij maar een mooie lichtgewicht lpt 940 op G3
Dat scheelt mij een volle tank per maand.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC