lpi problemen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 18:36 #1077932 door V700 register
lpi problemen is gemaakt door V700 register
sinds donderdag jl. ben ik de eigenaar van een 940 2,3 i.c. estate,bouwjaar 1997, km stand 266.000 kenteken sl-vg-05, donkerblauw.
. Na de aankoop reed ik tevreden naar huis, totdat zich na 100 kilometer en een motor goed op temperatuur, problemen voordeden die
ik herken vanuit verhalen op dit forum over lpi problemen.
Het gaat dan om inhouden, stotteren en onregelmatig lopen en een lpg verbruik van 1 op 6 km.. Herkent iemand deze auto met dit kenteken als de auto die hij/zij na
veel gezoek  en gepuzzel uiteindelijk maar heeft verkocht, of is dit weer een volvo met lpi waar hele pagina's aan gewijd gaan worden, met eindeloos
gezoek naar mogelijke oorzaken van het probleem????
joop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 19:02 #1256754 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Snelle conclusie
Wel een snelle conclusie na honderd kilometer rijden 1 op 6?
1 Ik zou eerst de klepspeling controleren.
2 Zitten de LPI-injectoren vast?
3 Hoe is de staat van de ontsteking? Bougies, verdeler, kabels?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 19:27 #1256886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg snel!
En dat zeg ik terwijl mijn auto een nieuwe tank met pomp heeft gekregen.
Die "vele" LPi problemen zijn meestal eenvoudig op te lossen, maar dan moet je wél naar een specialist in LPi gaan.
Daar schort het meestal aan omdat men kennelijk bang is dat het kostbaar is. Mijn vorige 940 heeft zo'n 360.000 km zonder problemen gefunctioneerd met een VIalle Lpi installatie. Toen hij eens stotterde kon mijn garage niets vinden. Achteraf: natuurlijk niet, want ze weten niet waar ze moeten kijken. De LPi specialist had het in 5 minuten: een losse injector, die ook nog stuk was. Hij heeft er een tweedehands (!) voor me ingezet en dat was dat.
Ik lees hier ook dat iedereen maar roept dat de pomp in de tank stuk is: dat zal de LPi specialist echt niet zomaar zeggen hoor: de garages zijn degenen die de sprookjes over die pomp de wereld in brengen en ik heb dat uit ervaring: Volvo specialist, vakgarage en zelfs de dealer!
 
De schaduwkant van een forum als dit is dat het nét lijkt alsof de 700/900 serie geplaagd wordt door vele kwalen: da's dus niet zo: bij een oogarts zie je ook alleen de slechtzienden, de mensen zonder klachten zie/hoor je niet en daar zijn niet eens doe-het-zelvers zoals hier!!!
Veel plezier gewenst met je auto!  (Ik heb een goede 940, maar heb eerst een hoop moeten (laten-)opknappen omdat er veel achterstallig onderhoud was)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
14-12-2009 21:47 #1256905 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic vraagbaak??????
is het niet verstandig om hier eens iets van een schema van klacht /oorzaak/oplossingen op te nemen in de vraagbaak?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 22:10 #1256907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou verstandig
Dat zou wellicht verstandig zijn. Hoewel het best nog wel lastig is om de juiste volgorde van diagnosestappen op te schrijven.Kan iedereen he, "maak een...informatiepagina" in het menu aan de linkerzijde. Dus als u zich geroepen voelt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 23:04 #1256914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi problemen
de conclusie is geen gevolg van de eerste 100 km maar na een weekend met daarin nog eens 220 km op gas .
De problemen zijn nog steeds hetzelfde . vandaag daarom maar eens een dag op benzine gereden.
Wat een verschil, het is gewoon een andere auto. Als hij ook zo op gas kan rijden zou het prima zijn.
Toch vanmiddag de klepspeling gecontroleerd. Niet zo goed volgens mij,  in mm.: klep  1 =0.3, klep 2=0.5,
klep 3=0.3, klep 4 =0.4, klep 5 =0.4, klep 6 =0.45, klep 7 = 0.35, klep 8 =0.55,
met name de uitlaatkleppen staan te krap. Onder klep 1 ligt een stelplaat van 3,1 mm, daar is niet zo veel meer te halen,
wanneer het wat minder koud is haal ik de cilinderkop eraf en laat ik de boel reviseren. De ontsteking is in orde , de verdelerkap en rotor zijn
6000 km geleden vernieuwd , en 5000 km geleden is een nieuwe onstekingsmodule geplaats, met dank aan de vorige eigenaar. 
Wat het gas betreft : toch een zoektocht naar een slecht contact, een lekke injector enz????.
Joop Kok, Voorst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 06:57 #1256954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te ruim
Er staat ook een heel rijtje kleppen te ruim hoor. 0.5 is echt teveel. Wat je nog zou kunnen proberen is contact op te nemen met Timen (wp001). Hij kan een stukje van je klepstelen afslijpen zodat je toch nog even verder kunt met deze kop. Natuurlijk kun je daar geen ton meer mee rijden maar het geeft jou de tijd om te kijken of je de boel op LPG goed kan krijgen zonder meteen flink te hoeven investeren. Overweeg ook eens een gebruikte benzinekop voor een LPT ipv een revisiekop. De standtijd van revisiekoppen schijnt nog wel eens te wisselen.
Overigens kan hij ook zo op LPG rijden, als het goed werkt is LPi een erg fijn systeem en geen verschil tov benzine. Ik spreek uit ervaring, mijn LPi werkt nu 100% nadat ik eerst wat problemen moest overwinnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 08:40 #1256962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppen
Een uitlaatklep die op gas op 0.5 staat kan echt geen kwaad en trekt vanzelf weer bij.
Auto rijdt er niks andders op behalve iets tikken.
Heb zelf ook 1 klep zo staan omdat ik geen juiste plaatje had .
Maakt niks uit.

groet chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 09:17 #1256970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou?

scaniar164 schreef : Een uitlaatklep die op gas op 0.5 staat kan echt geen kwaad en trekt vanzelf weer bij.

Nee, kwaad kan het niet, maar 0.45 is beter.Meer zorgen zou ik me maken om de klpspeling bij klep 1, 3 en 7, die duidelijk te krap staan en daardoor ademt je blok niet helemaal lekker.Die zou ik maar eens stellen, kon wel eens een hoop schelen.
Timen verkoopt (volgens mij) trouwens ook dunnere plaatjes, dus als je weet welke je nodig hebt, kun je hem een bericht sturen, met een beetje mazzel liggen ze morgen op de mat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD