3ton en dan nog LPG?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En klopt mijn indruk dat de meeste problemen die hier op dit forum gemeld worden over slecht lopende auto's zo vaak met LPG te maken hebben?
Alvast dank voor de respons.
Victor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens zit je met de LPT vast aan een LPG injectiesysteem (Vialle LPi, Prins VSI, Landi LSI etc) vanwege de turbo. Een ouderwetse verdamper met mengstuk is minder geschikt ivm backfires. Inbouwen met 3K op de klok is geen probleem. Reken voor LPi op een 2000-2500 euro, bel een inbouwer voor een precieze offerte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let er wel op, of vraag in ieder geval vooraf even goed, of jouw 940 wel aan de emissie-eisen voldoet om voor G3 in aanmerking te komen.Omkeuren kan enkel vanaf sept 1995 (MY96), wellicht kijkt men er bij nieuwe anders naar.jeex schreef : Volvo 940 Polar 2.3 IC Aut. 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grt Turbotom
- V700 register
- Nieuw lid
-
En voor de tussenliggende tijd een mooie 940 kopen met 2 of 3 ton op de klok; dan is LPG goed te doen (2-3K

Mazzelmoj!JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Plus dat vermoedelijk een groot deel van de 700 serie dat dagelijks/intensief gebruikt wordt benzine modellen zijn die op LPG worden gereden. En dat de "probleemgevallen" vaak installaties zijn die er al meer dan een ton en een jaar of 8 in zitten. Mbt Vialle hebben de ontwikkelingen ook niet stil gestaan sinds grootschalige inbouw (Volvo "af-fabriek") van de installaties. Verbeterde pompen en relais, wat vaak probleem veroorzakers zijn van de "oude" installaties in de 700 serie. Over Prins VSI hoor je relatief minder problemen, speelt wel mee dat die minder ingebouwd zijn in de 700 serie. Vialle LPi werd door Volvo aangeboden waardoor die in de meerderheid zijn. VSI heeft wel als voordeel dat je geen pomp hebt die stuk kan gaan en geen geluid maakt. Door het ontbreken van de pomp kun je de tank ook leegrijden zonder schade wat de actieradius ten goede komt, met name bij de estates omdat daar voor ringtanks wordt gekozen. Hoewel ik zelf ook erg tevreden ben over LPi na het oplossen van 2 storingen zou ik ook zeker VSI overwegen als ik een installatie moest kiezen om in te bouwen.Chilm schreef : vergeet niet dat als er problemen zijn, je ze hier juist leest.Die honderden lpi en lpg gebruikers die probleemloos rijden vindt je hier natuurlijk niet op het forum terug.