LPI pomp revisie, tips, waar te doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 10:24 #1078189
door V700 register
LPI pomp revisie, tips, waar te doen is gemaakt door V700 register
Geachte heren en dames,
Wie heeft voor mij een goed adres voor het reviseren van een Vialle LPI pomp. (duo tank onder de vloer met pomp in de tank, ingebouwd in 2001)
De garage komt met een aanbieding van 585 ex, jaar garantie ingebouwd voor 7 a 800 euro.. Dat is mijn eigen pomp die dan gereviseerd wordt. Hij heeft het overigens wel 350.000 km volgehouden...
Mijn vriendin wil de auto kwijt vanwege deze reparatie, maar dat is natuurlijk doodzonde. Al het andere werkt immers perfect
De pomp draait nog prima, met goede inspuitdruk, maar vraagt teveel Ampere (en dat geeft weer ander ongemak).
Alvast dank

groeten,
Jasper
945 Holiday LPI, 451989 km, Petrol Blue,
Wie heeft voor mij een goed adres voor het reviseren van een Vialle LPI pomp. (duo tank onder de vloer met pomp in de tank, ingebouwd in 2001)
De garage komt met een aanbieding van 585 ex, jaar garantie ingebouwd voor 7 a 800 euro.. Dat is mijn eigen pomp die dan gereviseerd wordt. Hij heeft het overigens wel 350.000 km volgehouden...
Mijn vriendin wil de auto kwijt vanwege deze reparatie, maar dat is natuurlijk doodzonde. Al het andere werkt immers perfect

De pomp draait nog prima, met goede inspuitdruk, maar vraagt teveel Ampere (en dat geeft weer ander ongemak).
Alvast dank

groeten,
Jasper
945 Holiday LPI, 451989 km, Petrol Blue,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 14:48 #1258550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezocht
Had je al even gezocht mbv het zoekvak linksboven ?Ik heb het even geprobeerd en kwam <a href="/node/14306" target="_blank">deze</a> discussie tegen waarin Wytze een goed adres schijnt te hebben. <a href="/node/27194" target="_blank">Hier</a> nog een discussie over het wel of niet reviseren. Overigens kun je de levensduur van de pomp verhogen door altijd een paar liter LPG in de tank te laten zitten. De pomp heeft dat nodig voor smering en koeling, bij te weinig LPG wordt de slijtage versneld. Hoewel ik denk dat jij dat al deed omdat je de 3.5 ermee gehaald hebt. Dat zijn toch wel de hoogste kmstanden die ze schijnen te kunnen halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 20:25 #1258582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reparatie adres
Hoi,
Ja Wytze heeft een heel goed adres, daar wordt momenteel ook mijn pomp gereviseerd.
Gr John
Ja Wytze heeft een heel goed adres, daar wordt momenteel ook mijn pomp gereviseerd.
Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2009 16:31 #1258770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: gezocht en adres

Heren, dank voor de reacties.
Klopt, ik had de discussies gelezen. Volgens de LPG-inbouwer zijn er geen ruiltanks meer op voorraad van het oude type dat ik heb en wordt dit type met de LPI pomp in de tank nu standaard gereviseerd. Ik weet niet of dat waar is . Interessante discussie over wel of niet reviseren. Ik weet niet of het kwaad kan. Bij een cylinderkoprevisie vind ik het ook prettiger als de eigen cylinderkop weer terugkomt op de auto en niet een andere.
Ik laat inderdaad ook altijd wat LPG in de tank zitten. Heb gemerkt dat als je dat niet doet en op cruise control rijdt, het moment van een lege gastank sneller is dan je denkt. Bijna ongemerkt geeft de cruise dan gas bij, omdat de toevoer vermindert. Daarom tank ik altijd tijdig, en eerder tanken levert meer spaarpunten op (Golden Tiger points).
Ik ga informeren bij Wytze.
Groeten,
Jasper
Heren, dank voor de reacties.
Klopt, ik had de discussies gelezen. Volgens de LPG-inbouwer zijn er geen ruiltanks meer op voorraad van het oude type dat ik heb en wordt dit type met de LPI pomp in de tank nu standaard gereviseerd. Ik weet niet of dat waar is . Interessante discussie over wel of niet reviseren. Ik weet niet of het kwaad kan. Bij een cylinderkoprevisie vind ik het ook prettiger als de eigen cylinderkop weer terugkomt op de auto en niet een andere.
Ik laat inderdaad ook altijd wat LPG in de tank zitten. Heb gemerkt dat als je dat niet doet en op cruise control rijdt, het moment van een lege gastank sneller is dan je denkt. Bijna ongemerkt geeft de cruise dan gas bij, omdat de toevoer vermindert. Daarom tank ik altijd tijdig, en eerder tanken levert meer spaarpunten op (Golden Tiger points).
Ik ga informeren bij Wytze.
Groeten,
Jasper
Moderators: Jerry Stam