mijn auto loopt nog steeds niet op lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 18:41 #1255207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk ook naar je membraan

ralfenangela schreef : bij overschakelen op lpg word de injectie niet uit geschakelt waardoor hij dus dubbel mengsel krijgt

Het hoeft niet per se je relais te zijn. Er zit ook een drukregelmembraan (officiële naam ben ik even kwijt), vooraan bij je brandstof leidingen. Daar kan een klein gaatje in komen. Te testen door je benzine slang die daar uit komt los te halen, en dan op gas stand met draaiende motor en wat meer toeren (dus heb je even een gaspedaal bediener nodig) te checken of er toch benzine uit komt. Dan heb je dus een klein gaatje of groot...  Zoek even onder "bokkende motor op lpg" in het forum. Daar staat de uitleg. <a href="/node/2005" target="_blank">Link</a>. Onderdeel kost niet meer dan drie tientjes, en is heel eenvoudig te vervangen. In ieder geval minder dan het relais.
Risico als je dat euvel hebt is dat je je benzinetank leeg rijdt op gas, en je daarmee je brandstof pompt molt, zoals ik. En dat is veel duurder. Mocht je er niet uitkomen, stuur mij dan even een pb'tje, dan zal ik je telefonisch proberen verder te helpen. Ik heb nog wel ergens de factuur (hoop ik) met het onderdeel nummer. En in het ergste geval bel ik even naar de garage, die zich nog precies weten te herinneren wat er bij mij aan de hand was en het onderdeel zo uit mijn historie kunnen ophoesten.
Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 21:01 #1255228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het ding
Het ding wat René bedoelt is denk ik de benzine druk regelaar. Is een tonvormig dingetje wat voorop de "buis" zit die over de benzine injectoren loopt. Aan de voorkant zit er een slangetje op wat naar het inlaatspruitstuk loopt. Als je dat slangetje eraf haalt mag er inderdaad geen benzine uit lopen. Volgens mij hoeft de motor voor de test niet te lopen op moment dat je dat slangetje loshaalt. Even op contact om zeker te zijn dat het benzine systeem onder druk is is wel verstandig. Er mag gewoon nooit benzine uit komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC