3ton en dan nog LPG?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 08:35 #1078951 door V700 register
3ton en dan nog LPG? is gemaakt door V700 register
Onze 940 heeft ruim 3<strike>K</strike> ton op de teller, allemaal met benzine gereden. Maar ik rijd toch meer km dan verwacht en vraag me af of het zinvol is om in deze Volvo G3 te laten bouwen. Wat kosta?
En klopt mijn indruk dat de meeste problemen die hier op dit forum gemeld worden over slecht lopende auto's zo vaak met LPG te maken hebben?
Alvast dank voor de respons.
Victor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 08:47 #1263590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
G3 is iets wat op kenteken staat maar wel geavanceerde systemen vereist oa voor closed loop regeling mbv de lambdasonde. Zo'n geavanceerde installatie rijdt erg prettig (oa. geen vermogensverlies en onmerkbaar overschakelen) maar is wel gevoelig en bestaat uit een hoop onderdelen (electronica, kabels, connectoren en sensoren/injectoren etc.).Omdat het gevoelig is en zoveel onderdelen telt liggen storingen natuurlijk op de loer. Vialle LPi is niet het enige systee, wel het enige waar ik ervaring mee heb. Het systeem is in de loop van de jaren wel verbeterd (oa. andere pompen en onderbreekrelais) waardoor je een deel van de storingen niet zou mogen tegenkomen bij een nieue installatie.
Overigens zit je met de LPT vast aan een LPG injectiesysteem (Vialle LPi, Prins VSI, Landi LSI etc) vanwege de turbo. Een ouderwetse verdamper met mengstuk is minder geschikt ivm backfires. Inbouwen met 3K op de klok is geen probleem. Reken voor LPi op een 2000-2500 euro, bel een inbouwer voor een precieze offerte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 08:53 #1263592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic To G3 or not to G3.

jeex schreef : Volvo 940 Polar 2.3 IC Aut. 1995

Let er wel op, of vraag in ieder geval vooraf even goed, of jouw 940 wel aan de emissie-eisen voldoet om voor G3 in aanmerking te komen.Omkeuren kan enkel vanaf sept 1995 (MY96), wellicht kijkt men er bij nieuwe anders naar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 09:56 #1263596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb 1 jaar geleden Landi g3
Heb 1 jaar geleden Landi g3 laten inbouwen in volvo 940 station met toen 200000 op teller,ben zeer tevreden over gasinstallatie!!!
Grt Turbotom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 10:13 #1263599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij 3K lpg: NOOIT DOEN
Heel voorzichtig ergens parkeren, conserveren en over 10 of 20 jaar tevoorschijn halen. Heb je een museumstuk met dat kilometrage.
En voor de tussenliggende tijd een mooie 940 kopen met 2 of 3 ton op de klok; dan is LPG goed te doen (2-3K :)) en snel terugverdiend.
Mazzelmoj!JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 21:16 #1263614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb bij 220d Prins VSI laten inbouwen, en niets dan lof. Voor 1895 euro heb je het systeem in je auto, heb er zelf ook nog Valvecare klepsmering systeem in laten zetten voor 175 euro.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 21:25 #1263668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn vorige
940 uit 1998 verkocht met 288.000 op de teller. De nieuwe eigenaar heeft er direct G3 in laten zetten. Kan nog tonnen mee, heb je er zo uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 21:31 #1263671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Problemen
vergeet niet dat als er problemen zijn, je ze juist hier leest.Die honderden lpi en lpg gebruikers die probleemloos rijden vindt je natuurlijk niet hier op het forum terug.Heb zelf nu al weer een hele tijd een probleemloze lpi (Vialle) installatie en kan het een ieder aanbevelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 21:36 #1263674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem....
ook een LPI van Mesman en compleet probleemloos, nu 45.000 km verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 21:39 #1263676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VSI

Chilm schreef : vergeet niet dat als er problemen zijn, je ze hier juist leest.Die honderden lpi en lpg gebruikers die probleemloos rijden vindt je hier natuurlijk niet op het forum terug.

Plus dat vermoedelijk een groot deel van de 700 serie dat dagelijks/intensief gebruikt wordt benzine modellen zijn die op LPG worden gereden. En dat de "probleemgevallen" vaak installaties zijn die er al meer dan een ton en een jaar of 8 in zitten. Mbt Vialle hebben de ontwikkelingen ook niet stil gestaan sinds grootschalige inbouw (Volvo "af-fabriek") van de installaties. Verbeterde pompen en relais, wat vaak probleem veroorzakers zijn van de "oude" installaties in de 700 serie. Over Prins VSI hoor je relatief minder problemen, speelt wel mee dat die minder ingebouwd zijn in de 700 serie. Vialle LPi werd door Volvo aangeboden waardoor die in de meerderheid zijn. VSI heeft wel als voordeel dat je geen pomp hebt die stuk kan gaan en geen geluid maakt. Door het ontbreken van de pomp kun je de tank ook leegrijden zonder schade wat de actieradius ten goede komt, met name bij de estates omdat daar voor ringtanks wordt gekozen. Hoewel ik zelf ook erg tevreden ben over LPi na het oplossen van 2 storingen zou ik ook zeker VSI overwegen als ik een installatie moest kiezen om in te bouwen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD