vloeistof niveaumeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2009 19:48 #1077479
door V700 register
vloeistof niveaumeter is gemaakt door V700 register
Hoi Volvofielen,
Is er iemand die mij kan vertellen hoe de vloeistof niveaumeter werkt die gebruikt wordt met een onderbouwtank van 2 naastelkaar liggende tanksjes.
ik had een paar maanden last dat er zo'n 9 á 10 liter minder in ging dan normaal.
Ik schreef dit toe een de zomerwarmte.
Maar nu is dat voorbij en er gaat nog steeds zo'n 4 á 5 liter minder in, maar dit verschilt erg.
Soms gaat er bij na de normale vulling van 57 liter in en dan gaat er weer een hele tijd minder in.
Kan het zijn dat de vloeitofniveaumeter de pomp stuurd en dat de vloestofmeter gammel is?
want eigenlijk kan er niet steeds 4, 5, of 6 liter minder in gaan, ik rij al jaren LPG en heb dit nog nooit gehad.
ik heb ook vanaf october vorig jaar toen ik mijn 940 kocht tot mei dit jaar er geen last van gehad.Ik ben benieuwt hoe jullie hierover denken.

Gr John

Is er iemand die mij kan vertellen hoe de vloeistof niveaumeter werkt die gebruikt wordt met een onderbouwtank van 2 naastelkaar liggende tanksjes.
ik had een paar maanden last dat er zo'n 9 á 10 liter minder in ging dan normaal.
Ik schreef dit toe een de zomerwarmte.
Maar nu is dat voorbij en er gaat nog steeds zo'n 4 á 5 liter minder in, maar dit verschilt erg.
Soms gaat er bij na de normale vulling van 57 liter in en dan gaat er weer een hele tijd minder in.
Kan het zijn dat de vloeitofniveaumeter de pomp stuurd en dat de vloestofmeter gammel is?
want eigenlijk kan er niet steeds 4, 5, of 6 liter minder in gaan, ik rij al jaren LPG en heb dit nog nooit gehad.
ik heb ook vanaf october vorig jaar toen ik mijn 940 kocht tot mei dit jaar er geen last van gehad.Ik ben benieuwt hoe jullie hierover denken.

Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 12:04 #1253885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg pomp
Hallo John.Misschien is het handig om even te zoeken op de site.Er is al een keer over gesproken.Maar even wat anders.Hoe groot is jouw tank?Je zegt dat een normale tank vulling 57 liter is en de meeste lpi tanken in onze volvo'szijn 70 liter.80% van 70 liter is 56liter, dus als jouw tank ook 70liter is dan rij je de tank dus elke keer schoon leeg.Dit schijnt heel erg slecht te zijn voor de pomp.Ik zelf tank meestal tussen de 40 en de 45 liter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2009 20:51 #1254087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tank
Hoi Jerry,
Ja ik heb mijn tank wel eens leeggereden van daar dat ik weet hoeveel ik kan tanken.
als mijn lampje van de viveaumeter gaat branden dan zit er nog een liter of 10 in als ik dan metteen tank dan gaat er nog geen 40 liter in.
als ik nog een 50 km doorrij dan gaat er 46/47 liter in maar dan moet hij bijna leeg zijn en tovh maar 46/47 liter.
Toen ik de auto pas had ging er altijd in wat ik dacht dat er bij zou moeten.
maar dat is sinds april/mei niet meer gebeurd.
er gaat altijd veel minder in dan ik denk dat er in moet.
ik reed van de winter met 1 tank zo'n 350 km ik haal de 270 niet eens meer.
er is dus wat geks aan de hand, heel af en toe kan ik ineens zo'n 320/330 km met 1 tank rijden en daarna is het weer veel minder.
Ik heb ook wel eens dat het lampje gaat branden dan rij ik nog een paar km en dat is hij ineens weer uit en kan ik nog zo,n 10/12 km rijden voordat hij weer aan gaat.
allemaal dus heel vreemd, ik rij al zeker 35 jaar oop LPG nooit heb ik van deze vreemde dingen gehad.
Vr gr John

Ja ik heb mijn tank wel eens leeggereden van daar dat ik weet hoeveel ik kan tanken.
als mijn lampje van de viveaumeter gaat branden dan zit er nog een liter of 10 in als ik dan metteen tank dan gaat er nog geen 40 liter in.
als ik nog een 50 km doorrij dan gaat er 46/47 liter in maar dan moet hij bijna leeg zijn en tovh maar 46/47 liter.
Toen ik de auto pas had ging er altijd in wat ik dacht dat er bij zou moeten.
maar dat is sinds april/mei niet meer gebeurd.
er gaat altijd veel minder in dan ik denk dat er in moet.
ik reed van de winter met 1 tank zo'n 350 km ik haal de 270 niet eens meer.
er is dus wat geks aan de hand, heel af en toe kan ik ineens zo'n 320/330 km met 1 tank rijden en daarna is het weer veel minder.
Ik heb ook wel eens dat het lampje gaat branden dan rij ik nog een paar km en dat is hij ineens weer uit en kan ik nog zo,n 10/12 km rijden voordat hij weer aan gaat.
allemaal dus heel vreemd, ik rij al zeker 35 jaar oop LPG nooit heb ik van deze vreemde dingen gehad.
Vr gr John

Moderators: Jerry Stam