auto loopt niet op lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 12:25 #1077568 door V700 register
auto loopt niet op lpg is gemaakt door V700 register
hoi bij het over schakelen loopt mijn auto niet op gas wel op benzine
alle afsluiters lijken gooed te zijn weet iemand hier iets op
is er misschien ook een schema in omloop op de club
of is er iemand met ervaring op dit gebied zo dat ik weet waar ik moet zoeken
kan het nu niet vinden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 12:29 #1254381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer info
Met deze summiere informatie kunnen we je nog niet helpen. Er zijn veel verschillende motoren en nog meer verschillende LPG systemen. Als je daar meer informatie over kunt geven scheelt dat al een heel stuk. Sommige storingen komen alleen bij specifieke systemen voor. Als je dat systeem hebt is de kans groot dat je die hebt. Heb je een ander systeem dan kunnen we die al buiten beschouwing laten.
Als ik het goed begrijp start hij gewoon goed op benzine ? En hij slaat af op moment dat je overgaat naar LPG ? Kun je ook starten op LPG (kan niet bij alle systemen) en slaat hij dan wel aan ?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 18:54 #1254423 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Zekering.
Controleer eerst maar eens je hoofdzekering van het gassysteem. Eerst weten of dat goed is en dan van daaruit verder zoeken.
Succes, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 20:13 #1254433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic auto loopt niet op lpg
mijn motor is de b230fk
de installatie is een volvo gasinstallatie van 1995
de zekeringen bij de computer waren og heel ook hoor ik alles gewoon nomaal klikken
toch krijgt hij schijnbaar geen gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 20:33 #1254438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo heeft op de B230FK`s
Volvo heeft op de B230FK`s vaak Vialle LPI installaties geleverd. (Eigen Volvo systemen bestonden/bestaan?)
Zoek hier op de site eens op Vialle LPI. Je krijgt dan redelijk wat topics die je op weg moeten kunnen helpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 20:36 #1254439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Toevallig weet ik dat het dan Vialle LPi moet zijn. Kan overigens op G3, vaak moet je daarvoor een nieuwe gascomputer kopen (485 - 600 euro) die je via korting op de wegenbelasting binnen 2 jaar weer terugverdient. Maar dat terzijde.Met LPi is het overigens niet verstandig je gastank schoon leeg te rijden. Er zit een pomp in de tank die voor smering/koeling afhankelijk is van de LPG die nog in de tank zit. Rijd je m altijd compleet leeg dan moet de pomp dat dus missen waardoor de levensduur erg bekort wordt.
Hoor je pomp in de kofferbak ook zoemen als je de auto op contact zet en rond het moment dat je over wilt naar LPG ? Eventueel even met 2 personen proberen ? Zit er toevallig nog een zware zekering in de buurt van de accu en die extra 4 zekeringen ? Die maakt ook nog goed contact/niet gesprongen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2009 20:42 #1254441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Volvo

EndlessQuest schreef : Volvo heeft op de B230FK`s vaak Vialle LPI installaties geleverd. (Eigen Volvo systemen bestonden/bestaan?)

Volgens mij niet op de 900 serie (en eerder volgens mij ook niet). Het werd vanuit Volvo wel "Volvo LPi" genoemd, zelfs op de handleiding bij de LPi installatie. Het is gewoon Vialle LPi, ingebouwd door de Volvo dealer (of in ieder geval via de dealer). Voor LPi kon je volgens mij via Volvo Vialle AMS bestellen op de 940.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC