MAKRO LPG-prijzen

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 23:48 #1248912 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic witte pomp
Ik tank al 23 jaar tot volle tevredenheid LPG bij de witte pomp in mijn stadje. Ligt op mijn route, ik hoef er geen meter voor om te rijden en de hoeveelheid gas die ik daar gedurende ruim 1 miljoen kilometers heb getankt heeft nooit geleid tot kapotte verdampers en verstopte filters. Huidige prijs die ik vandaag betaalde om de s90 vol te gooien was 48,9 cent per liter INCL. de BTW. En ik krijg er ook nog voor elke 5 liter getankte brandstof een zegeltje bij. Met een volle spaarkaart van 40 zegeltjes kan ik voor € 5 naar hartelust shoppen in de winkel of het besteden aan accu's en banden. Ik heb in de afgelopen 23 jaar al diverse accu's en zelfs een complete set Michelin Alpin winterbanden gekocht zonder mijn portemonnee te hoeven trekken. Ook de diesel en benzine zijn van goede kwaliteit en hebben nooit problemen in mijn auto's gegeven. Voor mij dus niets anders dan mijn eigen witte pomp met ook nog eens een hele vriendelijke bediening, waar de koffie altijd klaar staat en iedereen ook nog in is voor een gezellig praatje.
Wel sneu dat de C1 zo weinig liters nodig heeft. Zo duurt het nu wel een stuk langer voordat ik een kaartje volgeplakt heb.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 05:59 #1248921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar die pomp staat?
In Hasselt, ligt gewoon in het zicht, ligt aan de doorgaande weg van Hasselt naar Zwartsluis, dat dijkje is dat (naam van de weg weet zo niet, moet eerst werken weer voor vandaag) Die pomp heeft met LPG altijd aktie's.
Van herkomst van het gas etc weet ik niets van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 07:48 #1248922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik tank meestal bij de BP,
Ik tank meestal bij de BP, zo'n 200 meter van m'n huis af. De prijs is er vrijwel altijd lager dan bij de Makro waar ik elke dag langs kom.
Veel collega's tanken wel bij die Makro en verschillende dieselrijders hebben er al problemen door gekregen. Dus de witte pomp? Toch maar liever niet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 08:42 #1248926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte pomp

Janneman schreef : Ik tank meestal bij de BP, zo'n 200 meter van m'n huis af. De prijs is er vrijwel altijd lager dan bij de Makro waar ik elke dag langs kom.
Veel collega's tanken wel bij die Makro en verschillende dieselrijders hebben er al problemen door gekregen. Dus de witte pomp? Toch maar liever niet!

Er is echt niks mis met de witte pomp want de brandstof is exact gelijk aan die van de merk pompen.
Ik heb jaren bij de Shell gewerkt. Er reden oa rood witte wagens in het rond die als ze bij een Avia pomp kwamen het bordje omdraaien en dan was het opeens Avia brandstof. Ook leverden wij (de Shell) aan witte pompen met neutrale wagens.
Dan is het ook nog eens zo dat er op diverse punten brandstof wordt geladen. Shell / Texaco / BP / Total etc etc laden dus niet altijd hun eigen merk.
Neem bv vd Sluijs Tankopslag in Roermond (schipperswal 31) daar zie je alle merken laden.
Dus ben je in de buurt ga er maar eens kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 09:06 #1248927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euro 95

Mathy schreef : Hallo Hulzie

Hulzie schreef : Ik zeg hiermee niet dat goedkoop vuil is, maar goedkoop is vaak wel duurkoop.

De tankwagens van de goedkope merken en witte pompen worden op dezelfde plekken geladen, als die van de duurdere merken.

Dat is alleen voor euro 95 het geval. 

met vriendelijke groeten
Arthur Scholten .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 11:44 #1248931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoon geladen
dat de brandstof schoon afgeleverd wordt wil niet zeggen dat deze ook schoon getankt wordt; als de ondergrondse opslagtanks van tankstations niet schoon zijn kan daar vervuiling optreden.
Mijn vader rijdt al meer dan 30 jaar ruim 80000km per jaar en tankt daar waar hij langs komt. Dus ook bij "witte" pompen en dorpspompjes, daarnaast werd er op vakanties overal getankt (van zuidfranse handpompen tot winterse wachtrijen in Roemnië) en hij heeft nog NOOIT problemen gehad met de brandstof (diesel, e95 en LPG). Ik denk dat de problemen eerder in de tank van de auto zitten dan in de geleverde brandstof.
Het lijk t mij overigens sterk dat shell overal brandstof levert want ze hebben allelei additieven aan de brandstof toegevoegd (fuelsave/V-power); Het lijkt me niet dat ze die er bij het vullen van de ondergrondse tanks er bij gieten en dat betekent dat je die producten dus overal tankt (zonder dat je t weet). Maar misschien wel dus en dat is wederom een reden om lekker naar de buurtpomp te kachelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 12:57 #1248939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De filters in een dampgas
De filters in een dampgas installatie zijn volgens mij ook vooral bedoeld om te voorkomen dat onzuiverheden in de tank (braampjes, miniscule metaaldeeltjes) bij de injector kunnen komen. Daarom moet na nieuwbouw de eerste keer het filter ook al na 25.000 km vervangen worden. Daarna om de 75.000, al lijkt me dat het dan minder noodzakelijk is voor vuil. De filterunit bij VSI meet echter ook de LPG-temperatuur en de inspuitdruk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 12:58 #1248940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Franse rommel??

alexvanbemmel schreef : dan 30 jaar ruim 80000km per jaar en tankt daar waar hij langs komt. Dus ook bij "witte" pompen en dorpspompjes, daarnaast werd er op vakanties overal getankt (van zuidfranse handpompen tot winterse wachtrijen in Roemnië) en hij heeft nog NOOIT problemen gehad met de brandstof (diesel, e95 en LPG). Ik denk dat de problemen eerder in de tank van de auto zitten dan in de geleverde brandstof.

Dit jaar tijdens vakantie (met de camper) tankte ik in Frankrijk bij zo'n supermarkt bij een rotonde. Wauw, lekker, bijna 20 ct/l goedkoper. Al na een paar honderd meter merkbaar minder trekkracht (en 72 pk is toch al niet veel in de bergen). Eindelijk bijna 600 km verder de tank zo goed als leeg. Tanken en na honderd meter reed ie weer als vanouds. Dus verschil? ja, behoorlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 14:23 #1248944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
ik zei ook niet dat er geen verschil in zit, ik gaf aan dat mindere brandstof niet direct leid tot schade door rommel die erin zou zitten. Dat er energieverschil in de verschillende brandstoffen zit is een feit. Daarbij verschilt per land de regelgeving mbt de brandstof samenstelling. Al jaren is men op eurpoees niveau bezig om alle richtlijnen voor brandstoffen gelijk te trekken met als oogpunt minder milieuvervuiling en efficienter presterende auto's (benzeen is uit de benzine gehaald, loodvrij etc). Vergeet trouwens niet dat we hier (noord europa) verwend zijn met brandstof van hoge kwaliteit en dat in de zuidelijke landen de verschillen dus behoorlijk waarneembaar (kunnen) zijn als je een keer mindere, goedkope brandstof tankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 16:55 #1248949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onze tweede auto
Dat is een benzineauto,

Tanken we bj de twingo dan loopt ie 1 op 12,8
Tanken we bij de gewone betaalpomp draaid ie 1 op 15,9

(we tanken mett ding eens in de 3 maand, altijd zelfde korte afstanden)

rara hoe kan dat?

Op het dorp hier wordt beweerdt dat daat water door de benzine heen zit, zou kunnen, maar ons zien ze daar niet weer.

Voor een LPG station geldt, als de pomphouder de boel niet schoonhoudt, krijg je vuil gas.
(mijn volvo is daardoor gaan stotteren etc etc. injectoren losgehaald, boel werk allemaal, maar betaal liever wat meer en niet stotteren)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC