klepspelingverloop en MBC's...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan je zeggen: dat valt reuze mee. Even kort de feiten: B230FK, mbc op 0,7 bar, lpg (g3), momenteel 413.000 km ervaring. Na mijn bezoek in Vaassen weet ik dat de klepspeling op drie uitlaatkleppen slechts 0,05 mm is verlopen in ruim 22.000 km! De speling van de vierde uitlaatklep was helemaal niet verlopen, en alle inlaatkleppen waren ook mooi constant gebleven.Geen slecht resultaat lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was ik!
Bij welke rijstijl?
groeten chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijstijl:scaniar164 schreef : Hallo
Dat was ik!
Bij welke rijstijl?
groeten chris
Vlot, maar geen (af)trappen. Ongeveer gelijke mix tussen korte (<15 km) en langere afstanden. Af en toe flink accelereren, kruissnelheid snelweg rond 130 km/u. Geeft dat een beeld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo rij ik ook en ik trap hem regelmatig tot 4500 toeren op de kop.
Wel met 3 inch dp dus ben benieuwd:))
Aldert Jan ook van dit forum met ook 3 inch heeft in 30 duizend km met 0.7 bar nog niks hoeven stellen dus dat is op zich positief.
Hoever kom jij in je toeren bij goedde acceleratie.?
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is uitzonderlijk dat ik de 4000 toeren overstijg, meestal kom ik nauwelijks boven de 2500, alleen op de snelweg draai ik 3000 toeren bij kruissnelheid van 130 km/u. Maar waarom zou je ook? Zowel vermogen als koppel zijn voor het overgrote deel al tussen de 2000 en 2500 toeren per minuut beschikbaar....scaniar164 schreef : Zja dat zegt me wel wat...
Zo rij ik ook en ik trap hem regelmatig tot 4500 toeren op de kop.
Wel met 3 inch dp dus ben benieuwd:))
Aldert Jan ook van dit forum met ook 3 inch heeft in 30 duizend km met 0.7 bar nog niks hoeven stellen dus dat is op zich positief.
Hoever kom jij in je toeren bij goedde acceleratie.?
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het vermogen wordt meer onder en boven.
Beetje moeilijk te omschrijven.
De auto is echt heel erg snel zo.
Koppel is te hoog om alleen onderin te gebruiken en voluit bij lage toeren is niet aan te raden,je aandrijfas vliegt er bijna onderuit........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd hoe het met mijn kop gesteld is.Wouter1973 schreef : D'r was nog niet zo lang geleden iemand die zich afvroeg wat het verloop van de klepspeling is met een MBC, en of dat nog extra hard verloopt.
Is een geharde gaskop, met geharde zittingen, maar wel reeds een beschamende 50000 kilometer geleden gesteld.MBC staat op 0,65, stond vanaf aanschaf op 0,5 en ben een behoorlijke stoplichtsprinter (als ie warm is), waarom niet....;-)Helaas heb ik geen beginwaarden, behalve dat de kop nieuw was, 110000 kilometer terug.
Ben benieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat flink gebruiken van de auto daar gaan ze alleen maar beter van rijden:))
Als je hem maar rustig waarm rydt en weer rustig af laat koelen.
Zou nu wel ff kleppen controleren.
groet Chris